printlogo


کد خبر: 247963تاریخ: 1401/3/18 00:00
خبر

اسکوچیچ تمرین تیم ملی را تعطیل کرد
کادر فنی تیم ملی با توجه به تمرینات فشرده روزهای گذشته در اردوی قطر دیروز (سه‌شنبه) به شاگردانش استراحت داد. اعضای کادر فنی دیروز از مجموعه اسپایر دوحه، امکانات تمرینی و آکادمی این مجموعه بازدید ‌کردند، همچنین تعدادی از مربیان و بازیکنان تیم ملی دیشب (سه‌شنبه) تماشاگر مسابقه تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و امارات در پلی‌آف مسابقات جام جهانی بودند که در استادیوم احمد بن علی باشگاه الریان در شهر دوحه برگزار شد.
تمرینات تیم ملی فوتبال ایران از امروز (چهارشنبه) برای آماده‌سازی تیم جهت حضور در مسابقه تدارکاتی برابر الجزایر که روز ۲۲ خرداد برگزار می‌شود، ادامه خواهد یافت.
 
 فقط یک بازی تدارکاتی برای ایران
تیم ملی فوتبال ایران در اردوی قطر تنها یک دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند. تیم ملی فوتبال ایران که در قطر اردو زده است، ۲۲ خرداد در جریان دیداری تدارکاتی به مصاف الجزایر می‌رود. بر اساس اعلام مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال، تیم ملی در این اردو تنها برابر الجزایر بازی خواهد کرد و پس از آن در این فیفادی بازی تدارکاتی نخواهد داشت. این در حالی است که برخی رقبای ایران در این فیفادی ۴ بازی تدارکاتی انجام دادند.
 
 تیم ملی الجزایر بدون مصدوم مقابل ایران
تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است در تاریخ 22 خرداد به میزبانی دوحه به مصاف تیم ملی الجزایر برود. جمال بلماضی، سرمربی الجزایر قبل از بازی با تانزانیا درباره غایبان تیمش گفت: «ما در این بازی با تمام بازیکنان خود وارد زمین می‌شویم. مصدومی در لیست بازیکنان خود نداریم و تنها هشام بوداوی است که کمی احساس ناراحتی می‌کند اما مصدومیت او جدی نیست و جای نگرانی ندارد. شاید در ترکیب اصلی قرار نگیرد اما امکان بازی در مقابل تانزانیا را دارد. این بازی به هیچ‌وجه آسان نیست و باید با تمام قوا وارد زمین شویم تا بتوانیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم.»
با اعلام سرمربی الجزایر این تیم برای دیدار بعدی مقابل ایران فعلاً هیچ مصدومی ندارد و با تمام بازیکنانش در تقابل با شاگردان اسکوچیچ ظاهر می‌شود.
فدراسیون فوتبال کشورمان از امضای قرارداد با همتای الجزایری برای برگزاری این بازی تدارکاتی در قطر خبر داد ولی هنوز فدراسیون الجزایر به صورت رسمی این بازی را تأیید نکرده است.
 
 ایران زیر ذره‌بین انگلیسی‌ها
ولز هفته گذشته با برد اوکراین به عنوان رقیب جدید شاگردان اسکوچیچ شناخته شد. در همین رابطه نشریه «nation.cymru» بریتانیا به خاطر صعود ولز بار دیگر رقبای این تیم را بررسی کرد. این رسانه بریتانیایی درباره تیم ملی ایران نوشت: «شاید اطلاعات کمی درباره تیم ملی ایران وجود داشته باشد، اما یوزهای ایرانی در رتبه بیست و یکم جهان قرار دارند که سه رتبه کمتر از ولز است. مربیگری ایران بر عهده دراگان اسکوچیچ کروات است و در 25 نوامبر با ولز در جام جهانی دیدار خواهد کرد. بسیاری از بازیکنان آنها در لیگ ایران بازی می‌کنند اما تعداد فزاینده‌ای در حال حاضر در اروپا لژیونر هستند. اللهیار صیادمنش، بازیکن قرضی هال سیتی و علیرضا جهانبخش، وینگر سابق برایتون و کنونی فاینورد برای هواداران فوتبال انگلیس شناخته شده هستند.
ایران در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 تأثیرگذار بود و از 10 بازی خود 8 برد و یک تساوی به دست آورد تا بالاتر از کره جنوبی به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی شود. اما آماده‌سازی ایران این روزها برای جام جهانی با مشکلاتی مواجه شده و بازی‌های برنامه‌ریزی شده مقابل کانادا و آفریقای جنوبی لغو شده است.»
 
