printlogo


کد خبر: 247822تاریخ: 1401/3/16 00:00
قهرمانی مقتدرانه اشویانتک در رولان گاروس

ایگا اشویانتک ستاره ۲۱ ساله لهستانی تنیس زنان جهان با کسب سی و پنجمین پیروزی متوالی خود قهرمان دومین گرند اسلم فصل شد. دیدار پایانی مسابقات گرند اسلم فرانسه (رولان گاروس) در بخش زنان عصر شنبه بین ایگا اشویانتک و کوکو گاف برگزار شد که در پایان اشویانتک لهستانی با یک پیروزی قاطع به‌ عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسید. زن شماره یک تنیس جهان در این دیدار که تنها ۶۸ دقیقه به طول انجامید، حریف ۱۸ ساله خود از امریکا را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۱ و ۶-۳ در هم کوبید و دومین گرند اسلمش را کسب کرد. 
این سی و پنجمین پیروزی متوالی ایگا در مسابقات مختلف بود و او توانست با رکورد وینس ویلیامز که در سال ۲۰۰۰ به دست آمده بود برابری کند. اشویانتک با فتح رولان گاروس ششمین قهرمانی پی در پی خود در فصل ۲۰۲۲ را کسب کرد و تعداد جام‌هایش را به عدد ۹ رساند.
او که دو سال پیش نیز در رولان گاروس قهرمان شده بود، پس از قهرمانی دوم خود گفت: «اکنون بهتر درک می‌کنم که قهرمانی در یک گرند اسلم چگونه است و چه تلاشی را می‌طلبد و اینکه تکه‌های پازل چگونه باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا تمام جنبه‌های بازی بدرستی کار کنند. با این آگاهی حتی بیش از پیش خوشحال هستم و به خودم افتخار می‌کنم، چون در سال ۲۰۲۰ احساس می‌کردم که خوش‌شانس بودم، اما این بار واقعاً حس کردم که خودم انجامش دادم.»

Page Generated in 0.0055 sec