printlogo


کد خبر: 247755تاریخ: 1401/3/12 00:00
نبرد شرق و غرب در ایستگاه پایانی NBA

زمانی که فصل جاری NBA آغاز شد قطعاً کمتر کسی فکر می‌کرد که فینالیست‌های آن بوستون سلتیکس و گلدن استیت وریرز باشند اما حالا این اتفاق افتاده و مردان بوستون و غول‌های سانفرانسیسکو باید حداقل 4 بار دیگر به میدان بروند تا قهرمان فصل مشخص شود.
سلتیکس که با غلبه بر حریف سرسختش میامی هیت -تیم صدرنشین جدول رده‌بندی مرحله گروهی- در بازی هفتم فینال کنفرانس شرق به فینال راه یافته است، در ابتدای فصل اصلاً در قامت یک مدعی ظاهر نشد. در واقع اوج‌گیری این تیم از آغاز سال 2022 رخ داد و دفاع این تیم از 6 ماه پیش مستحکم شد. اصلی‌ترین دلیل موفقیت بوستونی‌ها هم همین خط دفاعی قوی‌ آنها بود. حضور بهترین مدافع فصل، مارکوس اسمارت در ترکیب این تیم، یکی از عواملی بود که رسیدن به سبد سلتیکس را برای رقبایش سخت می‌کرد. البته بی‌انصافی است اگر نقش دو ستاره هجومی تیم یعنی جیسون تاتون و جیلن براون را نادیده بگیریم. در کل چیزی که سلتیکس را به فینال رساند، ثباتی بود که این تیم در طول فصل به نمایش گذاشت.
در مورد گلدن‌استیت اما داستان کمی فرق داشت و چیزی که باعث اوج‌گیری این تیم شد، بازگشت انگیزه و اشتیاق سلطه بر NBA به مثلث مرگبار استفن کاری، کلی تامپسون و دریموند گرین بود. این سه بازیکن با کوله‌باری از تجربه قهرمانی، امسال عزم خود را جزم کردند تا ناکامی‌های غیرمنتظره‌ تیم‌شان در دو سال اخیر که حتی به مرحله پلی‌آف نرسیده بود را جبران کنند. در میان این سه نفر تامپسون به طور خاص یک پدیده بود چرا که او در چند فصل اخیر درگیر مصدومیتی بود که بارها آزارش داد. در همین حال استیو کر سرمربی تیم نیم‌نگاهی هم به بازیکنان مستعد روی نیمکت تیمش داشت، بازیکنانی مانند جردن پول که امسال توانست خودی نشان دهد.
آخرین قهرمانی گلدن‌استیت وریرز در NBA به سال 2018 برمی‌گردد و امسال این تیم چشم به کسب هفتمین قهرمانی‌اش دارد. تیم سانفرانسیسکویی امسال در حالی برای هفتمین بار قهرمان کنفرانس غرب و فینالیست شد که در شش مورد قبلی توانست فینال نهایی را هم فتح کند. آخرین مورد آن هم سال 2019 بود. در سمت مقابل بوستون سلتیکس برای کسب هجدهمین قهرمانی‌اش پا به میدان می‌گذارد، هرچند که از آخرین حضور این تیم در فینال NBA به عنوان قهرمان کنفرانس شرق 12 سال می‌گذرد.

Page Generated in 0.0050 sec