printlogo


کد خبر: 247790تاریخ: 1401/3/12 00:00
واکنش محمد بنا به حضور ستاره‌ها در قزاقستان
می‌خواهیم بهترین را انتخاب کنیم

مصاحبه
محسن وظیفه     
 
 تیم ملی کشتی فرنگی راهی مسابقات دارای رنکینگ در قزاقستان شده و از امروز هم مسابقات خود را شروع می‌کند. در روز نخست مسابقات 7 وزن برگزار می‌شود که تیم ملی کشتی فرنگی در 6 وزن روی تشک می‌رود. محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در این مسابقات طلایی‌های خود را به قزاقستان برده و از آنها در ترکیب خود استفاده می‌کند. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی هم به این رقابت‌ها اشاره کرد و از تلاشش برای انتخاب بهترین‌ها برای قهرمانی جهان گفت: «مسابقات قزاقستان سطح خوبی دارد. خیلی از قهرمانان جهان آمدند اما آنها هم همان تصمیمی که می‌گرفتیم را گرفتند؛ تغییر وزن و استفاده از قهرمانان و ستاره‌ها در یک وزن بالاتر. هدف ما انتخاب بهترین‌ها برای قهرمانی جهان است.»
محمد بنا در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت تیم در قزاقستان ادامه داد: «خوشبختانه تیم وضعیت خوبی دارد. سفر خوب و راحتی به قزاقستان داشتیم. یک جلسه تمرین صبح روز سه‌شنبه انجام دادیم و یک تمرین هم بعد از ظهر چهارشنبه و امیدواریم که صبح پنجشنبه بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. خوشبختانه وضعیت هوا در شهر آلماتی هم خوب است و برخلاف نورسلطان که خیلی سرده، اینجا دمای هوا به دمای تهران نزدیک است.»
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه از حضور برخی از چهره‌های شاخص در این مسابقات هم گفت: «در هر وزنی تقریباً دو یا سه چهره شاخص کشتی دنیا حضور دارند که همین نشان دهنده سطح مسابقات است. البته در نهایت شاید شلوغ‌ترین وزن 11 کشتی‌گیر داشته باشد اما نمی‌توان از کناره نام چهره‌هایی چون ماخمداف، کاخا، آکبوداک که نقره جهان را در نروژ کسب کرد و یا شارماخان بت از قزاقستان به سادگی گذشت. هر چند که برخی از این چهره‌ها یک وزن بالاتر آمدند. شارشنبکوف در 63 کیلوگرم و ماخمداف در وزن 82 کیلوگرم از جمله نفراتی هستند که در یک وزن بالاتر آمدند.»
محمد بنا درباره استفاده از چهره‌های تیم ملی کشتی فرنگی در قزاقستان هم که بعد از مدت‌ها به روی تشک می‌روند، از اهمیت حضور این نفرات گفت: «شرایط در هر وزنی فرق می‌کند ولی موضوعی که برای من مهم بود، کشتی گرفتن بود. گاهی اوقات حرف‌هایی مطرح می‌شود که مسابقات دارای رنکینگ است و باید رفت اما من یک سؤال دارم؛ الان حسن یزدانی نفر دوم رنکینگ است. برود به مسابقات چه شود؟ مثلاً اول شود خب بعد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ حسن یزدانی در کل دنیا یک رقیب دارد و آن‌هم دیوید تیلور است. مهم برای من کشتی گرفتن است. بعد از چند ماه باید این بچه‌ها محک می‌خوردند و این مسابقات بهترین فرصت است.»
او با انتقاد از برخی از اظهار نظرها درباره حضور تیم ملی در این مسابقات گفت: «بالاخره نفهمیدیم که حضور در مسابقات دارای رنکینگ خوب است یا بد؟ هر کاری می‌کنیم یک سری‌ها یک چیزی را علم می‌کنند. برای من مهم بود که مسابقات سر وزن برگزار شود و به همین دلیل هم 
محمد رضا‌گرایی را در یک وزن بالاتر محک می‌زنیم. او بعد از جهانی نروژ به هیچ مسابقه‌ای اعزام نشده بود. مختاری در قهرمانی آسیا مسابقه داد و باید اینجا یک وزن بالاتر می‌رفت تا مشکلی از بابت جسمانی نداشته باشد. وضعیت بقیه نفرات هم به همین شکل است. به جز میثم دلخانی که به نیکلاپتروف رفت و یا پویا دادمرز که در جام تختی کشتی گرفت، بقیه نفرات مدت‌هاست که در حال استراحت هستند.»
محمد بنا از برگزاری انتخابی وزن 130 کیلوگرم در قزاقستان خبر داد: «‌2 نفر را در وزن 130 کیلوگرم برای قزاقستان آوردیم؛ امین میرزازاده و علی‌اکبر یوسفی که بهترین را در این وزن انتخاب کنیم. طبیعی است که در داخل کشور فرایند آنچنانی نداریم اما اینجا هر کدام که بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند، شانس بیشتری پیدا می‌کنند.»
او در پاسخ به این‌که برگزاری انتخابی احتمالی بین میرزازاده و یوسفی زود نیست؟ گفت: «به هر حال هر تصمیمی که بگیریم یک اما و اگری دارد و هر کسی یک چیزی می‌گوید اما این نکته را باید تأکید کنم که هیچ چیز قطعی نیست. از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم که یک نفر از بین این دو نفر به قزاقستان برود و یکی برای بازی‌های آسیایی و امیر قاسمی‌نژاد به قهرمانی آسیا و یک جوان هم برای کشورهای اسلامی انتخاب شود اما لغو بازی‌های آسیایی برنامه ما را به هم ریخت. ولی باید بدانند که هر کدام برنده باشند، برای ادامه راه شانس بیشتری پیدا می‌کنند اما معلوم نیست که حتماً انتخاب شوند. به طور مثال سال گذشته میرزازاده برای جهانی نروژ انتخاب شده بود اما کرونا گرفت و به جای او یوسفی رفت و مدال طلای جهان را هم گرفت.»

Page Generated in 0.0062 sec