printlogo


کد خبر: 247951تاریخ: 1401/3/17 00:00
پیروزی کره جنوبی برابر شیلی با درخشش فوق‌ستاره‌ها
نیمار با گلزنی به ژاپن رکوردشکن شد


دیروز ظهر دو بازی دوستانه قابل توجه بین تیم‌های آسیایی و امریکای لاتین برگزار شد. در یکی از آنها کره جنوبی با درخشش سون هیونگ مین و هوانگ هی چان از سد شیلی گذشت تا شکست سنگین مقابل برزیل به دست فراموشی سپرده شود.
کره در این بازی 2-صفر پیروز شد. هوانگ هی چان، ستاره تیم فوتبال وولورهمپتون در دقیقه ۱۲ و سون هیونگ مین، فوق‌ستاره تیم تاتنهام در دقیقه ۹۱ با ضرباتی زیبا موفق شدند برای جنگجویان تائه‌گوک گلزنی کنند تا این تیم پس از باخت پنج بر یک مقابل برزیل، به بردی شیرین دست پیدا کند و آن باخت تلخ را به دست فراموشی بسپارد.
پیش از این دیدار تیم ملی فوتبال ژاپن در جدال با تیم ملی فوتبال برزیل با یک گل شکست خورد. نکته این بازی گلزنی دوباره نیمار بود. او در چند روز گذشته ستاره تیمش بوده.
بازیکن برزیلی پی اس جی با سه گلی که مقابل کره جنوبی و ژاپن به ثمر رساند، حالا 74 گل ملی زده که 19 تایش از روی نقطه پنالتی بوده است.
نیمار در تاریخ فوتبال برزیل از رونالدو نازاریو با 62 گل عبور کرده است و به پله 77 گله به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال برزیل خیلی نزدیک است. بازیکن پی اس جی با 119 بازی ملی پشت سر دنی آلوز و روبرتو کارلوس با 125 و کافو با 142 بازی ملی قرار دارد.
او به احتمال فراوان تا جام جهانی خواهد توانست که به پله برسد و به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی برزیل تبدیل شود؛ رکوردی که سالیان سال است به پله تعلق دارد و حالا قرار است که توسط یک بازیکن دیگر شکسته شود.
نیمار هر سه گل اخیرش در تیم ملی برزیل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. برزیل و آرژانتین قرار بود که هفته آینده دیدار دوستانه‌ای در شهر ملبورن داشته باشند که این بازی لغو شد و حالا نیمار و تیم ملی کشورش باید منتظر وقفه بعدی بازی‌های ملی باشند. البته گفته می‌شود که بازی معوقه برزیل و آرژانتین از سری مسابقات راهیابی به جام جهانی نیز قرار است که در طول فصل آینده برگزار شود.
 


Page Generated in 0.0055 sec