printlogo


کد خبر: 247926تاریخ: 1401/3/17 00:00
10 آمار تأثیرگذار مسی در شب طوفانی‌اش برابر استونی


لیونل مسی هر 5 گل برتری 5 بر صفر بازی دوستانه تیم ملی آرژانتین برابر استونی را به ثمر رساند و یک بار دیگر به همه ما یادآوری کرد که او یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. در دیداری که شاگردان لیونل اسکالونی حریف اروپایی‌شان را در ورزشگاه السادار پامپلونای اسپانیا ویران کردند، تیم امریکای لاتین 79 درصد تملک توپ داشت، 24 شوت به سمت دروازه که 10 مورد آن داخل چهارچوب بود.
مسی که تابستان امسال 35 ساله می‌شود، در پایان این بازی اعتراف کرد که نمی‌داند بعد از جام جهانی چه اتفاقی برایش رخ خواهد داد و تا چه مدت دیگر هواداران می‌توانند از نمایش‌های خیره‌کننده‌اش لذت ببرند. او پس از بازی گفت:«نمی‌دانم بعد از جام جهانی چه کاری انجام خواهم داد. بعد از آن مسابقات باید وضعیتم را یک ارزیابی کنم. بیایید امیدوار باشیم که بازی‌ها به بهترین شیوه ممکن پیش برود اما خب البته خیلی چیزها بعد از جام جهانی تغییر خواهد کرد.» با این حال یک چیز قطعی است. اینکه با وجود شروع شاید نه چندان دلچسب مسی در psg او هنوز تمام نشده است و 10 آمار تأثیرگذار او در بازی تیمش برابر استونی گواه این موضوع بود. این لحظات را با هم مرور می‌کنیم:
1- در دقیقه 76، مسی توانست تعداد گل‌هایش را به اندازه تنها یک گل کمتر از تمام گل‌هایش در فصل 22-2021 افزایش دهد. او در کل فصل گذشته لوشامپیونه در پاری‌سن‌ژرمن 26 بازی انجام داد و 6 گل زد.
2- مسی سومین بازیکن در تاریخ تیم ملی آرژانتین است که در یک بازی 5 گل می‌زند.
3- این همچنین اولین باری بود که او در یک بازی برای آلبی‌سلسته 4 گل می‌زد. دارنده 6 توپ طلا همچنین برای هشتمین بار در حرفه ملی‌اش هت‌تریک کرد که پنجاه‌و‌ششمین هت‌تریک تمام دوران بازیگری‌اش است و او را از لحاظ هت‌تریک به رونالدو نزدیک‌تر کرد. رونالدو در تمام دوران بازیگری‌اش 4 بار بیشتر از مسی هت‌تریک کرده است.
4- این دومین بار در دوران بازیگری‌اش است که او در یک بازی 5 گل می‌زند. آخرین باری که مسی در یک بازی 5 گل زد، ماه مارس سال 2012 بود که در پیروزی 7 بر یک بارسلونا برابر بایرلورکوزن در لیگ قهرمانان اروپا چنین کاری را انجام داد.
5- با 5 گلی که به استونی زد، مسی حالا رکورد اسطوره فوتبال مجارستان، فرانس پوشکاش را برای زدن گل‌های ملی شکست. حالا فقط مختار داهاری از مالزی، علی دایی از تیم ملی ایران و کریستیانو رونالدو از تیم ملی پرتغال گل‌های ملی بیشتری نسبت به مسی زده‌اند.
6- مسی در 10 بازی اخیرش برای تیم ملی آرژانتین 10 گل به ثمر رساند که شامل یک هت‌تریک برابر بولیوی می‌شود.
7- مسی جایگاه خود به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال امریکای لاتین را ارتقا داد. او الان 9 گل بیشتر از پله، اسطوره 77 گله فوتبال برزیل به ثمر رسانده است.
8- علاوه بر این، مسی شمار کل گل‌های دوران بازی‌اش را به 769 مورد رساند که سبب شد از رکورد 767 گله پله هم عبور کند.
9- 86 گل ملی مسی در 162 بازی‌اش به ثمر رسیده است که ضریب 53 صدم گل در هر بازی را ثبت می‌کند. به عبارت دیگر کمی بیش از یک گل در هر دو بازی.
10- هیچ بازیکن دیگری در تاریخ فوتبال بیش از مسی مجموع گل و پاس گل ندارد. مسی 1100 بار در ثبت یک گل تأثیر مستقیم داشته است که شامل 769 گل و 331 پاس گل در 974 بازی می‌شود.
 


Page Generated in 0.0059 sec