printlogo


کد خبر: 247930تاریخ: 1401/3/17 00:00
در ذهن سردار چه می‌گذرد؟
انتخاب نکو یا قرارداد با خارجی‌ها



مهدیه دریابیگی
 لا‌به‌لای تمام رکوردهایی که در فصل بیست و یکم به تیم استقلال اختصاص داده شد، باید رکورد قهرمان سرگردان را هم به این تیم اختصاص دهیم؛ شاید در کمتر جایی از دنیا قهرمان لیگ حتی یک روز هم برای قهرمانی تیمش شاد نیست و یک شبه به تیم بدون مربی تبدیل می‌شود که باز هم باید دنبال مربی جدید بگردد. این روزها شکل و شمایل تیم استقلال اصلاً شبیه یک تیم قهرمان نیست! تیمی بی‌در و پیکر با فضایی آشفته و هوادارانی دلواپس! از طرفی هم باشگاه مجبور است به بازیکنانی که قراردادشان تمام شده پیام دهد که تا انتخاب سرمربی جدید دست نگه دارند. این حجم از بی‌برنامگی و از هم گسیختگی فقط می‌تواند هر کس را یاد تیمی بیندازد که به لیگ پایین‌تر سقوط کرده وگرنه چهره تیم قهرمان سراسر شادی و پر از برنامه و ایده جدید است؛ نه پریشان و به هم ریخته! در چنین شرایطی بیشترین نگرانی را می‌توان در چهره هواداران پیدا کرد. همه هم یک سؤال می‌پرسند: «سرمربی چه کسی می‌شود؟» پاسخ این سؤال را نمی‌توان قطعی داد اما آنچه از باشگاه استقلال خبر می‌رسد احتمال بستن قرارداد با مربی وطنی بیشتر است. بد نیست گزینه‌های روی میز آجورلو را واکاوی کنیم.

امیر قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی که سابقه چند قهرمانی را با تیم استقلال دارد یکی از گزینه‌های مطرح شده بود. البته این گزینه وطنی اصلاً از سوی هواداران استقلال مورد استقبال قرار نگرفت! با اینکه سرمربی تیم گل‌گهر سابقه خوبی در تیم استقلال دارد اما چندین سال است که در بین هواداران استقلال محبوبیت خاصی ندارد و هر بار نام او به‌عنوان گزینه پیشنهادی باشگاه استقلال مطرح می‌شود هواداران استقلال در قبال آمدن او گارد می‌گیرند و همین مسأله باعث می‌شود مدیران استقلال عقب‌نشینی کنند.

جواد نکونام

بیشترین شانس برای سپردن هدایت استقلال را باید به نکونام سرمربی فصل پیش فولاد بدهیم. ارتباط نزدیک این مربی با آجورلو، پیشینه استقلالی که در رزومه خود دارد و تمایل این مربی برای نشستن روی نیمکت استقلال کافی است تا این گزینه را خیلی نزدیک به نیمکت استقلال ببینیم. این‌طور که گفته می‌شود باشگاه استقلال چهل و هشت ساعت به این مربی فرصت داده تا جواب نهایی خود را به تیم استقلال بدهد. نکونام در حال حاضر در کشور امارات به سر می‌برد و در تهران نیست اما این روزها بیشترین تماس استقلالی‌ها با او بوده است. اگر اتفاق خاصی نیفتد می‌توان پیش‌بینی کرد که او شانس بزرگ حضور در نیمکت استقلال است.

گزینه‌هــای
خارجی

کافی است این روزها در فضای مجازی جست‌وجو کنی تا متوجه شوی که هواداران استقلال چقدر موافق آمدن سرمربی خارجی هستند. هواداران استقلال از آجورلو خواسته‌اند که انتخاب این فصل او سرمربی خارجی باشد، شاید هم به همین دلیل است که مدیرعامل استقلال این دست و آن دست می‌کند و خیلی راغب نیست نام سرمربی جدید را رسانه‌ای کند. به هر حال با رفتن مجیدی قصه پرغصه استقلال دوباره از نو شروع شده است و هواداران منتظر اعلام نام سرمربی جدید خود هستند.

آندره‌آ  استراماچونی

انگار نام استرا با استقلال عجین شده است. هر بار نیمکت استقلال خالی می‌شود و مدیران این باشگاه باید فرد جدیدی را برای هدایت تیم استقلال برگزینند نام او مطرح می‌شود. طی چند وقت اخیر بارها نام استرا به‌عنوان گزینه جدی تیم استقلال مطرح شد اما این مربی ایتالیایی در پیامی آب پاکی را روی دست هواداران استقلال ریخت و به این نکته اشاره کرد که هیچ تماسی از طرف استقلالی‌ها با او گرفته نشده است! البته اگر قرار بود طرفین پای میز مذاکره بنشینند قطعاً استرا در وهله اول خواستار گرفتن پول خود از قرارداد قبلی با این باشگاه می‌شد. کلاً همیشه مذاکرات با این مربی ایتالیایی به بن‌بست می‌خورد.

مهدی رحمتی

مهدی رحمتی کاپیتان سابق استقلال هم از آن جمله مربیان وطنی است که نام خود را در بین فهرست مربیان مد نظر باشگاه استقلال می‌بیند اما مسئولان باشگاه استقلال هیچ گاه نپذیرفتند که با این مربی مذاکره کرده‌اند. قطعاً محبوبیت رحمتی چندان زیاد نیست که مسئولان استقلال پافشاری زیادی روی نام او داشته باشند و بیشتر به نظر می‌رسد اسامی مثل این مربی لیست پرکن هستند.

ر زوان لوچسکو

لوچسکو، سرمربی رومانیایی است که سابقه هدایت تیم‌های الهلال عربستان و تیم‌ ملی رومانی را دارد. این مربی یکی از همان گزینه‌های خارجی بود که استقلالی‌ها مدنظر داشتند، اما به نظر می‌رسد که خیلی این مذاکره جدی نبوده است. استقلالی‌ها در کنار نام استرا، لوچسکو را مطرح می‌کنند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه باشگاه استقلال با این مربی رومانیایی به توافق رسیده وجود ندارد و به نظر می‌رسد گزینه سوخته استقلال است.

این روزها شکل و شمایل تیم استقلال اصلاً شبیه یک تیم قهرمان نیست! تیمی بی‌در و پیکر با فضایی آشفته و هوادارانی دلواپس! از طرفی هم باشگاه مجبور است به بازیکنانی که قراردادشان تمام شده پیام دهد که تا انتخاب سرمربی جدید دست نگه دارند





 


Page Generated in 0.0050 sec