printlogo


کد خبر: 247798تاریخ: 1401/3/12 00:00
از تفکر اروپایی بازیکنان تا تفکر عجیب اسکوچیچ
آمادگی طارمی ملی‌پوشان را شگفت‌زده کرد

در اولین روزهای اردوی تیم ملی قبل از سفر به قطر، شرایط بازیکنان زیر نظر کادرفنی مورد بررسی قرار گرفته است. اکثر بازیکنان از مسابقات لیگ خارج شده‌اند و از آمادگی آرمانی دور هستند؛ حداقل اینکه به چند جلسه ریکاوری برای رسیدن به بهترین وضعیت ممکن نیاز دارند اما از میان همه ملی‌پوشان، مهدی طارمی توانست با آمادگی خود، باقی بازیکنان و اعضای کادرفنی را شگفت‌زده کند. 
در اولین جلسه‌ای که طارمی به تمرینات اضافه شد، دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات به او گفت اگر احساس خستگی می‌کند، همراه بازیکنانی که به جای 5 بازیکن استقلال به تیم ملی دعوت شده‌اند، نرم‌دوی و ریکاوری کند اما طارمی گفت اصلاً خسته نیست و نیاز به تمرین سنگین دارد. 
از این‌رو، همراه بازیکنان اصلی کار را دنبال کرد. او چند بار موفق شد بازیکنان مقابل را در آیتم کنترل توپ و شوت به دروازه، از پیش‌روی خود برداشته و در زدن ضربات به چهارچوب، از همه بهتر عمل کند. او نشان داد بازی در لیگ پرتغال و حضور در فوتبال اروپا، از یک بازیکن ایرانی، یک فوتبالیست حرفه‌ای ساخته و حالا طارمی به نقطه‌ای رسیده که حتی با وجود طی کردن مسافت زیاد برای رسیدن به کمپ تیم ملی، احساس خستگی ندارد و تشنه تمرین و بازی است. 
البته با اینکه اکثر ملی‌پوشان ما حرفه‌ای هستند و تفکراتی فراتر از فوتبال در آسیا دارند اما سرمربی تیم ملی اعتقاد دارد سفر به اروگوئه و بازی با تیم ملی این کشور، اصلاً مناسب نیست زیرا مسافت طولانی می‌تواند ملی‌پوشان را خسته کند! از نگاه اسکوچیچ، بهتر است تیم ملی با کنگو و الجزایر، در کشور قطر بازی تدارکاتی کند و سفر به اروگوئه را از برنامه خود بیرون بیاورد  احتمالاً او فکر می‌کند کنگو و الجزایر شبیه به انگلیس و امریکا بازی می‌کنند و با این دو حریف، می‌تواند شبیه‌سازی مناسبی برای حضور در جام جهانی داشته باشد.
 

Page Generated in 0.0063 sec