printlogo


کد خبر: 247813تاریخ: 1401/3/16 00:00
حذف، احتمالاً در کارنامه مهدوی‌کیا
نا امیــــد ا ز تیــــم امیــــد

تیم امید که در بازی نخست خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل قطر به تساوی رسیده بود، در دومین گام و در یک بازی عجیب و ناامیدکننده مغلوب ترکمنستان شد تا صعودش به دور بعدی با اما و اگرهای فراوان روبه‌رو شود. دیدار شاگردان مهدی مهدوی‌کیا و ترکمنستان اگر چه با گل زودهنگام علیرضا باویه به سود تیم ملی ایران دنبال می‌شد اما یک پنالتی در نیمه اول و البته اخراج باویه گلزن ایران به دلیل دریافت کارت قرمز و در نهایت گل تماشایی ترکمن‌ها به ایرانِ 10 نفره، باعثِ ثبت اولین شکست ملی‌پوشان فوتبال ایران در این تورنمنت شد. حالا تنها امید ایران به پیروزی در بازی باقی‌مانده مقابل ازبکستان میزبان و البته معادلات روز آخر مرحله مقدماتی این مسابقات است.
بازیکنان ایران در ورزشگاه بنیادکار مسابقه‌ای پر خطا و نه ‌چندان امیدوارکننده را به‌ نمایش گذاشتند و در شرایطی که شاید بهتر بود بعد از 10 نفره شدن برای کسب تساوی بازی را ادامه می‌دادند، با نمایشی تهاجمی این فرصت را به حمله‌وران حریف دادند تا چریف هافبک شماره ۱۴ این تیم با ضربه‌ای از پشت محوطه جریمه بتواند ترکمنستان را از ایران پیش بیندازد. تلاش بازیکنان دو تیم در ادامه مسابقه به جایی نرسید و ایران بدون خلق موقعیتی خاص روی دروازه حریف شکستی تلخ را مقابل رقیب کم نام و نشان خود پذیرفت؛ در حالی ‌که به نظر می‌رسید بازی ترکمنستان فرصتی مناسب برای ایران برای کسب سه امتیاز و صعود از این مسابقات باشد.
حالا شاگردان مهدوی‌کیا منتظر نتیجه بازی دوم بین دو تیم قطر و ازبکستان هستند و امیدوارند نتیجه این بازی طوری رقم بخورد که شانس ایران برای صعود در روز آخر رقابت‌ها همچنان زنده باقی بماند. در سوی مقابل تیم امید ازبکستان میزبان مسابقات زیر ۲۳ ساله آسیا با ارائه یک نمایش قدرتمندانه با 6 گل تیم ملی قطر را در هم کوبید؛ نتیجه‌ای غیر قابل باور که تکلیف صعود آنها را به دور بعد مشخص کرد.
ازبک‌ها که در روز آخر مسابقات در شهر قارشی مقابل ایران قرار خواهند گرفت قطعاً برای کسب امتیازات کامل این مسابقه به میدان خواهند آمد اما در حال حاضر با توجه به نتیجه به‌دست آمده ایران این شانس را دارد تا در صورت پیروزی مقابل میزبان در صورت شکست ترکمنستان مقابل قطر به دور بعدی رقابت‌ها صعود کند. البته قطر باید حتماً در بازی آخر ترکمنستان را مغلوب کند وگرنه به ‌خاطر پیروزی در دیدار رو در رو مقابل ایران، ترکمنستان حتی با کسب یک امتیاز هم به دور بعد مسابقات صعود می‌کند. قطر در بازی اول با ایران به تساوی یک بر یک رسیده بود و البته با نمایش ازبکستان، به نظر می‌رسد کار ما مقابل این تیم دشوار باشد.
 
 کارمان برای صعود سخت شد
مهدوی‌کیا: به خودمان باختیم نه ترکمنستان
مهدی مهدوی‌کیا که امیدوار بود تیم امید با پیروزی مقابل ترکمنستان، حضور خود در مرحله بعدی مسابقات مقدماتی را قطعی کند، بعد از شکست مقابل حریف کم نام و نشان خود گفت: «ما به خودمان باختیم. بازی را خیلی خوب شروع کردیم و ۳۰ دقیقه بازی در اختیار ما بود اما روی اشتباه خودمان گل اول را دریافت کردیم. در نیمه دوم سعی کردیم برای زدن گل دوم وارد زمین شویم اما روی یک اشتباه بچگانه با کارت قرمز مواجه شدیم و بازی را واگذار کردیم. ما تیم ترکمنستان را به ‌خوبی آنالیز کرده بودیم و در یک ساعت اول هم همه چیز طبق پیش‌بینی پیش رفت اما روی اشتباه خودمان گل اول را خوردیم. در نیمه دوم با توجه به اینکه 10 نفره شدیم کارمان سخت شد. حالا برای صعود باید ابتدا ازبکستان را شکست بدهیم و چشم به بازی دیگر داشته باشیم. به همین دلیل کارمان برای صعود کمی سخت شده است.»

 


Page Generated in 0.0063 sec