printlogo


کد خبر: 247781تاریخ: 1401/3/12 00:00
طوری انتقاد می‌کنند که انگار به دسته دو سقوط کرده‌ایم
مطهری: فجر را ببریم به فرمول قهرمانی می‌رسیم

در روز محرومیت دوباره یحیی گل‌محمدی، حمید مطهری به نشست خبری قبل از بازی رفت و با اشاره کوتاه درباره این بازی از عملکرد کادر فنی و همکارانش دفاع کرد که مهمترین حرف‌هایش را می‌خوانید:
* پرسپولیس تیمی است که 5 سال قهرمان شده بود و در این فصل هم هدف‌مان رسیدن به قهرمانی ششم بود، اما یکسری اتفاقات رخ داد که نمی‌خواهیم به آن ورود کنیم. همیشه برای قهرمانی جنگیدیم اما با توجه به اتفاقاتی که رخ داد این نایب قهرمانی کمتر از قهرمانی نیست. هواداران ما از این نایب قهرمانی ناراحت شدند زیرا به قهرمانی عادت کرده بودند. هواداران بامعرفت ما و تمام ارکان باشگاه اگر از گل‌محمدی خوب حمایت کنند و همه چیز مهیا باشد در نقل و انتقالات عملکرد خوبی خواهیم داشت. از سرمربی بی‌مورد تعریف نمی‌کنم هرکسی می‌خواهد باشد اما اگر ارکان باشگاه گل‌محمدی را حمایت کنند قول می‌دهم که پرسپولیس فصل آینده قهرمان می‌شود. کاری به خودم ندارم. تیم با گل‌محمدی قهرمان می‌شود به شرطی که باشگاه و هواداران از او حمایت کنند.
* ابتدا اینکه همیشه گفته‌ام انتقادهایی که منصفانه باشد قبول می‌کنیم زیرا انتقاد منصفانه باعث پیشرفت کار شما خواهد شد اما من 30 سال است در فوتبال حرفه‌ای هستم و اگر شما سؤال کنید یا راه بروید می‌دانم چه می‌خواهید بگویید. انتقاد منصفانه با تخریب فرق می‌کند. آدم‌های 15-16 ساله در فضای مجازی و یکسری صفحه‌های خاص می‌آیند مسائل تخریبی می‌گذارند. این با انتقاد منصفانه فرق دارد. انتقاد منصفانه باعث پیشرفت می‌شود و اگر قبول نکنید اشتباه است و نباید مثل کبک سرتان را در برف بگذارید. می‌دانم خیلی سازماندهی شده انتقادهای تخریبی انجام دادند و آمارش را دارم و می‌توانم اشاره کنم اما نمی‌خواهم کام خودم و هواداران را تلخ کنم. خیلی مسائل هست که بگویم. فردا (امروز) با فجرشهیدسپاسی بازی داریم. این کادر چه مشکل بدنی دارد؟ طوری صحبت می‌کنید که انگار تیم به دسته دوم افتاده است. نمی‌دانم نایب قهرمانی بد است؟ 57 امتیاز داریم. واو به واو حرف‌هایم را دقت کنید. 3 امتیاز بازی با تراکتور را کمیته انضباطی احتمالاً به ما می‌دهد و به 60 امتیاز می‌رسیم اگر فردا (امروز) فجر را هم ببریم 63 امتیاز می‌شود. فرمولی یک تیم برای قهرمانی در لیگ سی هفته‌ای 2 امتیاز در هر مسابقه است. کجای این تیم مشکل بدنی داشته است؟ تیم قهرمان 68 امتیاز گرفته و 2 امتیاز هم می‌دانیم برای چه اتفاقاتی بوده است، بنابراین اختلاف ما می‌شود 3 امتیاز. کجای این تیم مشکل بدنی داشته است؟ تیمی که دقیقه 85 گل می‌زند چه مشکل بدنی داشته است؟ این موجی است که در فضای مجازی راه انداخته‌اند و از آن بهره‌برداری می‌کنند. چرا؟ بماند که چرا!
*(هر مربی ممکن است تاریخ مصرفی در یک باشگاه داشته باشد) با این حرف موافق نیستم چون مربیان زیادی در دنیا بوده‌اند مثل فرگوسن که 24 سال جایی کار کند. این‌طوری نیست. مربیان قبلی پرسپولیس فوق‌العاده بودند. بارها از آنها تمجید کرده‌ام و همیشه هم گفته‌ام برای این تیم زحمت کشیده‌اند اما چرا بعد از فرگوسن میراث به مربیان دیگر منچستر نرسیده است و هر مربی که به این تیم می‌آید نمی‌تواند تیم را جمع کند. ما میراث مربیان قبلی هستیم. عیبی ندارد به دیده منت هر چه دوست دارند بگویند. عادت داریم که آدم‌های موفق را در فوتبال بزنیم گروه خودمان را نمی‌گویم مثال‌های زیادی مثل دایی‌ها و ... داریم دوست داریم موفق‌ها را بزنیم در ورزش، اقتصاد یا هرچیزی... این افکار را باید دور بریزیم. پرسپولیس 5 سال قهرمان شده است. توقع تبریک یا تونل افتخار نداشته‌ایم. 5 سال است این تیم را می‌زنند. حتی رسانه ملی ما می‌گوید اینترمیلان به آث‌میلان تبریک گفته است. رسانه ملی ما این را می‌گوید. غیر از احترام چیزی نمی‌خواستیم ولی چرا این باور را می‌اندازید و هواداران و باشگاه‌ها را مقابل هم قرار می‌دهید. آقای رسانه ملی چرا نفرت پراکنی می‌کنید که هوادار و تیم‌ها را به جان هم بیندازید. بارها گفته‌ام حلقه مفقوده فوتبال ما احترام متقابل و اخلاق‌مداری است. رسانه و مربی و هوادار با هوادار، باشگاه با باشگاه اینها قشنگ نیست چرا به جان هم افتاده‌ایم. فلسفه فوتبال لذت بردن است. احترام متقابل است. چرا چنین می‌کنیم؟ فوتبال‌مان را به ناکجا آباد می‌بریم با این فضای مجازی و مسائل سطحی و کف خیابانی.

Page Generated in 0.0044 sec