printlogo


کد خبر: 247920تاریخ: 1401/3/17 00:00
رفع ابهام‌ نحوه سهمیه‌بندی وزنه‌برداران برای پاریس
نقاط مبهم برطرف شد



فدراسیون جهانی کلیه ابهاماتی را که در مورد نحوه و مسیر حضور وزنه‌برداران در رنکینگ کسب سهمیه المپیک پاریس برای کشورها ایجاد شده بود پاسخ داد و برطرف کرد.
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری زمانی که سیستم کسب سهمیه المپیک پاریس را اعلام کرد، مشخص شد که رسیدن به این سهمیه بستگی به عملکرد خود وزنه‌بردار در مسابقات گزینشی المپیک دارد. وزنه‌برداران براساس رکورد مجموع، در رنکینگ کسب سهمیه المپیک قرار می‌گیرند، از این‌رو رکوردی که آنها در مسابقات گزینشی به ثبت می‌رسانند بسیار اهمیت دارد. نکته‌ای که در این میان ایجاد سؤال کرده بود و برای اغلب وزنه‌برداران و مسئولان فدراسیون‌های کشورهای مختلف گنگ و مبهم به نظر می‌رسید، این بود که اگر وزنه‌برداران در مسابقات گزینشی المپیک رکورد مجموع یکسانی ثبت کنند، کدام یک در رتبه‌بندی بالاتر قرار می‌گیرند؟
فدراسیون جهانی در این مورد عنوان کرد که اگر دو یا چند ورزشکار یک رکورد مجموع یکسان را در یک وزن المپیکی ثبت کنند، هر کسی که زودتر به آن رکورد رسیده باشد، در رنکینگ بالاتر قرار می‌گیرد. دوره آغاز گزینشی المپیک وزنه‌برداران از اول آگوست ۲۰۲۲(۱۰ مرداد ۱۴۰۱) تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) است.
ضمن اینکه مسابقات کسب سهمیه المپیک نیز طبق زمانبندی و برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به شرح زیر است:
قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۲۲، قهرمانی قاره‌ها (رده بزرگسالان) در سال ۲۰۲۳، گرندپری ۱ و ۲ در سال ۲۰۲۳، قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۲۳، قهرمانی قاره‌ها (رده بزرگسالان) ۲۰۲۴ و نهایتاً جام جهانی ۲۰۲۴ مسابقات مهم و گزینشی است که برای امتیازگیری و سهمیه‌بندی المپیک نقش بسزایی دارد.
البته طبق اعلام فدراسیون جهانی و کمیته برگزاری این مجموعه، حضور در ۲ رویداد از بین مسابقات بدون تردید اجباری است و جای هیچ حرف و حدیثی ندارد. فدراسیون جهانی حضور ورزشکاران را در دو مسابقه اجباری کرده است و طبق آنچه در سیستم عنوان شده ورزشکاران باید در دو مسابقه قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۲۳ و جام جهانی ۲۰۲۴ حتماً شرکت کنند و اگر وزنه‌برداران مدعی احیاناً در هر یک از دو رویداد شرکت نکنند، واجد شرایط برای شرکت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نخواهند بود.
نکته بعدی و با اهمیت در مسیر کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس برای وزنه‌برداران حضور در حداقل ۵ گزینشی است. وزنه‌برداران مدعی کسب سهمیه المپیک به اختیار می‌توانند حداقل در سه رویداد مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲، قهرمانی قاره‌ها ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، گرندپری ۱ و ۲ شرکت کنند، اما در مجموع آنها برای المپیکی شدن باید در 5 گزینشی المپیک شرکت کرده باشند.
 


Page Generated in 0.0050 sec