printlogo


کد خبر: 247772تاریخ: 1401/3/12 00:00
مؤمنی: فرهاد حرفی درباره جدایی به ما نزد
مجیدی قرارداد دارد و بایـــد بمانـــد

سوژه
حمیدرضا عرب  
 
جدایی فرهاد مجیدی از استقلال تبدیل به سوژه‌ای داغ میان استقلالی‌ها شده و مشخص نیست که این باشگاه فصل بعد هم با آقای سرمربی به فعالیت ادامه خواهد داد یا اینکه گزینه دیگری به جای او بر مسند خواهد نشست. اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال این روزها با سؤالات متعددی درباره آینده کاری فرهاد مجیدی مواجهند. محمد مؤمنی وقتی با این پرسش مواجه می‌شود به بیان این جمله تأکید دارد: «مجیدی با ما قرارداد دارد.» سؤالات ما از عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال حول همین ماجرا است؛ رفتن فرهاد از استقلال...
***
آقای مؤمنی نقل و انتقالات باشگاه استقلال به چه شکلی پیش می‌رود، آیا برنامه‌ای برای آینده دارید؟
    از روزی که جشن قهرمانی گرفتیم هیچ جلسه‌ای پیرامون فصل بعد برگزار نشده است. اما تصور می‌کنم آقای آجورلو پیگیر این ماجراها هستند و در حال مقدمه‌چینی تا استقلال فصل بعد هم با شرایط ایده‌آلی وارد لیگ برتر شود.
به هر حال شما اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال هستید و باید بسرعت در جریان ماوقع قرار گرفته و در مسیر تقویت استقلال گام بردارید. چرا جلسه‌ای با محوریت نقل و انتقالات فصل بعد میان شما برگزار نشده است؟
    برگزار نشدن جلسه میان اعضای هیأت مدیره به معنی بی‌تفاوت بودن آقای آجورلو نیست و قطعاً ایشان برنامه‌هایی خواهند داشت. همان‌طور که گفتم بعد از قهرمانی هیچ نشستی در باشگاه نداشتیم اما بزودی تکلیف فصل بعد مشخص می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. امیدوارم بتوانیم بهترین تیم ممکن را برای فصل بعد ببندیم تا هواداران بار دیگر لذت ببرند. ما یک فصل سخت را پشت سر گذاشتیم که شکر خدا با قهرمانی تمام شد. به ما حق بدهید که چند روزی استراحت کنیم.
از قول مجیدی هم همین موضوع اعلام شده و ظاهراً سرمربی استقلال هم فعلاً قصد ندارد درباره جدایی یا ماندن در استقلال حرفی به زبان بیاورد و قصد استراحت دارد. تکلیف سرمربی استقلال چه می‌شود. هواداران استقلال به‌شدت نگرانند.
    فرهاد مجیدی تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم هیچ صحبتی درباره جدایی از استقلال نکرده و قرار نیست از استقلال جدا شود.
پس این شایعات از کجا درمی‌آید که مجیدی قصد دارد به یک تیم اماراتی برود.
    تصور من این است که برخی از انتشار این شایعات لذت می‌‌برند و دوست دارند کانون باشگاه استقلال را متلاطم کنند. آنها مخالف باشگاه استقلال هستند و نان‌شان در ایجاد حاشیه برای باشگاه ما است. مجیدی با ما قرارداد سه‌ساله بسته که دو فصل از آن باقی مانده است.
اما سکوت خودش هم به این شایعات دامن زده است.
    فکر می‌کنم مجیدی درباره این شایعات سکوت کرده، به این دلیل که با باشگاه استقلال قرارداد دارد.
اگر مجیدی در روزهای آتی درخواست جدایی بدهد و به نوعی منصرف شود، چه تصمیمی می‌گیرید؟
    من بازهم تکرار می‌کنم که مجیدی با باشگاه استقلال قرارداد دارد و باید بماند. من و دیگر اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال دنبال این نیستیم که از زبان مجیدی بشنویم که می‌خواهد از استقلال برود اما به هر حال اگر ایشان چنین حرفی را هم به زبان بیاورد، باید درباره‌اش نشست بگذاریم و یک تصمیم خوب برای استقلال بگیریم. تا الان که مجیدی چنین درخواستی را به باشگاه اعلام نکرده و من هم فکر نمی‌‌کنم مجیدی قصد جدایی از استقلال را داشته باشد.
محمد مؤمنی، عضو فعال هیأت مدیره باشگاه استقلال در حالی از تداوم حضور مجیدی در استقلال می‌گوید که پرویز مظلومی، دیگر عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال نیز بر این باور است که فرهاد مجیدی به‌دلیل داشتن قرارداد با استقلال باید همچنان به فعالیت در این باشگاه ادامه دهد.
 مظلومی درباره اینکه سرنوشت مجیدی با استقلال چه می‌شود، این جملات را به زبان آورده است: «فرهاد مجیدی یک راهی را انتخاب کرده و جلو آمده است. او سرمایه باشگاه است و تلاش زیادی را در این فصل انجام داد. 
مجیدی در این فصل پخته‌تر عمل کرد و الان باتجربه شده و آنچه کاشته را باید درو کند. باید راهش را ادامه دهد چون هواداران هم او را دوست دارند. هیأت مدیره هم اصرار دارد که بماند.
 در این مورد هیچ صحبتی با ما نشده و اگر هم بحث رفتن باشد، باید در هیأت مدیره مطرح شود. چون او با ما قرارداد دارد و ما هم اصرار داریم بماند. اعضای کادرفنی و خود پین هم علاقه‌مند هستیم که بمانند و کار کنند. در مجموع نظر هیأت مدیره و مدیرعامل هم این است که اگر درخواستی شد، مخالفت شود.»
 
