printlogo


کد خبر: 247957تاریخ: 1401/3/18 00:00
خیال راحت یا بی‌خیالی
سکوت معنـــادار فـــولاد دربــــاره شایعه استقلالـــــی شدن نکــــــــونام

گزارش
جعفر برزگر   
 
از لحظه‌ای که عکس فرهاد مجیدی با مسئولان باشگاه الاتحاد الکلبای امارات رسانه‌ای و عقد قرارداد یکساله‌اش با این تیم قطعی شد رسانه‌ها گمانه‌زنی‌های‌شان را در خصوص جانشین او مطرح کردند که در میان همه آنها جواد نکونام شانس بیشتری نسبت به بقیه داشته و مانور زیادی هم روی نام او شده است.
همین اتفاق تمام نقل و انتقالات دو باشگاه استقلال و فولاد را تحت تأثیر قرارداده به طوری که آنها نمی‌دانند بر اساس تفکرات کدام مربی بازیکن جذب کنند و آن گروه از بازیکنان که قراردادشان به پایان رسیده و ماندنشان منوط به ماندن نکونام بوده بلاتکلیف هستند. اما نکته خیلی جالب توجه سکوت باشگاه فولاد در 5-6 روز گذشته است. آخرین مرتبه حمیدرضا گرشاسبی در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال که منجر به برکناری قطعی عزیزی خادم شد درباره وضعیت جواد نکونام برای فصل آینده مدعی شد که: «نکونام قرارداد دارد و قطعاً در تیم حضور خواهد داشت. در حال پیگیری هستیم تا تیم را تقویت کنیم و تیم قدرتمندی را برای لیگ برتر و به‌عنوان تنها تیم ایرانی در آسیا داشته باشیم.» او حتی آن روز به ضرس قاطع این موضوع را از اساس شایعه می‌دانست: «اصلاً این موضوع را چه کسی گفته است؟ اینها شایعات است و خیلی به آن توجه نکنید.»
از این صحبت حدود چند روزی می‌گذرد و هر روز هم اخبار زیادی در این مورد رسانه‌ای می‌شود اما به همان اندازه باشگاه فولاد سکوت کرده و حرفی نمی‌زند. شاید گرشاسبی همان یک مرتبه  صحبت کردن را کافی می‌داند و شاید هم منتظر واکنش نهایی نکونام است که اگر برخلاف انتظارش بود اظهارنظر کند. اما همین یک جمله‌ای که مدیرعامل فولاد مبنی بر داشتن قرارداد با سرمربی‌اش مطرح کرده کافی است تا به این نتیجه برسیم که او در جریان تمام اتفاقات است و اگر نکونام بخواهد به استقلال برود اول باید با فولاد تسویه حساب کند. مگر این که نکونام در اقدامی غیرحرفه‌ای و بر اساس آن چه که گرشاسبی گفته یکطرفه قراردادش را فسخ کند که بسیار بعید به نظر می‌رسد.
هواداران فولاد انتظار دارند که تیم‌شان هم در ادامه لیگ قهرمانان آسیا هم در فصل جدید نتایج خوبی را کسب کند اما با جدایی احتمالی نکونام، آنها دوباره وارد چالش جدیدی می‌شوند که خیلی از الان نمی‌توان درباره‌اش حرف زد. روز گذشته چندین مرتبه با گرشاسبی تماس گرفتیم تا او پاسخ سؤالاتی که برای هواداران فولاد ایجاد شده را بدهد که تلفنش را جواب نداد اما محمد علوی سرپرست تیم صراحتاً از ادامه همکاری با نکونام خبر داد: «اصلاً مورد خاصی نیست که شلوغش می‌کنند. نکونام مربی فولاد است و با ما قرارداد دارد. اگر هم چیزی بود تاکنون یک اظهار نظر رسمی حداقل می‌شد اما تا کنون هیچ حرفی مبنی بر جدایی او مطرح نشده است. معیار یک مربی را نتایج او مشخص می‌کند. او بهترین نتایج را در تیم ما گرفته و حتماً ما از او راضی هستیم و او را می‌خواهیم.»
البته این طور صحبت کردن علوی انداختن توپ به زمین جواد نکونام است تا اگر رفتنش به استقلال قطعی شد آنها پاسخگوی هواداران‌شان نباشند. به هر حال مربی یا بازیکنی که دلش با تیم نیست را نمی‌توان و نباید نگه داشت.
 

Page Generated in 0.0056 sec