printlogo


کد خبر: 247768تاریخ: 1401/3/12 00:00
هفته سی‌ام لیگ برتر
ایستگاه پایانی در ساعت 20

هفته سی‌ام بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران امروز با پنج دیدار به پایان می‌رسد. در مهم‌ترین بازی‌ها صنعت نفت با هوادار، گل‌گهر با ذوب‌آهن و شهرخودرو به مصاف فولاد خوزستان می‌رود و البته بازی پرسپولیس با فجر که قرمزها می‌خواهند جایگاه دومی‌شان را قبل از اعلام رأی کمیته انضباطی در خصوص بازی این تیم با تراکتور قطعی کنند.
 
شهرخودرو - فولاد خوزستان
بازی خداحافظی شهرخودرو
شهرخودرو در حالی امروز در ورزشگاه شهید دستگردی تهران میزبان فولاد خوزستان است که این تیم نماینده استانی است که یکی از بهترین و مدرن‌ترین ورزشگاه‌های ایران را دارد. اما در فصل بیست و یکم نتوانست از آن بهره ببرد. اگرچه سقوط شاگردان سیدعباسی با شکست 2 بر یک هفته گذشته برابر پرسپولیس رسماً به لیگ دسته یک سقوط کرد. اما این مسابقه برای شاگردان جواد نکونام از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که فولاد با 48 امتیاز در جدول رتبه‌بندی با گل‌گهر هم‌امتیاز است و برای اینکه شاگردان نکونام لیگ بیست و یکم را با رتبه چهارم به اتمام برسانند باید مقابل شهرخودرو پیروز شوند و منتظر شکست یا تساوی گل‌گهر سیرجان مقابل ذوب‌آهن باشند.
 
 گل‌گهر – ذوب‌آهن
لیگ با رتبه چهارم به پایان می‌رسد؟
جدال گل‌گهر سیرجان و ذوب‌آهن اصفهان جدال تیم‌های پنجم و هفتم جدول است. جایی که گل‌گهر سیرجان با 29 مسابقه و 48 امتیاز در رتبه پنجم جدول است و این عدد برای ذوب‌آهن روی 37 مانده است. مسابقه هفته سی‌ام برای شاگردان امیر قلعه‌نویی هم مانند جواد نکونام دارای اهمیت بسیاری است چرا‌که گل‌گهر با فولاد هم‌امتیاز است و تنها به علت تفاضل گل کمتر یک پله پایین‌تر از فولاد است و این تیم هم برای قرار گرفتن در رده چهارم جدول باید فولاد را با اختلاف شکست دهد و منتظر شکست یا تساوی ذوب برابر شهرخودرو باشد که با توجه به وضعیت فنی شهرخودرو انتظار شکست خوردن شاگردان نکونام مقابل شهرخودرو دور از انتظار است.
 
سپاهان اصفهان - آلومینیوم اراک
تلاش تا آخرین لحظه 
شاگردان نویدکیا در حالی در هفته پایانی لیگ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان شاگردان رحمتی هستند که با از دست دادن امتیاز توسط پرسپولیس طی هفته‌های گذشته طلایی‌پوشان به کسب عنوان نایب قهرمانی امیدوار بودند اما شکست 3 بر صفر این تیم مقابل فولاد خوزستان در اهواز آرزوهای این تیم برای رسیدن به عنوان نایب قهرمانی را تا حدود زیادی بر باد داد حالا آنها امیدوارند با پیروزی مقابل آلومینیوم اراک در هفته آخر با کسب 55 امتیاز از 29 مسابقه به مقام سوم لیگ برتر فوتبال ایران برسند. البته نباید فراموش کرد که اراکی‌ها پس از پیوستن مهدی رحمتی به این تیم ترمز تیم‌های مدعی مانند استقلال در لیگ برتر و پرسپولیس در جام حذفی را کشیده‌اند، که این موضوع نشان می‌دهد سپاهان کار سختی برای پیروزی در این بازی دارد.
 
صنعت نفت - هوادار
جدال برای مقام بهتر
صنعت نفت در حالی در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان میزبان هوادار تهران است که این دو تیم در جدول رتبه‌بندی فاصله چندانی با یکدیگر ندارند. به طوری که صنعت نفت از 29 مسابقه 33 امتیاز کسب کرده و این مقدار برای شاگردان رضا عنایتی هم برابر است. اما شاگردان علیرضا منصوریان به علت تفاضل گل کمتر یک پله پایین‌تر از هوادار قرار دارند. اگرچه این مسابقه تأثیری در شرایط جدول برای تعین رتبه اول تا سوم ندارد. اما دو تیم تلاش‌شان را برای کسب پیروزی در این مسابقه انجام می‌دهند چرا که نتیجه این مسابقه در سرنوشت مربیان دو تیم برای فصل بیست و دوم تأثیر دارد. به نوعی که می‌توان گفت سرمربی برنده بازی صنعت نفت - هوادار فصل آینده هم روی نیمکت تیم برنده خواهد ماند.
 

 


Page Generated in 0.0063 sec