printlogo


کد خبر: 247932تاریخ: 1401/3/17 00:00
سوژه


رولت روسی نیمکت استقلال

سرانجام فرهاد مجیدی پس از قهرمانی با استقلال از تیم جدا شد، اما این اولین بار نیست که چنین اتفاقی برای استقلال پس از قهرمانی رخ می‌دهد. امیر قلعه‌نویی در دو مقطع پس از قهرمانی با استقلال از تیم جدا شده است؛ یک بار در لیگ پنجم و بار دیگر در لیگ هشتم.
قلعه‌نویی در فصل 85-84 آبی‌پوشان را با 59 امتیاز و یک امتیاز بیشتر از پاس همدان قهرمان لیگ برتر کرد اما پیشنهاد جذاب تیم ملی باعث جدایی امیر از استقلال شد و نیمکت تیم ملی پس از برانکو به او رسید. پس از قلعه‌نویی هدایت آبی‌ها به صمد مرفاوی رسید اما در فصل 86-85 آبی‌ها نتوانستند موفقیت فصل قبل را تکرار کنند و در پایان فصل بعد از تیم‌های سایپا، استقلال اهواز و پرسپولیس در رده چهارم قرار گرفتند. استقلال پس از اینکه فصل 87-86 را در رده سیزدهم جدول به پایان رساند بار دیگر به سراغ قلعه‌نویی رفت.
امیر لیگ هشتم را خوب شروع نکرد اما هفته به هفته تیم انسجام بیشتری به خود گرفت و تیمی که در ابتدای فصل تا رده هفدهم جدول نزول کرده بود در پایان فصل با 66 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهن به قهرمانی رسید.
در پایان فصل پر فراز و نشیب هشتم، قلعه‌نویی باز هم ساز جدایی کوک و جمع آبی‌پوشان را به مقصد سپاهان اصفهان ترک کرد.
 با انتقال قلعه‌نویی به سپاهان، صمد مرفاوی بار دیگر هدایت تیم قهرمان را به دست گرفت و باز هم قصه فصل ششم برای صمد و شاگردانش تکرار شد. استقلال باز هم نتوانست در اندازه تیم قهرمان ظاهر شود و در پایان فصل با 59 امتیاز پس از سپاهان و ذوب‌آهن در رتبه سوم قرار گرفت. تاریخ استقلال در لیگ برتر بخوبی نشان داده است که بعد از قهرمانی و جدایی سرمربی، آبی‌ها دوران خوبی را پشت سر نگذاشته‌اند.
 قطعاً فردی که پس از فرهاد مجیدی که به جز قهرمانی رکوردهای بی‌نظیری را از خود به جا گذاشته است روی کار می‌آید کار آسانی نخواهد داشت و بخوبی می‌داند نشستن روی نیمکت لیگ بیست و دوم یک قمار سنگین روی آینده و دوران حرفه‌ای او خواهد بود.

سؤال عجیب بازیکنان لیگ برتری از مسئولان استقلال
از طرف کدام مربی به ما زنگ می‌زنید؟

استقلال سرمربی ندارد با وجود این فعالیت باشگاه برای یارگیری اصلاً متوقف نشده و آنها به‌دنبال آن هستند تا علاوه بر حفظ مهره‌های کلیدی خود، زمینه برای جذب چند بازیکن مطرح لیگ برتری را هم فراهم کنند ولی دقیقاً همین مسأله به سوژه‌های سؤال‌برانگیز بدل شده است. طی روزهای گذشته برخی افراد که خود را در زمره نزدیکان به باشگاه استقلال معرفی کرده‌اند با چند بازیکن مطرح لیگ برتری یا مدیر برنامه‌های آنها تماس گرفته و خواهان مذاکره جدی با این نفرات برای پیوستن به استقلال شده‌اند اما اغلب بازیکنان در پاسخ به آنها یک سؤال واحد را مطرح کرده و این مسأله را پرسیده‌اند که وقتی تیم سرمربی ندارد عملاً براساس چه سیاستی یارگیری می‌کنید و چه تضمینی وجود دارد که سرمربی جدید به آنها احتیاج داشته باشد؟حتی شنیدیم یکی از همین بازیکنان مد نظر استقلال مدعی شده که وقتی نمی‌داند از طرف کدام مربی با او تماس گرفته شده چطور می‌تواند روی پیشنهادات ارائه شده تصمیم‌گیری کند؟
البته مقامات باشگاه استقلال هم مدعی‌اند یکسری افراد اساساً بدون هماهنگی با آنها و بیشتر برای رسیدن به اهداف خودشان با بازیکنان تماس می‌گیرند و بدون اطلاع باشگاه به آنها وعده حضور در استقلال را می‌دهند.

