printlogo


کد خبر: 247792تاریخ: 1401/3/12 00:00
اعزام ۹ پاراوزنه ‌بردار به مسابقات جهانی کره جنوبی
بازگشت رستمی؛ واقعیت یا نمایش؟

۹ وزنه‌بردار به مسابقات جهانی پاراوزنه‌برداری کره جنوبی اعزام می‌شوند. مسابقات جهانی پاراوزنه‌برداری دومین درگاه برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است که ۹ وزنه‌بردار برای شرکت در این مسابقات ۲۱ خرداد عازم کره‌جنوبی می‌شوند که ترکیب تیم ملی برای این مسابقات اعلام شده اما در این ترکیب که اعلام شده چند نکته مهم وجود دارد. محسن بختیار در وزن ۵۹ کیلوگرم، امیر جعفری و علی سیفی در ۶۵ کیلوگرم، روح‌ا... رستمی در ۸۸ کیلوگرم، حامد صلحی‌پور در ۹۷ کیلوگرم، سامان رضی و علی اکبر قریب شاهی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم، احمد امین‌زاده و مهدی صیادی در ۱۰۷+ کیلوگرم نفرات اعزامی به کره جنوبی هستند. این تیم نسبت به مسابقات جهانی گرجستان که درگاه اول برای ورود به پارالمپیک پاریس بود، چند تغییر اساسی دارد.
نادر مرادی، یوسف یوسفی، کامران رضی و علیرضا ایزدی ۴ وزنه‌برداری هستند که در مسابقات جهانی پارا‌وزنه‌برداری گرجستان که درگاه اول برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بود، حضور داشتند، اما در ترکیب تیم اعزامی به کره‌جنوبی حضور ندارند. ظاهراً دلیل عدم اعزام این تیم عملکرد ضعیف آنها در مسابقات قهرمانی کشور که اسفند سال گذشته برگزار شد، اعلام شده اما نکته عجیب دیگر نام روح‌ا... رستمی است که در ترکیب تیم اعزامی به کره‌جنوبی دیده می‌شود. رستمی که طلای پارالمپیک توکیو را به دست آورده، چندی پیش در اعتراض به برخورد مسئولان فدراسیون جانبازان اعلام کرد که برای همیشه از این ورزش خداحافظی می‌کند. بعد از این اظهارات کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد که کمیته حقیقت‌یاب تشکیل می‌دهد تا اصل ماجرای ناراحتی رستمی را کشف کند. هنوز مشخص نیست کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شد یا نه؟ یا اصلاً ماجرا به چه نتیجه‌ای رسیده اما نام رستمی در ترکیب تیم ملی اعزامی به کره‌جنوبی دیده می‌شود. رستمی بعد از مصاحبه‌ای که درباره خداحافظی‌اش انجام داد دیگر حرفی نزده و حالا هم گوشی خود را از دسترس خارج کرده اما موضوعی که کاملاً مشخص است اینکه او قرار نیست در کره‌جنوبی وزنه بزند، فقط تیم را همراهی می‌کند. وزنه برداران برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس باید در ۴ درگاه و یا بیشتر شرکت کنند تا مجوز حضور را کسب کنند، به همین دلیل هم نام روح‌ا... رستمی در ترکیب تیم قرار گرفته تا برای کسب سهمیه حضور در پارالمپیک پاریس مشکلی نداشته باشد.
طبق شنیده‌ها حالا رستمی در لیست قرار گرفته تا به کره‌جنوبی برود تا مشکلی برای کسب سهمیه پارالمپیک نداشته باشد اما اینکه او به کره‌جنوبی می‌رود یا نه هنوز مشخص نیست.

Page Generated in 0.0062 sec