printlogo


کد خبر: 247945تاریخ: 1401/3/17 00:00
خریدهای جدید و نارضایتی کادرفنی از تیم فصل قبل
یحیی بزرگترین منتقد یحیی



سعید زاهدیان
پرسپولیس نیاز به اصلاحات گسترده‌ای داشت؛ در طول فصل نه یحیی این مسأله را می‌پذیرفت و نه مغز متفکرش حمید مطهری. البته درباره حمید مطهری بحث زیاد است که سر فرصت به این موضوع می‌پردازیم اما با خریدهایی که این روزها پرسپولیس انجام می‌دهد، به وضوح می‌بینیم که یحیی گل‌محمدی تا چه میزان به تیمش انتقاد دارد!
1-‌پرسپولیس در خط دفاع سراغ علیرضا بیرانوند رفته؛ این انتخاب نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین ارکان تیم پرسپولیس متزلزل بود و یحیی گل‌محمدی در انتخاب لک از ابتدا اشتباه کرده است. ماه‌ها قبل، یکی از اعضای کادرفنی به این اشتباه پرسپولیس اعتراف کرده بود که حاشیه‌های حامد لک، باشگاه و کادرفنی را به ستوه آورده. یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیمی که برای قهرمانی بسته می‌شود، دروازه‌بان است. حامد لک که این فصل افت محسوسی داشت، با اشتباهاتش باعث شد تا پرسپولیس از صدر جدول فاصله بگیرد. حامد لک عملاً دروازه‌بانی نبود که پرسپولیس برای قهرمانی نیاز داشت.
2- در خط دفاع هم پرسپولیس هیچگاه به ترکیب ثابتی نرسید؛ فصل را با نعمتی و فرشاد فرجی شروع کرد اما پایان مصدومیت سیدجلال باعث شد تا مدام شاهد تغییر در خط دفاع پرسپولیس باشیم. برای فصل پیش رو، پورعلی‌گنجی با پرسپولیس قرار‌داد بست و این تغییر نشانگر نارضایتی یحیی از خط دفاع فصل قبل است.
3- به خط میانی پرسپولیس نگاه کنیم؛ رضا اسدی یکی از خریدهای اشتباه پرسپولیس بود و هرگز نتوانست جای خالی احمد نوراللهی را پر کند. گروهی معتقدند «رضا اسدی بازیکن بدی نیست» ولی یحیی نتوانست از او خوب بازی بگیرد. چه اسدی بازیکن ضعیفی باشد و چه یحیی را عامل افت او بدانیم، مقصر کسی نیست جز خود گل‌محمدی.
4-پرسپولیس در خط حمله‌ هم ضعف‌های بزرگی داشت؛ مهدی عبدی که دو فصل پیش جزو ستاره‌های پرسپولیس بود، فصل گذشته به یک بازیکن تنبل تبدیل شد. عبدی آنقدر افت کرد که برای مقطعی از سوی کادرفنی تنبیه شد و او را کنار گذاشتند. دلایل افت عبدی را باید از کادرفنی پرسید. مهاجمی که همواره در نقش تعویض طلایی می‌درخشید، این فصل افت چشمگیری داشت؛ چرا؟
5- مجموعه اتفاقات این فصل ما را به این نتیجه می‌رساند که بازیکنان زیرنظر یحیی نه تنها رشد نکرده‌اند، تعداد زیادی از بازیکنان هم با افت محسوسی مواجه شدند. سیدجلال، مهدی ترابی، احسان پهلوان، امید عالیشاه، حامد لک، سعید آقایی، سیامک نعمتی، وحید امیری و... در طول فصل یا مصدوم بودند یا در مقاطعی که به شرایط بازی رسیدند هرگز مثل روزهای اوج خود بازی نکردند.
این ایراد متوجه کادرفنی است و شیوه تمرینات است؛ از یحیی و کادرش باید پرسید که بدنسازی و تمرینات آماده‌سازی ابتدای فصل چگونه بود که پرسپولیس با تعداد زیادی مصدوم مواجه شد؟
خریدهای جدید و تغییراتی که پرسپولیس برای فصل آینده در نظر دارد، یک مفهوم را به ذهن‌ها متبادر می‌سازد: یحیی بزرگترین منتقد یحیی و تیمی است که نایب قهرمان شد!

 


Page Generated in 0.0050 sec