printlogo


کد خبر: 247940تاریخ: 1401/3/17 00:00
واقعاً شانس آوردیم وگرنه دوم هم نمی‌شدیم
یوسفی: مخالف ماندن یحیی هستم با پول او می‌توان مربی خارجی آورد!

امیرمحمد ناصری
رحیم یوسفی پیشکسوت پرسپولیس در طیف مخالفان سرمربی فعلی این تیم قرار دارد و معتقد است پرسپولیس با اشتباهاتی که سرمربی تیم نقش اصلی را در آنها ایفا کرده، قافیه را به حریفان واگذار کرده و نتوانسته ششمین قهرمانی متوالی‌اش را کسب کند.
 
قرار است چند بازیکن خوب به پرسپولیس بیایند. با جذب این بازیکنان پرسپولیس می‌تواند برای فصل بعد قهرمان شود؟
 من هم شنید‌ه‌ام که قرار است چند بازیکن به پرسپولیس بیایند اما باید دید در عمل چه می‌شود و پرسپولیس در مجموع در بازار نقل و انتقالات چه خواهد کرد و اصلاً این خریدها در عمل تا چه حد می‌توانند انتطارات کادر فنی را در میدان برآورده سازند.
به نظر خیلی به خریدها خوشبین نیستید؟!
 عینک بدبینی ندارم اما باید واقع‌بین باشیم چون استقلال فصل قبل هر بازیکنی خرید خوب بود و آن بازیکنان در عمل خیلی خوب جواب دادند اما ما بازیکنانی مانند صفروف و هنانوف و مهاجم ازبکستانی را آوردیم که در عمل هیچ کاری برای تیم انجام ندادند و بازیکنان داخلی هم که گرفتیم بیشترشان نتوانستند در عمل کاری از پیش ببرند. این بازیکنان را هم مدیریت با تصمیم سرمربی تیم جذب کرد که اشتباه بود.
اما بودجه و پنجره بسته و خیلی مشکلات دیگر هم بود که واقعاً به تیم در نقل و انتقالات لطمه زد.
 من معتقدم حتماً می‌شد بازیکنان بهتری را انتخاب کرد. این اشتباهات را از چشم سرمربی تیم می‌بینیم. ضمن اینکه معتقدم مدیریت هم اصلاً نتوانست خوب سرمربی تیم را مدیریت کند و نظارت خوبی روی کارها و اقدامات سرمربی تیم داشته باشد. جدا از اینها سرمربی تیم سر هر مسأله‌ای تنش ایجاد می‌کرد و با همه دعوا داشت که این امر تمرکز لازم را از خودش و تیم سلب می‌کرد.
به نظر مخالف ماندن یحیی در پرسپولیس هستید؟
 بله مخالف ماندن یحیی هستم چون معتقدم ایشان طی سه سالی که سرمربی پرسپولیس هستند پول کمی از باشگاه نگرفته‌اند و اصلاً بر اساس پولی که دریافت کرده‌اند بازدهی نداشته‌اند. من شخصاً معتقدم با پولی که به سرمربی فعلی داده شده می‌توان مربی خارجی آورد.
اما گروهی هم هستند که معتقدند یحیی چند قهرمانی برای پرسپولیس کسب کرده و در مجموع عملکرد بدی نداشته؟
  من معتقدم اگر در بازی آخر رقیبان‌مان فجر یا دیگر تیم سقوط کرده یعنی تیم شهر خودرو نبودند ما نایب قهرمان هم نمی‌شدیم و در واقع نایب قهرمانی ما هم شانسی بود چون مقابل شهر خودرو و فجر با وجود پیروزی خوب بازی نکردیم و از تیم شهر خودرو گل هم دریافت کردیم.
اما به هر شکل ممکن مدیرعامل فعلی پرسپولیس بشدت یحیی را قبول دارد و معتقد است یحیی طبق قراردادش باید دو فصل دیگر هم در پرسپولیس بماند.
 من تعجب می‌کنم. مگر مدیرعامل پرسپولیس می‌داند که خودش دو سال دیگر در پرسپولیس هست که گفته سرمربی فعلی باید چند سال دیگر در پرسپولیس بماند. تجربه ثابت کرده طی چند سال گذشته، هر مدیری که در پرسپولیس به سمت مدیریت انتخاب شده حتی یک‌ سال هم مدیرعامل نبوده، بنابر این بر اساس چه ثباتی مدیریت حرف از ماندن و تمدید قرارداد با سرمربی زده، برای من واقعاً جای سؤال دارد. این تنها اشتباه مدیریت نبوده، چه بسا شاهد بودیم ایشان در بدنه باشگاه هم انتخاب‌هایی داشته‌اند که انتخاب‌های خوبی نبوده و آینده این مسائل را بهتر نشان خواهد داد.

 


Page Generated in 0.0063 sec