printlogo


کد خبر: 247831تاریخ: 1401/3/16 00:00
سوژه

باشگاه استقلال: 
هر چه تلاش کردیم نظر مجیدی تغییر نکرد
باشگاه استقلال بعد از درخواست رسمی فرهاد مجیدی برای جدایی از این باشگاه، بیانیه‌ای صادر کرد که نشان از توافق‌های میان دو طرف برای جدایی دارد. در بیانیه باشگاه استقلال این جملات آمده است:
در پی درخواست جدایی جناب آقای فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم فوتبال استقلال، جلسه هیأت مدیره این باشگاه برگزار شد که پس از بحث و بررسی نکات زیر اعلام می‌شود.
۱- باشگاه استقلال پس از دریافت درخواست جدایی جناب آقای فرهاد مجیدی، جلسات فشرده و مداومی با ایشان برگزار کرده که آخرین آن مربوط به در امارات بوده است. در این جلسات آقای مجیدی ضمن ابراز علاقه فراوان به باشگاه بزرگ استقلال و هواداران عزیز، فرصت مربیگری در امارات را باز شدن پنجره جدیدی برای آینده حرفه‌ای خود عنوان کردند و همان طور که در بیانیه ایشان هم تأکید شده بود خواستار موافقت مدیریت باشگاه برای ورود به این مسیر جدید شدند. در مذاکرات اخیر، ایشان همچنان بر این موضوع تأکید داشتند و در نهایت با وجود تلاش و مذاکره باشگاه نظر ایشان تغییر نکرد.
 ۲- باشگاه استقلال در ابتدای فصل با ایمان به توانایی‌های فرهاد مجیدی به‌عنوان یک جوان مستعد و موفق ایرانی و به‌عنوان سرمایه باشگاه استقلال، مسیری بلندمدت را برای موفقیت ترسیم کرد که قهرمانی در لیگ برتر نشانه بزرگی برای درستی این مسیر بود. با وجود تمایل فراوان باشگاه برای ادامه این مسیر با فرهاد مجیدی اما اکنون ایشان مایل به تجربیات جدیدی در حرفه خود است و باشگاه از آنجا که مجیدی را سرمایه بزرگ و آینده او را متعلق به استقلال می‌داند با نظر و تصمیم اعضاى محترم هیأت مدیره ضمن تشکر و تقدیر از زحمات فراوان او برای ایشان در ادامه مسیر حرفه‌ای آرزوی موفقیت می‌کند.
۳- باشگاه استقلال به لطف خداوند و حمایت همه جانبه هواداران عزیز و گرانقدر خود به مسیر پیش‌رو با قدرت برای فصل آینده ادامه خواهد داد و به همین منظور برای از دست ندادن زمان نقل و انتقالات و آماده‌سازی تیم، هیأت مدیره پس از بحث و تبادل نظر مصوب کرد که مدیر عامل باشگاه پس از مذاکره، سرمربی جدید را در اسرع وقت انتخاب و‌ معرفی نمایند تا فرصت جهت نقل و انتقالات مغتنم شمرده شود.
 
مجیدی برای جدایی عجله داشت!
توافق قبل از رضایت رسمی باشگاه استقلال
فرهاد مجیدی بعد از کش و قوس‌های فراوان قراردادش را با باشگاه الاتحاد کلبای امارات منعقد کرد. مجیدی قرار است یک فصل در این تیم اماراتی باشد. سرمربی سابق استقلال در حالی با باشگاه اماراتی قرارداد منعقد کرده که باشگاه استقلال بنا داشت او را دو فصل دیگر حفظ کند. حتی رسانه رسمی باشگاه استقلال در خبری رسماً اعلام کرد نباید به شایعات مربوط به جدایی مجیدی از استقلال توجه کرد، چون او با ما قرارداد سه‌ساله دارد. سرمربی سابق استقلال اما بدون توجه به این مسائل توافق‌هایش را با باشگاه الاتحاد کلبای امارات منعقد کرده بود و بی‌آنکه باشگاه استقلال رضایت قطعی خود را اعلام کند با باشگاه اماراتی تمام کرده بود. حتی این خبر چهارشنبه هفته پیش به ایران رسید و روزنامه ایران ورزشی نیز در صفحه یک خود از توافق مجیدی با باشگاه الاتحاد کلبای امارات پرده برداشت. به هر حال این جدایی بدون اینکه رضایت قطعی از سوی مدیران باشگاه استقلال باشد، انجام شد و سرمربی سابق استقلال از این باشگاه جدا شد و به تیم الاتحاد کلبای امارات پیوست.
 
