printlogo


کد خبر: 247877تاریخ: 1401/3/16 00:00
خبر

امیدهای ما قربانی VAR شدند
تیم ملی امید ایران در جام ملت‌های آسیا در رده امید مقابل تیم ترکمنستان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.
اینکه ما در برابر تیم ترکمنستان شکست بخوریم تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست. اینکه ما دیدار تدارکاتی نداشتیم و به هماهنگی نرسیدیم بعد از شکست مقابل کره جنوبی و ژاپن قابل بیان هست؛ اما شکست برابر تیمی مثل ترکمنستان؟!
آنچه در مورد این شکست بیش از هر چیز به چشم آمد ناپختگی بازیکنان ما بود. بازیکنانی که انگار از یک دنیای بدوی وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شده‌اند.
بازیکنانی که نمی‌دانند در فوتبال چیزی به‌نام VAR یا کمک داور ویدیویی هم وارد شده و همه اتفاقات فوتبال در آن اتاق رصد می‌شود. مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید بعد از بازی گفت: «با اشتباهات بچگانه باختیم.»
باید به مهدی مهدوی کیا گفت: سرمربی تیم ملی، وظیفه انتخاب و هدایت بازیکنان را بر عهده دارد تا در میادین رسمی اشتباهات بچگانه مرتکب نشوند. گمان می‌کنیم همین حالا (که با این مدیران، فوتبال ما نابود شده) کلاس فوتبال ما به مراتب بالاتر از فوتبال ترکمنستان است. اما آنچه در این بازی بلای جان ما شد، تفکر بازیکنان ما بود که نمی‌دانستند در این میدان با چند دوربین دیده می‌شوند. آنها از فوتبال و لیگی به ازبکستان رفته بودند که مدیرانش فکر می‌کنند ورود VAR یا نباید انجام شود یا از طریق آنها انجام شود تا منافعش به آنها برسد. این بازیکنان که از چنین فوتبالی به میدانی بین‌المللی رفته بودند، بزرگترین قربانی نبود کمک داور ویدیویی در فوتبال ما شدند.
1- کاپیتان تیم ما با حرکتی مبتدیانه پایش را به پای حریف قلاب می‌کند تا پنالتی بگیرد. اتفاقاً داور هم پنالتی می‌گیرد؛ اما کمک داور ویدیویی خطای داور را اصلاح می‌کند.
2- بازیکن ما که پنالتی داد نمی‌دانست افرادی در اتاق VAR به داور کمک می‌کنند.
3- بازیکنی که اخراج شد نمی‌دانست این بازی در لیگ ایران انجام نمی‌شود. او نمی‌دانست کمک داور ویدیویی در کنار داوران است و همه حرکات ریز و درشت بازیکنان را می‌بیند.
4- این بازیکنان در لیگ ایران یاد گرفته بودند تصمیم داور بازی، تصمیم اول و آخر است و اگر بشود او را فریب داد، کار تمام است؛ در حالی که مدت‌هاست شیوه فوتبال روز دنیا فرق کرده و راه آنها از راه ما جدا شده است. آنها که تلاش می‌کنند فوتبال ما را ابتدایی و بدوی نگه دارند و برای منافع‌شان، حاضرند همه منافع یک ملت را نابود کنند، حالا مرد باشند و خود را نشان دهند.
 
 
مخالفت جدی مدیر تیم ملی و مسئولان فدراسیون
مذاکره در قطر ممنوع!
 تیم ملی هم اکنون اردوی تدارکاتی خود را در قطر برپا کرده و تعداد بسیار زیادی از بهترین سرمایه‌های فوتبال کشورمان در دوحه روند آماده‌سازی خود جهت حضور در جام جهانی را استارت زده‌اند. تجمع تعداد زیادی از بازیکنان نخبه ایران در اردو و آغاز شدن فصل نقل و انتقالات موجب شده تا تمام نگاه‌ها به قطر معطوف شود و علاوه بر تیم‌های ایرانی قطعاً برخی واسطه‌های تیم‌های کشورهای عربی نیز می‌خواهند با استفاده از این فرصت سراغ ملی پوشان کشورمان بروند و با آنها برای فصل آینده مذاکره کنند اما حمید استیلی و مدیران فدراسیون قاطعانه با این مسأله مخالفت کرده‌اند و تأکید دارند اردوی تیم ملی جایی برای مذاکره نیست. به همین خاطر تحت هیچ شرایطی به هیچ کدام از مدیران برنامه‌ها و حتی مدیران رسمی باشگاه‌ها اجازه نمی‌دهند در هتل محل اقامت ملی پوشان حضور یابند.

Page Generated in 0.0067 sec