printlogo


کد خبر: 247903تاریخ: 1401/3/17 00:00
دو عامل نزدیکی نکونام به نیمکت استقلال

یادداشت
آرمن ساروخانیان  
فرهاد مجیدی خبر جدایی‌ از استقلال را بلافاصله بعد از پایان فصل اعلام کرد و حالا توپ در زمین مدیریت باشگاه است که جانشین او را به سرعت انتخاب کند. در روزهای گذشته نام چند گزینه داخلی و خارجی مطرح شده و هواداران استقلال در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متفاوتی نسبت به آنها داشته‌اند.
گروهی از هواداران اصرار دارند که باشگاه باید سراغ گزینه خارجی برود تا استقلال فصل آینده بتواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. با این حال نکونام به عنوان جدی‌ترین و شاید تنها گزینه ایرانی بخت زیادی برای جانشینی مجیدی دارد.
آنچه احتمال توافق با نکونام را بیشتر کرده، شرایط ویژه فوتبال ایران و البته استقلال است. این روزها انتخاب مربی خارجی باکیفیت که دستمزدش حدود یک میلیون دلار یا بیشتر خواهد بود، هزینه خیلی بالایی دارد. همچنین قهرمانی فصل قبل استقلال باشگاه را به این باور رسانده که فرمول مربی جوان ایرانی و دستیار خارجی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.
نکونام در سال‌های مربیگری‌اش سیر صعودی مداومی داشته و در این سال‌ها توانسته صعود به لیگ برتر، قهرمانی در جام حذفی، کسب سهمیه لیگ قهرمانان و صعود از مرحله گروهی این مسابقات را تجربه کند. او در فولاد به آن پختگی رسیده که بتواند تیمی در قواره استقلال را هم مدیریت کند و برای قهرمانی بجنگد.
تجربه دوران کوتاه استراماچونی برای هواداران استقلال بسیار خوشایند بود و انتخاب مربیان باکیفیت خارجی می‌تواند تیم فعلی را به مرتبه بالاتری برساند، ولی سابقه همکاری با همین مربی ایتالیایی سمت تاریکی هم داشت که احتمال تکرارش ممکن است باشگاه را متقاعد کند که قید چنین دردسرهایی را بزند. نکونام اما با تقویت تیم فعلی می‌تواند فصل آینده هم با استقلال برای قهرمانی بجنگد.

 


Page Generated in 0.0049 sec