حسین‌زاده شاگرد مجیدی در الاتحاد کلبا؟
بعد از پیوستن مجیدی به تیم الاتحاد کلبای امارات خبرهای متعددی درباره کوچ برخی ستاره‌های استقلال به تیم جدید مجیدی به گوش می‌رسد. درباره اینکه مجیدی تمایل دارد از مهدی قایدی در ترکیب تیم الاتحاد کلبای امارات استفاده کند خبرهایی منتشر شده است اما بدون شک پیوستن قایدی به این تیم چندان نمی‌تواند در وضعیت کنونی استقلال اثر بگذارد و بدون شک جدایی برخی ستاره‌ها که اسباب قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم را فراهم کردند، بسیار اثرگذارتر خواهد بود. در همین راستا خبرهایی درباره تمایل فرهاد مجیدی به استفاده از امیرحسین حسین‌زاده در ترکیب تیم الاتحاد کلبای امارات دست به دست می‌شود. گفته می‌شود این بازیکن در قرارداد خود بند فسخ 150 هزار دلاری را قرار داده و چنانچه تیم‌های خارجی او را بخواهند می‌تواند از استقلال برود. حسین‌زاده که اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارد، یکی از مهم‌ترین بازیکنان استقلال در لیگ بیست و یکم محسوب می‌شود و باید دید که مصطفی آجورلو آیا می‌تواند این بازیکن را برای یک فصل دیگر در استقلال حفظ کند یا اینکه پیشنهاد جدید از امارات این بازیکن را نیز به سمت درهای خروجی استقلال سوق خواهد داد. این در حالی است که از داسیلوا نیز به‌عنوان یکی از مهره‌هایی یاد می‌شود که احتمال دارد در ترکیب فصل آینده الاتحاد کلبای امارات دیده شود.
 
تلاش باشگاه استقلال برای بازگرداندن پین!
حتی قبل از اینکه فرهاد مجیدی از استقلال برود و رسماً با باشگاه الاتحاد کلبای امارات قرارداد منعقد کند، درباره ماندن گابریل پین در استقلال خبرهایی قطعی به گوش نمی‌رسید. حتی این مربی ایتالیایی به گوش مدیران باشگاه استقلال رسانده بود که بعد از سفر به ایتالیا و مشورت با خانواده‌اش درباره همکاری با استقلال تصمیم‌گیری خواهد کرد. جدایی مجیدی از استقلال اما باعث شد تا همگان به این باور برسند که بازگشت پین به ایران نیز نشدنی است و این مربی ایتالیایی هم به طور قطع از استقلال خواهد رفت اما مدیران باشگاه استقلال در تلاشند این مربی ایتالیایی را هر طور شده به ایران بازگردانند. در همین راستا باشگاه استقلال تأکید کرده که برای بازگرداندن پین همه مکاتبات انجام خواهد شد. ضمن اینکه تمام درخواست‌های مالی این مربی ایتالیایی تا به امروز به انجام رسیده و باشگاه استقلال هیچ مطالبه‌ای به این مربی ندارد. با توجه به اینکه باشگاه استقلال خوش‌حساب بوده امیدواری به بازگشت پین کم نیست اما باید یک نکته مهم‌تر را نیز مورد توجه قرار دارد. بدون شک اگر باشگاه استقلال بخواهد با هر مربی جدیدی وارد مذاکره شود و درنهایت به توافق برسد، باید ببیند که آیا سرمربی جدید خواهان همکاری با پین هست یا خیر؟! شاید هم مدیران استقلال با سرمربی جدید به توافق رسیده‌اند و سرمربی جدید به آنها اعلام کرده برای بازگرداندن پین تلاش کنند تا اگر شد این مربی همچنان در استقلال بماند. البته چنین درخواستی معمولاً از سوی مربیان نمی‌شود و مربیان جدید تلاش می‌کنند کادر خود را حفظ کنند.

 


Page Generated in 0.0047 sec