printlogo


کد خبر: 247757تاریخ: 1401/3/12 00:00
اسپانیا – پرتغال، لیگ ملت‌های اروپا 23:15
شـــروع تماشـــایی

اسپانیا و پرتغال در اولین دیدار خود در فصل 23-2022 لیگ ملت‌های اروپا به مصاف هم می‌روند. این بازی در ورزشگاه بنیتو ویامارین در سویل برگزار می‌شود.
این دو تیم به همراه جمهوری چک و سوییس در گروه 2 دسته A لیگ ملت‌ها قرار دارند و قرار است در این پنجره دیدارهای ملی، چهار بازی انجام دهند.
اسپانیا به فینال لیگ ملت‌های اروپا در فصل 21-2020 رسید و در مرحله نیمه‌نهایی هم ایتالیا را برد، اما در فینال به فرانسه باخت. آنها در روزهای پیش رو با پرتغال، جمهوری چک (دو بار) و سوییس بازی خواهند کرد. لوییس انریکه فرصت خوبی دارد که تیمش را برای جام جهانی 2022 ارزیابی کند.
اسپانیا پس از صعود به جام جهانی 2022، دو دیدار دوستانه انجام داده و آلبانی و ایسلند را برده است. آنها حالا می‌خواهند به آمار پنج پیروزی پیاپی برسند.
پرتغال هم از طریق پلی‌آف به جام جهانی 2022 راه یافته است. تیم فرناندو سانتوش در دو جام جهانی قبلی در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده است. آنها در دیدارهای پیش رو در لیگ ملت‌ها با اسپانیا، سوییس (دو بار) و جمهوری چک بازی خواهند کرد و سانتوش هم از این دیدارها برای آماده‌سازی تیمش برای جام جهانی بهره می‌گیرد.
پرتغال و اسپانیا در دو تقابل اخیر خود به تساوی بدون گل رسیده‌اند که هر دو بازی دوستانه بوده است. بازی رسمی قبلی دو تیم هم در جام جهانی 2018 بود که با تساوی سه بر سه به پایان رسید.
اسپانیا در این دیدار آیمریک لاپورت را در اختیار ندارد. این مدافع میانی منچستر سیتی به‌دلیل مشکل زانو اردوی تیم را ترک کرده است. پدری از بارسلونا هم مصدوم است.
هنوز خبری از داوید دخئا نیست و اونای سیمون به احتمال زیاد دروازه‌بان اصلی اسپانیا خواهد بود. روبرت سانچس و داوید رایا هم ذخیره‌های این دروازه‌بان اتلتیک بیلبائو هستند.
اریک گارسیا در کنار پائو تورس در قلب دفاع حضور می‌یابد و تیاگو هم با وجود اینکه در فینال لیگ قهرمانان بازی کرده، احتمالاً در ترکیب اصلی به میدان می‌رود.
گاوی احتمالاً جلوتر از خط میانی به میدان می‌رود و فران تورس، هم‌تیمی او در بارسلونا هم در ترکیب حضور می‌یابد. آلوارو موراتا هم که با 25 گل، بهترین آمار را در میان بازیکنان فعلی اسپانیا دارد، در مرکز خط حمله بازی خواهد کرد.
در پرتغال هم روبن دیاس از منچستر سیتی مصدوم است و دانیلو دوباره در کنار په‌په در مرکز خط دفاعی حضور خواهد داشت. ترکیب پرتغال تغییرات عجیبی نخواهد داشت و برونو فرناندش و برناردو سیلوا در کنار ژوائو موتینیو در خط میانی قرار می‌گیرند.
دیوگو ژوتا هم با وجود بازی در فینال لیگ قهرمانان در این بازی به میدان می‌رود. کریستیانو رونالدو هم صد و هشتاد و هفتمین بازی ملی خود را تجربه می‌کند. گزینه‌های زیادی برای حضور در ترکیب به‌عنوان نفر سوم خط حمله پرتغال با هم رقابت می‌کنند، اما احتمالاً اوتاویو از پورتو کنار این دو نفر به میدان می‌رود.
 در دیگر دیدارهای مهم امشب لیگ ملت‌های اروپا، جمهوری چک با سوییس بازی می‌کند، ایرلند با سوییس دیدار می‌کند، صربستان و نروژ به مصاف هم می‌روند و بازی اسلوونی و سوئد هم دیگر دیدار مهم امشب است. جمعه شب بلژیک و هلند به مصاف هم می‌روند و شنبه شب ایتالیا میزبان آلمان است.
 
ترکیب احتمالی اسپانیا: سیمون؛ آسپیلیکوئتا، گارسیا، تورس، آلبا؛ تیاگو، بوسکتس، کوکه؛ گاوی، موراتا، تورس.
ترکیب احتمالی پرتغال: پاتریسیو؛ کانسلو، په‌په، دانیلو، گوئریرو؛ فرناندش، موتینیو، برناردو؛ اوتاویو، رونالدو، ژوتا.
 

 


Page Generated in 0.0049 sec