printlogo


کد خبر: 247955تاریخ: 1401/3/18 00:00
کمیته انضباطی

نساجی - تراکتور و صنعت نفت - هوادار برگزار نمی‌شود
کمیته انضباطی موظف است ظرف مدت یک هفته تکلیف دیدارهای برگزار نشده را مشخص کند. در روزهای پیش رو و تا پایان هفته جاری تکلیف نتیجه دیدار نساجی در برابر تراکتور و همچنین  صنعت نفت در برابر هوادار مشخص خواهد شد. از آنجایی که تمرینات تیم‌ها تعطیل شده و همه تیم‌ها به مرخصی رفته‌اند بعید است کمیته انضباطی رأی به برگزاری این بازی‌ها بدهد و به احتمال زیاد نتایج این دیدارها هم 3-صفر اعلام خواهد شد. در بازی تیم نساجی در برابر تراکتور هیچ قصوری متوجه تیم میهمان نیست به این خاطر که تراکتور برای انجام این بازی حتی وارد استادیوم پاس شد اما شورای تأمین از 24 ساعت قبل از برگزاری این بازی مخالف برگزاری بازی در استادیوم پاس بود و در نهایت هم سازمان لیگ اعلام کرد که این بازی به‌دلیل معرفی نکردن استادیوم از سوی تیم میزبان لغو شده است.
اما در ماجرای بازی صنعت نفت در برابر هوادار موضوع کمی پیچیده است. صنعت نفت در محل برگزاری مسابقه حاضر شده بود و تیم هوادار هم قرار بود بعد از استقرار در آبادان برای برگزاری بازی راهی شهر مسجدسلیمان شود اما چون اتوبوسی که از سوی تیم صنعت نفت در اختیار تیم هوادار قرار گرفته بود اتوبوس VIP نبود؛ غلامرضا عنایتی، شاگردانش را از سفر به شهر مسجد سلیمان منع کرد و در نهایت هم این تیم به تهران بازگشت و بازی به این خاطر لغو شد. نتیجه این دیدار هم با دریافت گزارشات از سوی نماینده فدراسیون فوتبال 3-صفر اعلام می‌شود. با روشن شدن تکلیف این دو بازی جدول رده‌بندی این فصل بازی‌های لیگ برتر تکمیل خواهد شد.
 
 
احضار ۴ سرپرست لیگ برتری
با وجود گذشت چند روز از اتمام مسابقات لیگ برتر در فصل بیست‌و‌یکم، همچنان تکلیف دو دیدار لغو شده هفته سی‌ام این مسابقات مشخص نشده است و باید کمیته انضباطی درباره نتیجه این دیدارها تصمیم‌گیری کند. 
در هفته پایانی لیگ برتر دیدار تیم‌های صنعت نفت و هوادار به‌دلیل امتناع شاگردان رضا عنایتی از سفر به مسجدسلیمان و همچنین دیدار نساجی - تراکتور به‌دلیل اعلام نشدن ورزشگاه از سوی تیم میزبان برگزار نشد و قرار است کمیته انضباطی درباره سرنوشت این دو مسابقه تصمیم‌گیری کند. پیگیری‌ها در این زمینه نشان می‌دهد جلسه کمیته انضباطی برای بررسی پرونده این دو مسابقه، روز پنجشنبه هفته جاری در کمیته انضباطی برگزار خواهد شد و به احتمال بسیار فراوان نیز در همان روز حکم نهایی در این خصوص اعلام خواهد شد. 
کمیته انضباطی در جریان رسیدگی به این پرونده‌ها، از سرپرستان و معاونان حقوقی هر چهار تیم صنعت نفت، هوادار، نساجی و تراکتور برای حضور در جلسه روز پنجشنبه دعوت کرده است تا توضیحات خود درباره مسابقات لغو شده را ارائه کنند.
 
 
محکومیت آلومینیوم اراک
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سه رأی خود را درباره پرونده‌های باشگاه‌های لیگ برتر، دسته اول و دسته سوم صادر کرد.
بر این اساس در دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و نساجی مازندران از سوی محسن صفری، یکی از افراد منتسب به باشگاه آلومینیوم اراک تخلفاتی مبنی بر بدرفتاری مقابل مربی تیم حریف رخ داد. وی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و حضور در ورزشگاه آلومینیوم اراک در بازی خانگی و دو مسابقه رسمی محروم شد.
باشگاه آلومینیوم اراک به‌دلیل پرتاب اشیا و لیزر و فحاشی به تیم حریف توسط تماشاگران منتسب به 400 میلیون ریال جریمه نقدی و یک جلسه بازی در ورزشگاه خانگی بدون حضور تماشاگران محروم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.
پیکار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران برگزار و از سوی داریوش حسن‌پور سرپرست تیم نفت مسجدسلیمان تخلفاتی مبنی بر توهین و بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه که منجر به اخراجش شد، رخ داد. وی بر این اساس به دو جلسه محرومیت از حضور در بازی رسمی محکوم و باید 300 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است.
تیم نفت مسجدسلیمان به‌دلیل داشتن هفت بازیکن اخطاری باید 280 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
دیدار تیم‌های مقاومت آستارا و اتحاد کامیاران برگزار و از سوی حجت‌الله عباسی، سرمربی تیم اتحاد کامیاران به‌دلیل بدرفتاری در مقابل داور، به دو جلسه از همراهی تیم خود محروم شد و باید 60 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث محرومیت قابل تجدید نظر است.
امیررضا قاسمی، بازیکن تیم اتحاد کامیاران به‌دلیل بدرفتاری مقابل داور بازی به دو جلسه از همراهی تیم خود محروم شد و باید 60 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث محرومیت قابل تجدید نظر است.
دیدار تیم‌های شادکام مشهد و پارسا صنعت شرق برگزار و از سوی مصطفی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم پارسا صنعت شرق تخلفاتی مبنی بر بدرفتاری برابر داور بازی رخ داد. وی دو جلسه از همراهی تیم خود محروم شد و باید 60 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث محرومیت قابل تجدید نظر است.
رضا کافی، تدارکات تیم پارسا صنعت شرق نیز به‌دلیل بدرفتاری مقابل مقام رسمی مسابقه به سه جلسه از همراهی تیم خود محروم شد و باید 100 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث محرومیت قابل تجدید نظر است.
تیم پارسا صنعت شرق به‌دلیل داشتن 8 بازیکن اخطاری باید 80 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. دیدار تیم‌های مس کرمان و ملوان بندر انزلی برگزار شد. تیم مس کرمان به‌دلیل استفاده تماشاگرانش از لیزر باید 100 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
فاضل ادیبی، عکاس تیم مس کرمان به‌دلیل بدرفتاری در قبال نماینده مسابقه به دو جلسه از همراهی تیم خود و ورود به استادیوم‌های محل برگزاری مسابقه تیم مربوطه محروم و باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث محرومیت قابل تجدید نظر است.
محسن جعفری، تدارکات تیم مس کرمان نیز به‌دلیل بدرفتاری در قبال نماینده مسابقه دو جلسه از همراهی تیم خود محروم شد. وی باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث محرومیت قابل تجدید نظر است.
 

 


Page Generated in 0.0048 sec