printlogo


کد خبر: 247826تاریخ: 1401/3/16 00:00
حاشیه‌های تمام نشدنی امباپه
فاجعــــه تمدید قــــرارداد

کیلیان امباپه قطعاً با تمدید قرارداد خود به‌دنبال ایجاد درگیری میان لالیگا و پاری‌سن‌ژرمن نبود اما دقیقاً این اتفاق افتاد. سایه او روی شهر پاریس افتاده و تصاویر این فوق ستاره همه جا دیده می‌شود. هواداران قدردان باشگاه به خاطر تلاش فوق‌العاده برای حفظ ستاره تیم هستند. او در بوندی بزرگ شده، در حومه پاریس و بعد از درخشش خیره‌کننده در موناکو به پایتخت رفت.
امباپه گران‌ترین بازیکن جوان تاریخ شد و حالا در ۲۳ سالگی قهرمانی جام جهانی، چهار قهرمانی لیگ فرانسه و سه قهرمانی جام حذفی به دست آورده. تعجب نداشت که باشگاهش می‌خواست او را به هر قیمت حفظ کند. در نهایت با رد درخواست مادرید و امضای قراردادی سه ساله با دستمزد ۶۵۰ هزار پوند در هفته ماندنی شد.
پاریس حالا به‌دنبال آن است که سرمایه‌گذاری‌اش جواب بدهد. قبل از آخرین مسابقه فصل او در کنار رئیس باشگاه ناصر الخلیفه در کنار زمین راه می‌رفت در حالی که رئیس نمی‌توانست شادی‌اش را پنهان کند. قبل از اینکه بازی به دقیقه ۵۰ برسد امباپه هت تریکش را کامل کرد. او تضمین گلزنی می‌دهد و جادو می‌کند و برای همین در میانه جنگ میان دو باشگاه بزرگ قرار گرفت.
اما کسانی هستند که قرارداد جدید او را یک فاجعه می‌دانند که به خیلی قبل‌تر به یورو ۲۰۲۰ برمی‌گردد. او قصد داشت در این تورنمنت خودنمایی کند تا ارزشش را بیش از پیش کند اما اوضاع آن‌طور که می‌خواست پیش نرفت و نتوانست گل بزند؛ حتی پنالتی مهمی را از دست داد که به حذف فرانسه از یک‌هشتم نهایی انجامید. در اولین بازی باشگاهی بعد از تورنمنت توسط هواداران خودی هو شد.
آن برخورد به‌دلیل ناکامی در یک تورنمنت بزرگ و خودداری از تمدید قرارداد بود. این رفتار در رسانه‌ها ادامه داشت و دنیا روی شانه‌های او سنگینی می‌کرد. او به اوج برگشت اما امواج شوکه‌کننده این قرارداد احتمالاً روی کل تیم اثر می‌گذارد. تیم بازیکنان پردرآمدی دارد که همه احساس زیان می‌کنند.
مثلا لیونل مسی سالی ۲۵ میلیون پوند درآمد خالص دارد اما هم‌تیمی‌اش به‌شدت سبقت گرفته آن هم از کسی که شاید بهترین بازیکن تاریخ باشد. به نظر می‌رسد این دو رابطه خوبی داشته باشند اما اوایل گزارش شده بود امباپه از آمدن مسی و توجه رسانه‌ها خوشحال نشده ولی این مشکل با توجه بیشتر به امباپه حل شد.
همه می‌دانند مسی بعد از جدایی از بارسلونا بازیکن سابق نشده چون این انتقال هم کاملاً برخلاف میلش بود. از طرف دیگر، نیمار هم مشکلات خودش را دارد و گفته می‌شود باشگاه هم مایل به جدایی او است. بی‌ثباتی با تمدید قرارداد وسوسه‌انگیز امباپه بیشتر شده؛ روی کاغذ بهترین خط حمله تاریخ هستند اما هر کدام مشکلات خود را دارند.
امتیازهای این تمدید قرارداد بحث‌برانگیز بوده؛ مثلاً گزارش شده امباپه می‌خواهد ۱۴ نفر از تیم بروند از جمله مائوریسیو پوچتینو. ابعاد این خانه‌تکانی مشخص نیست اما قطعاً مهاجم تیم تأثیرگذاری زیادی دارد. مائورو ایکاردی، آندر اررا، یولین دراکسلر، ادریس گوایه و لئاندرو پاردس هم در این فهرست هستند به علاوه دانیلو پریرا، لایوین کورزاوا، پابلو سارابیا و دیگران.
امباپه البته این اخبار را تکذیب کرده اما واقعیت این است که چهره باشگاه را مخدوش می‌کند. الخلیفه هم مصمم است امباپه را از مسائل حاشیه‌ای دور کند و حرفش را در جایی بزند که بهتر است؛ در زمین فوتبال.
اما بخش دیگر ماجرا درگیری لالیگا و پاری‌سن‌ژرمن است. خاویر تباس، رئیس لالیگا آمار و ارقام تمدید قرارداد امباپه را توهین به فوتبال توصیف کرده و گفته الخلیفه به اندازه سوپرلیگ برای فوتبال خطرناک است. پاری‌سن‌ژرمن از این نحوه انتقاد ناراحت شده اگرچه لالیگا قصد دارد علیه این تیم شکایتی را تنظیم کند. آنها می‌گویند این اقدامات ثبات اقتصادی فوتبال اروپا را به مخاطره می‌اندازد.
اما هواداران پاریس اهمیتی نمی‌دهند. آنها از امباپه انتظار دارند مثل بازی با متز در آخرین دیدار فصل باشد و از او حمایت می‌کنند تا وقتی برای موفقیت تیمشان مفید باشد. این یعنی جو ورزشگاه‌ها علیه او تقویت می‌شود اگر نتواند انتظارات را برآورده کند.
به هر حال این ریسکی است که همه را درگیر می‌کند. باشگاه باید بالاخره به آرزویش برای قهرمانی اروپا برسد و امباپه پیوستن به تیمی را رد کرده که تازه جایگاهش در قله پرافتخارترین تیم‌های قاره را تثبیت کرده است. برای فوتبال هم ریسک‌های بزرگی در راه است.
فلورنتینو پرس اخیراً گفته امباپه برای مادرید فراموش شده است اما با مسائل پیش آمده بعید است این‌طور باشد.

Page Generated in 0.0050 sec