printlogo


کد خبر: 247900تاریخ: 1401/3/17 00:00
نگران رأی نیاوردن در هیأت رئیسه اتحادیه جهانی نیستم
دبیر: ریاست کمیته فانتزی است، من مدیر عملیاتی هستم

رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت دخانیات به حواشی حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک و هیأت رئیسه اتحادیه جهانی واکنش نشان داد. علیرضا دبیر که در حال بازدید از سالن کشتی شرکت دخانیات بود، با خبرنگاران درباره مسائل مطرح شده در خصوص حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: «پیشنهادات زیادی برای حضور در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک داشتم و دوستان زیادی خواستند که برای ریاست در انتخابات ثبت‌نام کنم اما تا الان هیچ انگیزه‌ای برای این کار ندارم اما بعد از این چه اتفاقی بیفتد را نمی‌دانم. من به کشتی آمدم تا آبرویم را برای کشتی بگذارم. در این چند وقت خیلی بی‌تقوایی شد. هیچ کس نمی‌تواند به من بد کند چرا که فقط من می‌توانم به خودم بد کنم و دیگران هم فقط خودشان می‌توانند به خود بد کنند. مهم این است سرمان پیش خدا بالا باشد.»
او در ادامه در پاسخ به این سؤال که ممکن است نظرش در روزهای آینده تغییر کند؟ ادامه داد: «واقعاً تا الان برای ثبت‌نام ریاست کمیته المپیک به جمع‌بندی نرسیدم البته اساسنامه کمیته می‌گوید این سمت هیچ منافاتی با ریاست فدراسیون ندارد اما ریاست کمیته ملی المپیک را دوست ندارم. البته من حس می‌کنم رئیس کمیته المپیک بودن یک شغل فانتزی است که باید کت و شلوار بپوشی و من نمی‌توانم از این کارها بکنم. من کف خیابانی کار می‌کنم و آدم عملیاتی هستم و البته هم این‌طوری اداره نمی‌کنم چرا که آدم میدانی و عملیاتی و کف خیابان هستم. من حتی جلسات را هم مثل اینجا با موتور می‌روم.»
علیرضا دبیر در رابطه با بروز برخی بی‌اخلاقی‌ها در موضوع انتخابات کمیته ملی المپیک با راه‌اندازی یک پیج اینستاگرامی، گفت: «خوب است همه نان بازویمان را بخوریم. من بلد نیستم برای کسی بزنم. من اگر حرفی به وزیر ورزش یا کمیته ملی المپیک بخواهم بزنم در روی آنها می‌گویم و آنها هم همان‌جا باید دفاع کنند. من کسی نیستم پشت دیگران حرف بزنم.»
دبیر با اشاره به عملکرد کشتی‌گیران در مسابقات قزاقستان گفت: «مهم این است که چرخه رعایت شود و انصافاً همه در چهارچوب چرخه انتخابی روی تشک آمدند، فقط علی‌ گرایی که ضرب خورد و خدا لطف کرد رباط صلیبی پاره نکرد و الان هم در حال فیزیوتراپی است. ساروی هم که قرار بود امریکا برود اما اعزام لغو شد. برای سرمربی مهم است یک کشتی‌گیری مثل ساروی که وزن کم می‌کند در سال چند بار وزن کم کند. برای ما مهم مسابقات جهانی است و الان به غیر از ساروی همه روی تشک آمدند و در چرخه شرکت کردند.»
 رئیس فدراسیون کشتی درباره ثبت‌نام در انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی ادامه داد: «من هر چه به حمید سوریان التماس کردم ثبت‌نام کند، قبول نکرد. دیگر آخرین روز ثبت‌نام او را به بهانه‌ای‌ به دفتر کشاندم و گفتم ۳ ساعت مانده بیا ثبت‌نام کن. او دلایلی آورد که انصافاً منطقی بود. دلایل شخصی داشت که حاضر نشد ورود نکند. من آمدم سوریان را راضی کنم اما او من را راضی کرد. حتی دو سه اسم آوردند که مورد موافقت قرار نگرفت. حمید خیلی به من فشار آورد و در نهایت ثبت‌نام کردم. البته من به رأی نیاوردن عادت دارم و این‌ هم نگران نیستم که رأی نیاورم.»
علیرضا دبیر هم با اشاره به حواشی اخیر وزنه‌برداری از بی‌انصافی نسبت به علی مرادی گفت: «موتورخانه مجموعه ۵ سالن بالای ۱۵ میلیارد خرج دارد. انصافاً تأسیسات ۵ روز مشکل داشت. شرکت توسعه این هزینه‌ها را باید بکند. آقای مرادی هم انصافاً پول داد و فکر می‌کنم در حق مرادی در این موضوع که آب سرد شد کمی بی‌انصافی شد. کاری که در ۲۰ روز با هزینه ۲ میلیاردی باید جمع می‌شد را خودم پای کار ایستادم و در ۴ روز با ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان جمع کردم. البته اینکه وزنه برداران مشکل اسکان یا محل اردو دارند به من ارتباطی ندارد و نمی‌توانم دخالت کنم اما در این مورد علی مرادی هزینه کرد و چند روز پیگیر این ماجرا بود. همه رشته‌ها هم مشکل
داشتند.»

 


Page Generated in 0.0055 sec