printlogo


کد خبر: 247821تاریخ: 1401/3/16 00:00
کرواسی – فرانسه، 23:15
تکرار فینال جام جهانی 2018

کرواسی و فرانسه در دیداری که تکرار فینال جام جهانی 2018 به حساب می‌آید، این بار در لیگ ملت‌های اروپا به مصاف هم می‌روند. دو تیم شروع ضعیفی در این رقابت‌ها داشته‌اند. تیم زلاتکو دالیچ مقابل اتریش با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و مردان دیدیه دشان هم در زمین خودشان دو بر یک به دانمارک باختند.
کرواسی پس از ده بازی بدون باخت در تمامی رقابت‌ها، مقابل تیم رالف رانگنیک شکست خورد. این باخت سه بر صفر آنها را به قعر جدول فرستاد. کرواسی در تمامی دیدارهای قبلی خود در لیگ ملت‌های اروپا گل زده بود، ولی این چهارمین بازی پیاپی در این رقابت‌ها بود که تیم دالیچ دست‌کم دو گل دریافت می‌کرد.
دیدیه دشان پس از مرگ پدرش، اردوی تیم ملی فرانسه را ترک کرد. کیلیان امباپه و رافائل واران هم در بازی با دانمارک مصدوم شدند و شکست برابر این تیم باعث شد روند هفت برد پیاپی فرانسه به پایان برسد.
البته اولین باخت پس از شکست مقابل سوییس در یورو 2020، مایه نگرانی قهرمان حال حاضر جام جهانی و لیگ ملت‌های اروپا نیست. آنها در 21 بازی اخیر خود گل زده‌اند و پنج بازی پیاپی خارج از خانه خود در لیگ ملت‌ها را برده‌اند.
این تیم در اکتبر 2020 در خانه کرواسی با نتیجه دو بر یک پیروز شد و در خانه خود هم این تیم را چهار بر دو شکست داد.
 بازی دو تیم در فینال جام جهانی 2018 هم با همین نتیجه به پایان رسیده بود. کرواسی تاکنون نتوانسته فرانسه را شکست دهد.
 اخبار دو تیم
لوکا مودریچ، بازیکن کلیدی کرواسی، برابر اتریش توانست دقایقی به میدان برود، اما ایوان پریشیچ از تاتنهام هنوز مصدوم است و شاید به این دیدار نرسد.
یوسکو گواردیول و شیمه ورسالیکو هم آسیب دیده‌اند و دالیچ گفته که مودریچ و مارسلو بروزوویچ هم آمادگی آن را ندارند که در هر چهار دیدار این ماه کرواسی 90 دقیقه بازی کنند. بروزوویچ البته مقابل اتریش 90 دقیقه به میدان رفت، اما حالا احتمالاً جای خود را به مودریچ می‌دهد. برنا باریشیچ و میسلاو اورشیچ هم شاید به میدان بروند.
فرانسه هم واران و امباپه را از دست داده است. واران دچار مشکل همسترینگ شده و امباپه از ناحیه زانو آسیب دیده است. به این ترتیب احتمالاً پرسنل کیمپمبه و کریستوفر انکونکو در ترکیب اصلی به میدان می‌روند.
انگولو کانته در ماه‌های اخیر دچار مصدومیت شده و فرانسوی‌ها باید مراقب او باشند. به این ترتیب احتمالاً آدرین رابیو یا متئو گندوزی در ترکیب قرار خواهند گرفت.
در دیگر دیدارهای امشب هم لتونی با لیختن‌اشتاین، آندورا با مولداوی، اتریش با دانمارک، بلاروس با آذربایجان، ایسلند با آلبانی و اسلواکی با قزاقستان بازی خواهند کرد.
ترکیب احتمالی کرواسی: لیواکوویچ؛ یورانوویچ، ویدا، کالتا-کار، باریشیچ؛ مودریچ، کواچیچ؛ ولاسیچ، پاشالیچ، اورشیچ؛ کراماریچ.
ترکیب احتمالی فرانسه: یوریس؛ کیمپمبه، ل. هرناندز، کنده؛ کلاوس، چوامنی، رابیو، ت. هرناندز؛ گریزمان؛ بنزما، انکونکو.

Page Generated in 0.0052 sec