 شروع فصل جدید از مرداد قطعی است
با اعلام سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات، فصل جدید لیگ برتر حداکثر دهه سوم مرداد ماه آغاز می‌شود.
او در برنامه فوتبال برتر در پاسخ به این سؤال که فصل جدید بازی‌های لیگ برتر چه زمانی آغاز می‌شود؟ گفت: «هفته آینده به صورت حضوری و یا وبینار از مربیان لیگ برتر نظرسنجی خواهیم کرد. دو برنامه برای شروع فصل جدید بازی‌های لیگ برتر داریم. اول اینکه لیگ برتر را زود شروع کنیم؛ در این صورت می‌توانیم در جریان مسابقات بین بازی‌ها فاصله خوبی ایجاد کنیم و همانند فصلی که گذشت بازی‌ها را فشرده برگزار نکنیم و برنامه دوم هم این است که تعطیلات بین فصل را بیشتر کنیم. در این صورت بازی‌های لیگ برتر دیرتر شروع می‌شود و با شروع مسابقات بازی‌ها را باید به صورت فشرده برگزار کنیم تا زمان برای اجرای این مسابقات کم نیاوریم. با نظر مربیان به این دو برنامه، زمان فصل جدید بازی‌ها مشخص خواهد شد. به هر صورت در دیرترین زمان ممکن فصل جدید بازی‌های لیگ برتر از دهه سوم مرداد آغاز می‌شود.»
پیش از این قرار بود فصل جدید بازی‌های لیگ برتر از 15 مرداد آغاز شود. همچنین سازمان لیگ روز 8 مرداد را برای برگزاری دیدار سوپر جام بین تیم‌های استقلال و نساجی در نظر گرفته بود.
 
 فغانپور بعد از جدایی از فدراسیون فوتبال:
وقتی انتقاد می‌کنم، انتظار برکناری هم دارم
سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال با این مجموعه قطع همکاری کرد. صفی‌الله فغانپور، سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال پس از منتفی شدن دیدار ایران و کانادا انتقاداتی را نسبت به سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال مطرح کرد. پس از این اتفاق، مسئولان فدراسیون تصمیم به قطع همکاری با فغانپور گرفتند، اما رسمی شدن این موضوع تا پس از مجمع فدراسیون به تأخیر افتاد. با وجود این امروز همکاری وی با فدراسیون فوتبال به اتمام رسید و فغانپور از این به بعد فعالیتی در این مجموعه نخواهد داشت.
او در این رابطه گفت: «به هر حال وقتی از سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال انتقاد می‌کنم، باید این انتظار را داشته باشم که آنها بخواهند با من قطع همکاری کنند. هزینه پرواز و اقامت ماجدی و کامرانی‌فر به ترکیه از جیب چه کسی تأمین شد؟ در این شرایط چرا نباید کسی از شما بپرسد به کجا می‌روید؟ این انتقاد را نسبت به ماجدی داشتم و همچنان اعتقاد دارم بدون برنامه‌ریزی درست فدراسیون فوتبال را پیش می‌برند. آنها هم گفتند کسی که در کنار ما است، از ما انتقاد می‌کند و به همین دلیل بهتر است دیگر نباشد و نفری بیاید تا هر چه می‌گویند عمل کند.»
 
 سرمربی جوانان باز هم انتخاب نشد
سرمربی جدید تیم فوتبال جوانان کشورمان حداقل با چهار روز تأخیر معرفی خواهد شد. ابراهیم قاسمپور، سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال چند روز پیش اعلام کرد که اعضای این کمیته دیروز (سه‌شنبه 17 خرداد)، جلسه‌ای برای تعیین سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران برگزار خواهند کرد.
این اتفاق اما رخ نداد و کمیته فنی نشستی برگزار نکرد. قرار است اعضای کمیته فنی ساعت 10 صبح روز شنبه 21 خرداد به فدراسیون فوتبال بروند تا در مورد نیمکت تیم جوانان کشورمان تصمیم‌گیری کنند.
دلیل تعویق جلسه دیروز، غیبت دو عضو کمیته فنی و سرپرست فدراسیون فوتبال بود. پرویز مظلومی به دلیل مشغله کاری نتوانست به جلسه کمیته فنی بیاید و حمید استیلی سرپرست تیم ملی، همراه با شاگردان اسکوچیچ در قطر حضور دارد.
 
 حمایت کمیته ملی المپیک از تیم امید
رضا صالحی امیری در پایان مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیک ناشنوایان در خصوص وضعیت تیم امید گفت: «در قضاوت عجله نکنید. اجازه دهید مهدوی‌کیا (سرمربی تیم امید) کارش را با برنامه‌های خود دنبال کند و ان‌شاءالله انتظارات مردم برآورده می‌شود. مهدوی‌کیا صلاحیت کامل رساندن این تیم به المپیک پاریس را دارد و حمایت فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و‌ همراهی باشگاه‌ها را می‌طلبد.»
او تأکید کرد که با سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال در تماس است و در این رابطه گفت: «روز گذشته با میرشاد ماجدی صحبت کردم. به یاد داشته باشید مسئولیت هدایت و نظارت فنی با فدراسیون است و حمایت‌های ما جنبه مالی دارد.»
 

 


Page Generated in 0.0052 sec