printlogo


کد خبر: 247810تاریخ: 1401/3/16 00:00
تمایلات باشگاه قهرمان و مصلحت‌اندیشی سرمربی تیم ملی
اسکوچیچ - استقلال؟ غیرمنطقی مثل فوتبال!

سوژه
بهناز میرمطهریان  
 
با جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، درست است که حالا جواد نکونام از همه گزینه‌هایی که نام برده شده برای نشستن روی نیمکت استقلال جدی‌تر است اما همزمان با مطرح شدن نام جواد نکونام، استراماچونی و دراگان اسکوچیچ هم به عنوان یکی از گزینه‌ها روی میز مدیرعامل باشگاه استقلال قرار گرفت.
بدون شک برای استقلال موقعیت خوبی است که در پاسخ به مطالبه هوادارانش برای آوردن سرمربی خارجی به جای فرهاد، دست روی اسکوچیچ بگذارد که نشان داده با طرف قراردادهای ایرانی‌اش تعامل خوبی دارد و هم درباره مسائل مالی و هم غیر مالی با آنها کنار می‌آید. بخصوص حالا که اگر بخواهد به سراغ استراماچونی برود، برای شروع مذاکره باید مبلغی در حدود 40 میلیارد تومان روی میز بگذارد.
نکته اساسی اما این است که خیلی‌ها پذیرش پیشنهاد استقلال از سوی اسکوچیچ را غیرممکن می‌دانند. برای اسکوچیچ نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر، از هر چیزی مهم‌تر است. او خوب می‌داند حضور در جام جهانی که به رزومه‌اش اضافه شود، تا سال‌‎ها خودش را بیمه کرده است. هم قیمتش بالاتر می‌رود و هم پیشنهادها به سمتش روانه می‌شود. اگر اینطور نبود که می‌توانست خیلی قبل‌تر از اینها پیشنهاد قابل توجه کویت را بپذیرد و قید حضور در تیم ملی فوتبال ایران را بزند.
اسکوچیچ اما فقط و فقط به خاطر جام جهانی در ایران ماند. حتی همین حالا خیلی‌ها دلیل مخالفتش با برگزاری دیدار تدارکاتی با اروگوئه را ترس از شکست مقابل این تیم می‌دانند، نه مسافت طولانی و خستگی بازیکنان! در واقع بقا در تیم ملی به اندازه‌ای برای اسکوچیچ مهم شده است که با توجه به جایگاه متزلزلی که دارد، حاضر نیست هیچ ریسکی برای از دست دادن این جایگاه داشته باشد. تا همین حالا هم به خاطر همین موضوع مخالفتی با هیچ‌یک از تصمیم‌های فدراسیون‌ فوتبال ندارد تا به آنها ثابت کند، بی‌دردسرتر از او را برای هدایت تیم ملی پیدا نمی‌کنند.
حالا هم که فدراسیون نتوانسته تدارک مناسبی برای تیم ملی ببیند، نقدی هم متوجه اسکوچیچ نیست و شرایط برای اسکوچیچ در تیم ملی بهتر از این نمی‌شود.
از طرف دیگر فدراسیون فوتبال هم در شرایطی نیست که بخواهد سرمربی تیم ملی را تغییر دهد. میرشاد ماجدی فقط تا 8 شهریور سرپرست فدراسیون فوتبال است و طبیعی است که در این مدت سه ماهه نخواهد با تغییر سرمربی تیم ملی برای خود دردسری درست کند. بنابراین بعید است به سراغ برکناری اسکوچیچ و تغییر سرمربی برود. تا انتخابات برگزار شود و رئیس جدید فدراسیون فوتبال بخواهد در شغل تازه خود جا بیفتد، جام جهانی شروع شده و به طور کلی احتمال تغییر سرمربی تیم ملی نسبت به قبل خیلی کم شده است، مگر اینکه اتفاقات دیگری پیش بیاید و به تغییر سرمربی تیم ملی از فدراسیون فوتبال منجر شود. ضمن اینکه تا کنون اسکوچیچ پیشنهادی از تیمی مثل استقلال یا پرسپولیس نداشته که بدانیم کار کردن در تیم پرطرفدار لیگ برتر و قهرمان، آیا اینقدر برای دراگان جذابیت دارد که بخواهد موقعیت خود را در تیم ملی رها کند و به استقلال بیاید؟ منطق می‌گوید نه! اما همه می‌دانیم که در فوتبال، همیشه اتفاقاتی بوده که روند منطقی را برهم زده است.

Page Generated in 0.0055 sec