printlogo


کد خبر: 247764تاریخ: 1401/3/12 00:00
وقتی زمین ندارید
همان بهتر که سقوط کردید!

نگاه
اکبر منتشلو   
 
فوتبال کشورمان که اتفاقاً و ظاهراً طرفداران زیادی هم دارد، روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. از اتفاقات فدراسیون فوتبال که باید سر و سامان دهنده کل فوتبال کشورمان باشد تا باشگاه‌های فوتبال که باید سهم بزرگی در اداره و توسعه فوتبال کشورمان داشته باشند، تا مدیران فوتبالی و غیرفوتبالی که خود را سینه‌چاک فوتبال نشان می‌دهند، همه و همه در دور باطلی قدم برمی‌دارند تا این روزها فوتبال حال نزاری داشته باشد. 
لیگ برتر این فصل از رقابت‌ها هم در حال اتمام است و تیم‌های سقوط کرده و قهرمان لیگ برتر هم مشخص است اما واقعیت این است که هنوز این رقابت‌ها تمام نشده و چند بازی باقی مانده است. بازی‌هایی که در بالاترین سطح فوتبال کشورمان انجام خواهد گرفت و البته ناظرانی هم این رقابت‌ها را رصد خواهند کرد. اما انگار واقعاً برای برخی‌ها، این رقابت‌ها نه در حد حرفه‌ای، حتی در حد آماتور هم اهمیت ندارد. 
استقلال تهران به عنوان قهرمان لیگ برتر شناخته شده و پرسپولیس هم نایب قهرمانی را از آن خود کرده است، هنوز هم وضعیت تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان فصل آینده مشخص نیست و اگر فدراسیونی داشته باشیم! 
برای مشخص کردن نمایندگان کشورمان در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، باید تصمیم‌گیری کند. تیم‌های فجر سپاسی شیراز و شهرخودرو مشهد هم سقوط‌شان قطعی شده است. 
با وجود این هنوز فجر سپاسی و شهرخودرو باید به مصاف حریفان خود بروند، فجرسپاسی باید در هفته پایانی میزبان پرسپولیس باشد و شهرخودرو هم از فولاد میزبانی کند، اما ظاهراً قرار است هر دو بازی در تهران برگزار شود. فجرسپاسی در تهران با پرسپولیس بازی خواهد کرد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی راهی شیراز نشوند. 
از طرف دیگر فولادی‌ها هم به جای سفر به مشهد، راهی تهران خواهند شد تا در پایتخت به مصاف شهرخودرو بروند. جالب است تیم‌هایی که در بالاترین سطح فوتبال کشورمان به میدان می‌روند و حضور دارند، هنوز شرایط میزبانی را ندارند و باید در شهر دیگری از حریف خود میزبانی کنند و ما انتظار داریم تیم‌هایی مثل شهرخودرو و فجر سپاسی بتوانند خود را در این رقابت‌ها حفظ کنند. شاید بهتر است بگویم «همان بهتر که سقوط کردید» و با حمایتی که این دو شهر از تنها نماینده خود در لیگ برتر داشتند، پیش‌بینی این روزها سخت نبود و حالا که در آخرین بازی هم این تیم‌ها، شرایط میزبانی را ندارند، بهتر درک می‌شود که این تیم‌ها با چه شرایطی در لیگ برتر حضور داشته‌اند و چه روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند. 
با سقوط فجر سپاسی و شهرخودرو تا حدودی مشکلات این تیم‌ها برای هوادارانش ملموس‌تر شد، اما این وضعیت برای خیلی از تیم‌ها وجود دارد و اختلاف بسیار کم امتیاز تیم‌های سقوط کرده با تیم‌هایی مثل نفت مسجد سلیمان، تراکتور، نساجی مازندران، صنعت نفت آبادان، هوادار و... به خوبی وضعیت بیش از نیمی از باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال کشورمان را نشان می‌دهد. 
هر یک از تیم‌های هوادار، صنعت نفت، نساجی مازندران، تراکتور، نفت مسجد سلیمان و... خیلی راحت می‌توانستند امروز جای فجرسپاسی و شهرخودرو مشهد باشند.

Page Generated in 0.0042 sec