طرح ویژه برای راضی کردن مرد ایتالیایی
استراماچونی قرارداد یک فصل را ببخشد و بیاید

استقلالی‌ها پس از جدایی فرهاد مجیدی عزم خود را برای انتخاب سرمربی جدید در اولین فرصت ممکن جزم کرده‌اند و آندره‌آ استراماچونی سرمربی اسبق آبی‌پوشان پایتخت نیز یکی از
گزینه هایی است که آنها با جدیت فراوان دنبال فراهم کردن شرایطی برای بازگرداندن او هستند.
 استراماچونی البته از استقلالی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده و خواهان دریافت تمام مبالغ مندرج در قرارداد دوساله خود با این باشگاه و همچنین غرامت‌های مرتبط با آن شده است ولی حتی این مسأله هم موجب نشده تا استقلالی‌ها پا پس بگذارند و پرونده او را بایگانی کنند.
اتفاقاً با وجود ادعای مدیربرنامه‌های این مربی ایتالیایی مبنی بر اینکه استقلال ابتدا باید تکلیف شکایت استراماچونی را مشخص کند مقامات باشگاه استقلال پیشنهاد ویژه‌ای را مدنظر قرار داده‌اند و این بحث را مطرح کرده‌اند که اگر سرمربی اسبق آبی‌پوشان چراغ سبز نشان بدهد، آنها حاضرند قرارداد جدیدی برایش تنظیم کنند و پرداخت مبالغ مندرج در آن طبق زمان‌بندی معین را نیز ضامن شوند اما به جایش استراماچونی هم یک سال از قرارداد قبلی خود که به خاطر آن از باشگاه استقلال شکایت کرده را ببخشد و ابتدا نصف مبلغ قرارداد قبلی خود را دریافت کند و پس از ارسال رضایتنامه کتبی خود مبنی بر توافق با استقلالی‌ها به دادگاه عالی ورزش برای فصل آینده نیز قراردادی جدید ببندد؛ پیشنهادی که البته بعید به نظر می‌رسد استراماچونی به همین راحتی آن را بپذیرد.

استقلال و رحمتی، شاید وقتی دیگر

یکی از مربیان جوانی که طی دو فصل گذشته نشان داد می‌تواند آینده خوبی در این عرصه داشته باشد، مهدی رحمتی است.
کاپیتان اسبق استقلال و سنگربان گذشته تیم ملی که حالا در کسوت سرمربی نتایج خوبی گرفته و می‌رود تا با ادامه همین روند نامش را در قالب یکی از مربیان جوان و مدعی فوتبال ایران مطرح کند.
رحمتی پس از کسب نتایج خوب همراه با شهرخودرو، فصل قبل نیز وضعیت مناسبی را در آلومینیوم اراک پس از روی کار آمدن به وجود آورد و حتی توانست پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران از گردونه رقابت‌های لیگ برتر کنار بزند و با استقلال نیز مساوی کند به همین خاطر طی روزهای گذشته بحث حضورش در جمع آبی‌ها به‌عنوان سرمربی مطرح شده بود اما مسئولان باشگاه استقلال مدعی‌اند رحمتی با وجود توانایی‌هایی که از خود بروز داده، در حال حاضر جزو کاندیداهای آنها محسوب نمی‌شود و ترجیح می‌دهند این مربی جوان چند سال دیگر هم کار کند و آنگاه اگر همین روند مطلوب را ادامه داد در دایره کاندیداهای هدایت استقلال قرار بگیرد.
 مهدی رحمتی سابقه قهرمان شدن با استقلال در لیگ برتر تحت عنوان بازیکن را دارد و در حال حاضر نیز مدیران باشگاه آلومینیوم به‌دنبال آن هستند تا همراه با او فصل آینده لیگ برتر را استارت بزنند.

 


Page Generated in 0.0056 sec