printlogo


کد خبر: 247880تاریخ: 1401/3/16 00:00
در صورتی که اتفاق غیر مترقبه‌ای نیفتد
نکونام سرمربی استقلال می‌شود

گزارش
مهدیه دریابیگی   
 
هنوز یک روز از شادی هواداران استقلال نگذشته بود که کام آنها با انتشار یک خبر تلخ شد. خبری که پیش از آن به‌صورت یک شایعه منتشر شد و آن قدر هواداران استقلال به انتشار این خبر واکنش تند و منفی نشان دادند که خبرنگاران عرصه رسانه پشیمان از انتشار آن شدند، اما خیلی زود افرادی که قضاوت سطحی در این خصوص داشتند متوجه شدند که خبرنگاران در جریان رفتن فرهاد به امارات بوده‌اند و فقط قصدشان از انتشار خبر جدایی فرهاد، روشن کردن ذهن مخاطبان فوتبال خصوصاً هواداران استقلال بوده است، گواه این ادعا جدایی زودهنگام مجیدی بعد از قهرمانی استقلال بود؛ هر چند که این جدایی لذت قهرمانی استقلال را برای هواداران کم کرد اما یک وجه خوب این ماجرا این بود که فرهاد خیلی زود تکلیفش را با استقلال روشن کرد تا این تیم زمان از دست ندهد. 
بعد از قطعی شدن جدایی فرهاد مجیدی از استقلال مسئولان باشگاه به بررسی شرایط موجود و گزینه‌های پیشنهادی برای سپردن سرمربیگری تیم خود پرداختند. طی روزهای گذشته نام‌های بسیاری در فضای مجازی و رسانه‌ای بیان شده است. نام‌های بزرگ خارجی و داخلی اما با وجود هیاهوی بالای گمانه‌زنی درباره سرمربی بعدی استقلال، یک نام بلافاصله بعد از جدایی فرهاد مجیدی مطرح شد و حالا نیز به نظر می‌رسد اصلی‌ترین گزینه مصطفی آجورلو برای قبول هدایت آبی‌پوشان بدون شک جواد نکونام است. 
سرمربی فولاد خوزستان اگرچه در نشست خبری آخر خود در لیگ برتر بیست و یکم اعلام کرد هیچ مذاکره‌ای با او صورت نگرفته اما صحبت‌های او مبنی بر اینکه اگر بازیکنان مد نظرش تمدید نشوند، شاید تصمیم دیگری بگیرد، تصور را درباره حضورش در استقلال تقویت کرد. 
از طرف دیگر رابطه خوب مصطفی آجورلو و جواد نکونام بر هیچ کس پوشیده نیست. نکونام که در زمان مدیریت مصطفی آجورلو در باشگاه پاس به‌عنوان یک جوان بااستعداد به فوتبال ایران معرفی شد، از آن زمان رابطه صمیمانه‌ای با مدیرعامل کنونی استقلال دارد. آجورلو در زمانی که مدیریت تراکتور را هم برعهده داشت، بدش نمی‌آمد کاپیتان سابق تیم ملی که آن زمان فقط در مربیگری سابقه دستیاری کارلوس کی‌روش را در تیم ملی ایران داشت به‌عنوان سرمربی جدید سرخپوشان تبریزی برگزیند. آن اتفاق نیفتاد اما روابط نکونام و آجورلو همچنان خوب است. نکته قابل توجه این است که نکونام طی یکی دو سال گذشته نتایج خوبی در فوتبال ایران به دست آورده و تجربه خوبی هم دارد. او با فولاد به یک قهرمانی جام حذفی رسیده و در لیگ قهرمانان آسیا نیز حالا تنها تیم ایرانی باقیمانده در دور حذفی است. به همین خاطر طبیعی بود که او با رزومه بازی در استقلال گزینه اصلی هدایت استقلال باشد.کاپیتان سابق تیم ملی ایران در شرایطی گزینه اصلی مدیریت استقلال برای قبول سرمربیگری است که به نظر می‌رسد با وجود مطرح شدن نام‌های پرتعداد خارجی مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه علاقه خاصی به انتخاب مربی خارجی ندارند. طبیعتاً با توجه به اندک زمان استقلال برای انتخاب سرمربی و ورود سریع به بازار نقل و انتقالات برای فصل جدید، مدیران باشگاه باید هرچه سریع‌تر گزینه‌ای را انتخاب کنند که شناخت خوبی از استقلال و فوتبال ایران داشته باشد و به همین دلیل به نظر می‌رسد شانس جواد نکونام برای نشستن روی نیمکت آبی‌ها بسیار بالا رفته است. عده‌ای از نزدیکان باشگاه استقلال می‌گویند آجورلو با نکونام تمام کرده است و به زودی نام این سرمربی را رسانه‌ای می‌کند. حتی گفته شد که نکونام اسامی دستیارانش را هم داده و افشین حاجی‌پور بازیکن سابق استقلال یکی از آنها است به همین دلیل با حاجی‌پور تماس گرفتیم. او در این خصوص گفت: «نام من برای تیم فولاد رد شده بود، اما در خصوص باشگاه استقلال چیزی نشنیدم. در مورد آمدن آقای نکونام هم باید بگویم در بین گزینه‌های وطنی ایشان بهترین گزینه است و ارتباط خوبی با آقای آجورلو دارد. فکر کنم در استقلال موفق شود.» طبق اخبار شنیده شده اگر اتفاق غیر مترقبه‌ای نیفتد و همه چیز طبق مسائل قبل پیش برود، نکونام سرمربی جدید استقلال می‌شود.
 

Page Generated in 0.0058 sec