پیغام مجیدی به مدیران استقلال:
فعلاً استراحت می‌کنم
مجیدی بعد از قهرمانی با استقلال تلاش کرده خودش را از رسانه‌ها دور کند تا در فضای آرامی قرار بگیرد. او به همین دلیل به مدیران باشگاه استقلال پیغام داده فعلاً قصد صحبت درباره آینده کاری‌اش را ندارد و می‌خواهد دور از هیاهو چند روزی را به استراحت بپردازد. این نقل قول‌ها از سویی برخی، هواداران استقلال را نسبت به تداوم حضور سرمربی خود امیدوار کرده و از سویی هم برخی این استراتژی را ناشی از تمایل مجیدی برای جدایی از استقلال می‌دانند و بر این باورند که سرمربی استقلال نمی‌خواهد دوباره چالش سخت مربیگری در استقلال را تجربه کند. به هر حال فرهاد مجیدی بالاخره سکوت خود را شکست و مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه فرهاد با این باشگاه به فعالیت ادامه خواهد داد یا خیر، پاسخ خواهد داد تا هواداران این باشگاه نیز در جریان تصمیم‌هایی که درباره تیم‌شان اتخاذ می‌شود قرار بگیرند. این در حالی است که برخی منابع خبری نیز مدعی شده‌اند استقلال در حال خرید برخی بازیکنان با نظر یک مربی لیگ برتری است.
 
وضعیت مبهم کمک‌های فرهاد
بعد از مجیدی پین و مصطفوی هم می‌روند؟
در ایامی که ادامه همکاری فرهاد مجیدی با استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و احتمال دارد سرمربی تیم قهرمان بزودی درباره دلایل خداحافظی‌اش بیانیه‌ای را روی کانال رسمی‌اش منتشر کند، ادامه فعالیت صالح مصطفوی با استقلال نیز مشخص نیست. ایران ورزشی در همین راستا قصد مصاحبه با مصطفوی را داشت تا درباره این مربی اطلاعات کاملی را در اختیار خوانندگان قرار دهد اما مصطفوی اعلام کرد فعلاً قصد ندارد پیرامون این موضوع صحبت کند. با این حال درباره مربی استقلال شنیده‌ها حکایت از قطعی بودن جدایی او دارد و به احتمال زیاد او فصل بعد با استقلال همکاری نخواهد کرد. این در حالی است که تکلیف ادامه همکاری پین هم با استقلال مشخص نیست و این مربی همچنان قصد دارد بعد از مشورت با خانواده‌اش در ایتالیا درباره ماندن یا نماندن در استقلال نظر نهایی خود را به باشگاه استقلال اعلام کند. برخی خبرها از احتمال قطع همکاری پین با استقلال حکایت می‌کند و گفته می‌شود این مربی ایتالیایی چمدان خود را طوری به سمت ایتالیا بسته که احتمال بازگشتش بسیار اندک است. با توجه به اینکه پین با استقلال قهرمان لیگ ایران شده، هیچ بعید نیست با پیشنهادهای تازه‌ای از سوی تیم‌های ایتالیایی مواجه شود و با استقلال قطع همکاری کند. البته تداوم حضور مجیدی در استقلال در تغییر سرنوشت پین و مصطفوی هم تأثیرگذار است و هیچ بعید نیست این دو مربی نیز درصورت ماندن فرهاد در استقلال تغییر استراتژی دهند. ظاهراً همه چیز به آینده کاری مجیدی با استقلال بستگی دارد.

 


Page Generated in 0.0050 sec