printlogo


کد خبر: 247923تاریخ: 1401/3/17 00:00
او همه را دست انداخته
نــادال تمــــــام نمی‌شــــود

رافائل نادال ما را دوباره دست انداخت. کارش همین است، هر وقت شانسش برای موفقیت در رولان گاروس را ناچیز توصیف می‌کند، این هدف را دنبال می‌کند. البته این را که ماه گذشته در اوپن ایتالیا مصدوم شد و شکست خورد، باید باور کرد، پای چپش آسیب دید اما خودش را رساند و شاهکار کرد. نادال با یک پیروزی قاطع برابر کسپر رود برای چهاردهمین بار به‌عنوان قهرمانی اوپن فرانسه دست یافت. سلطان زمین‌های رسی که بعید است به این آسانی دست از تورنمنت رولان گاروس بردارد، با ارائه یک بازی بی‌نقص در سه ست پیاپی به پیروزی رسید. او حالا با 22 قهرمانی در گرنداسلم‌ها از دو رقیبش، راجر فدرر و نواک جوکوویچ دو عنوان بیشتر دارد. اولی در 40 سالگی به درمان زانوی مصدوم خود مشغول است و دومی را در یک‌چهارم‌نهایی تورنمنت فرانسه شکست داد. نادال با 36 سال و دو روز سن همچنین مسن‌ترین قهرمان تاریخ اوپن فرانسه لقب گرفت.

نادال: خودم هم باورم نمی‌شود
رافائل نادال بعد از قهرمانی در اوپن فرانسه گفت:«قطعاً باور نمی‌کردم در 36 سالگی بتوانم در این سطح رقابت کنم و یک بار دیگر در مهم‌ترین تورنمنت زندگی‌ام به فینال برسم. این برایم خیلی معنا دارد، همه چیز است و به من انرژی می‌دهد که به تلاش ادامه دهم.» او در برابر 15 هزار تماشاچی مسابقه فینال گفت:«نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی می‌افتد اما من تلاش خودم را می‌کنم.»
 البته در کنفرانس خبری صحبت‌هایش کمی فرق می‌کرد:«همه می‌دانند چقدر این تورنمنت برایم مهم است. تزریق مسکن و تحمل درد تنها راهم برای ادامه بود. حالا خیلی خوشحالم و از دکترم تشکر می‌کنم به خاطر همه کارهایی که در دوران تنیس من انجام داده اما واقعاً نمی‌توانم با یک پای خراب ادامه دهم. باید روند درمان را پیگیری کنم و اگر جواب نگیرم، داستان فرق می‌کند.» او گفت برای شرکت در ویمبلدون که سه هفته بعد شروع می‌شود، از مسکن استفاده نمی‌کند:«اجازه بدهید مرحله به مرحله پیش برویم یعنی همان کاری که در تمام دوران حرفه‌ای انجام داده‌ام.»

کسپر: نادال شما را زنده قورت می‌دهد

کسپر رود نخستین نروژی است که در فینال انفرادی گرنداسلم‌ها بازی می‌کند. این تنیسور 23 ساله سال گذشته به جمع 10 نفر اول جهان راه یافت و بخوبی می‌داند بازی با نادال در فینال اوپن فرانسه در فیلیپ شاتریه چه معنایی دارد. او تمرین در آکادمی تنیس نادال در مایورکا را در سال 2018 آغاز کرده و حتی در ست‌های تمرینی مقابل خود او بازی کرده است. او با نادال گلف بازی کرده و می‌دانست قابلیت‌های نادال به تنیس منحصر نمی‌شود. اما این اولین مسابقه او با نادال در یک تورنمنت رسمی بود. رود گفت:«بازی با رافا در فینال رولان گاروس شاید سخت‌ترین چالش تنیس باشد. این آسان نیست و من اولین قربانی او نیستم، خیلی‌ها قبل از من با این مشکل مواجه شده‌اند. کار سخت اما لذت‌بخشی بود، امیدوارم یک روز برای نوه‌هایم تعریف کنم در فینال با نادال بازی کرده‌ام و آنها احتمالاً تعجب می‌کنند.»
او درباره بازی هم گفت:«واقعاً نمی‌دانستم باید کجا قرار بگیرم و کدام قسمت زمین را پوشش بدهم. اگر در زمین رسی مقابل رافا دفاعی بازی کنید، شما را زنده قورت می‌دهد.»





 


Page Generated in 0.0047 sec