printlogo


کد خبر: 247911تاریخ: 1401/3/17 00:00
خبر و گزارش



قرارداد نهایی امضا شد
هزینه پرواز الجزایر بر عهده ایران

سرانجام پس از چند روز مذاکره میان فدراسیون فوتبال ایران و الجزایر، قرارداد بازی تدارکاتی دو تیم در تاریخ ۲۲ خرداد به امضا رسید. طبق توافقات به عمل آمده ایران هزینه پرواز کاروان الجزایر به دوحه را پرداخت خواهد کرد اما هزینه اقامت این تیم در این شهر به عهده قطری‌ها است که البته این مورد هم با پیگیری و هماهنگی فدراسیون ایران صورت می‌گیرد. طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مشکل خاصی هم برای صدور ویزای اعضای تیم الجزایر وجود ندارد و آنها پس از بازی روز سه‌شنبه خود با تانزانیا به قطر می‌آیند. فدراسیون ایران، ورزشگاه نادی القطر را برای برگزاری بازی در نظر گرفته و اکنون منتظر دریافت مجوز نهایی این موضوع از فدراسیون قطر است.

جنگ وینگرها در دوحه
خیال جهانبخش، آسوده‌تر از بقیه

یکی از جذاب‌ترین و نزدیک‌ترین رقابت‌های بازیکنان تیم ملی برای تصاحب جایگاه به عنوان یکی از وینگرها است‌. جایی که علی قلی‌زاده، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، امیرحسین حسین‌زاده و سعید صادقی در این اردو برای به دست آوردن اعتماد اسکوچیچ تلاش می‌کنند. هرچند علیرضا جهانبخش با سابقه درخشانش در تیم ملی و البته آمادگی بالا در تیم باشگاهی خودش احتمالاً یکی از مردان اصلی دراگان خواهد بود اما این موضوع دلیلی بر آسان‌گیری او در تمرینات نیست. مهدی ترابی هم به عنوان دومین پاسور برتر لیگ و البته داشتن سابقه بیش از ۳۰ بازی ملی در 7 سال گذشته این اعتماد به نفس را پیدا کرده تا برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی حسابی بجنگد. در نهایت بیرون ماندن بازیکنانی چون محمد محبی، مهدی قایدی و البته سامان قدوس و وحید امیری هم باعث نشده از جذابیت‌های رقابت وینگرها در تیم ملی کاسته شود. فشار بالای تمرینات و انگیزه‌های بالای ملی‌پوشان برای جلب نظر مثبت کادرفنی به خلق فریم‌های جالبی منجر شده است.

ستاره سیتی، غایب بازی با ایران

بازی تدارکاتی ایران و الجزایر در روز ۲۲ خرداد در قطر نهایی شد. این دو تیم در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که ستاره منچسترسیتی در مسابقه غایب خواهد بود. الجزایر در حال حاضر درگیر مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا است. این تیم در حالی که «ریاض محرز» ستاره خود را در اختیار نداشت برابر اوگاندا به پیروزی رسید و روز چهارشنبه هم در دومین گام به مصاف تانزانیا می‌رود. غیبت محرز در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا باعث ایجاد شایعاتی در خصوص این بازیکن تیم منچسترسیتی شد. بعضی از رسانه‌ها و خبرنگاران الجزایری مدعی شدند محرز از حضور در اردوی الجزایر خودداری کرده است اما «جمال بالماضی» سرمربی این تیم واکنش تندی به این شایعات داشت و تأکید کرد که ریاض به خاطر آسیب‌دیدگی امکان همراهی با الجزایر را نداشت. بالماضی گفت: «منچسترسیتی پرونده پزشکی ارسال کرده که عدم امکان استفاده از ریاض محرز را به دلیل مصدومیتش تأیید می‌کند. او بارها با مصدومیت و با استفاده از آمپول‌های آرامبخش بازی کرده بود. نمی‌خواهیم سلامتی او را به خطر بیندازیم. من از ریاض نخواستم که برای انجام آزمایشات پزشکی به الجزایر برود زیرا پرونده منچسترسیتی کامل بود و دلیلی وجود ندارد که مشکلی ایجاد کند.»

ایران - روسیه تکذیب شد

یکی دو روز قبل خبری مبنی بر توافق فدراسیون فوتبال ایران با روسیه در خصوص برگزاری یک بازی تدارکاتی در شهریورماه مطرح شد که واکنش مدیررسانه‌ای تیم ملی را به همراه داشت. محمد جماعت در یک توئیت به تکذیب برگزاری چنین مسابقه‌ای پرداخت و نوشت: «‏برگزاری بازی تدارکاتی ‎تیم ملی کشورمان مقابل روسیه در دستور کار فدراسیون نبوده و نیست و چنین موضوعی فاقد صحت است.» پیش‌تر حمید استیلی از مخالفت فیفا با انجام بازی دوستانه بین ایران و روسیه به دلیل محرومیت‌های اعمال‌ شده از سوی این نهاد خبر داده بود.



 


Page Generated in 0.0062 sec