printlogo


کد خبر: 247785تاریخ: 1401/3/12 00:00
منافی: پرسپولیس در غیاب ده بازیکن غایبش هم محکوم به پیروزی است
بیرانوند هم قبول نمی‌کند لک در پرسپولیس بماند

مصاحبه
امیرمحمد قراگزلو     
 
جواد منافی مدافع چپ اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است با وجود برد تیم سرخپوش پایتخت گل خوردن این تیم که در اکثر بازی‌ها وجود داشت یکی از بزرگترین ضعف‌های پرسپولیس است که در راه کسب عنوان قهرمانی مانع این تیم شد.
   
بازی سرخپوشان را به لحاظ فنی مقابل تیم شهرخودرو چگونه ارزیابی کردید؟
 شرایط دو تیم به گونه‌ای بود که هر دو تیم محکوم به برد بودند اما تیم مشهدی زمانی رودرروی پرسپولیس قرار گرفت که شرایط پرسپولیس هم آرمانی نبود چون با وجود برد باز هم پرسپولیس از حریفش گل دریافت کرد. از پرسپولیس انتظار بیشتر بود. ما طراوت و شادابی خوبی را از سوی بازیکنان پرسپولیس ندیدیم چه بسا که مالکیت و موقعیت گل زیادی از سوی بازیکنان پرسپولیس خلق نشد و خط حمله پرسپولیس نیز شب آرامی را سپری کرد چون گل‌های تیم هم در واقع توسط بازیکنان دیگری به ثمر رسید اما با وجود این برای پرسپولیس در راه کسب عنوان دومی مهم‌ترین مسأله برد بود که پرسپولیس به آن رسید و تقریباً کسب عنوان نایب قهرمانی‌اش را مسجل ساخت.
بازی پرسپولیس مقابل فجرسپاسی که البته بدون هوادار برگزار می‌شود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 قطعاً بازی در ورزشگاه آزادی به سود هر دو تیم است چون چمن ورزشگاه حافظیه بدترین زمین چمن ایران از نظر من است و اصلاً امکان فوتبال و بازی تاکتیکی در آن وجود ندارد. بازی با فجر بازی راحتی نیست چون همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس انگیزه بالایی دارند خصوصاً تیمی مانند فجر که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. از همین رو همه تلاشش را مقابل پرسپولیس به کار خواهد گرفت. از سوی دیگر پرسپولیس هم محکوم به پیروزی است چون باید دومی خودش را با بردی دیگر صددرصد سازد چون هنوز حکم بازی تراکتور مقابل پرسپولیس صادر نشده است.
فکر می‌کنید چرا اعلام حکم پرسپولیس در بازی مقابل تراکتور اعلام نمی‌شود؟
 من واقعاً تعجب می‌کنم چرا حکم سه بر صفر اعلام نمی‌شود و چند روز بعد از گذشتن از زمان آن بازی هنوز حکم آن دیدار اعلام نشده است. همه دیدند که چه اتفاقاتی در ورزشگاه یادگار امام رخ داد و چگونه بازیکنان پرسپولیس جان سالم از آن سنگباران به در بردند و خدا واقعاً رحم کرد که بازیکنی آسیب ندید و تیم به سلامت از میدان خارج شد.
برای فصل بعد گرفتن چه بازیکنانی را برای پرسپولیس ضروری می‌دانید؟
 بعد از از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس باید به هر شکل ممکن با نایب قهرمانی به کارش خاتمه دهد و در دیدار پایانی‌اش هم کوبنده طاهر شود تا فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان ببرد.
اما ده بازیکن پرسپولیس یعنی نزدیک به نیمی از بازیکنان مقابل فجر غایب هستند؟!
  این مسأله که شرایط را سخت می‌سازد اما به هر حال پرسپولیس در هر بازی محکوم به برد است و بازیکنانش در هر حالتی حتی در غیاب چندین بازیکن چیزی جز برد را از بازیکنان تیم محبوبشان قبول نمی‌کنند.
در رابطه با نقل و انتقالات تیم پرسپولیس برای فصل آینده چه توضیحی دارید؟
 بیرانوند عالی است و با حضور پورعلی‌گنجی و خرید بازیکنانی مانند نوراللهی و البته دو مهاجم خوب و گلزن پرسپولیس حتماً می‌تواند تا حدود زیادی تقویت شود و ان‌شاءالله به قهرمانی در فصل بعد امیدوار شود.
با حضور بیرانوند فکر می‌کنید حامد لک در پرسپولیس می‌ماند؟
 نه من فکر نمی‌کنم بیرانوند بیاید حامد لک دیگر در پرسپولیس نماند و حتماً ترجیح خواهد داد به تیم دیگری برود.
گوهری مانند رادو می‌تواند گلر دوم خوبی برای پرسپولیس باشد؟
 رادو دروازه‌بان خوبی بود اما به هر حال او خرج زیادی روی دست باشگاه به‌دلیل شکایتش گذاشت و با قراردادی که منعقد کرده بود بدهی زیادی به باشگاه تحمیل کرد. از سوی دیگر این مسلم است که اصلاً خود بیرانوند هم قبول نمی‌کند که لک در پرسپولیس بماند چون او به‌عنوان گلر اول تیم ملی به پرسپولیس آمده که فیکس بازی کند و قطعاً به هر دلیلی این را نمی‌پذیرد که لک در پرسپولیس بماند که به هر دلیل چند بازی روی نیمکت بنشیند.

Page Generated in 0.0045 sec