printlogo


کد خبر: 247754تاریخ: 1401/3/12 00:00
واکنش‌ها به پیروزی ارزشمند نادال مقابل جوکوویچ در رولان گاروس
رافای تمام نشدنی

رافائل نادال یک قدم دیگر به تثبیت جایگاهش به عنوان پرافتخارترین تنیسور دنیا نزدیک شد. مرد شماره 5 جهان که 21 قهرمانی در گرنداسلم‌ها دارد، در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه، رقیب اصلی‌اش و مرد شماره یک رده‌بندی جهانی نواک جوکوویچ را در یک بازی 4 ستی با نتیجه 3 بر یک شکست داد. او که فقط ست دوم را با نتیجه 6-4 باخت، ست‌های اول و سوم را با نتایج مشابه 6-2 و ست آخر را با نتیجه 7-6 برد و به نیمه نهایی صعود کرد تا به مسیر کسب دومین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌های فصل جاری پس از فتح تنیس آزاد فرانسه در ماه ژانویه ادامه دهد. این بازی سنگین و نفسگیر که چهار ساعت و 12 ماه به طول انجامید، توجه خیلی‌ها را جلب کرد و پیروزی نادال در آن او را مورد تحسین بسیاری از طرفداران رشته تنیس و اهالی و پیشکسوتان این رشته قرار داد.
 تیم هنمان ستاره سابق تنیس بریتانیا درباره مصاف نادال و جوکوویچ گفت: «صحنه‌هایی باورنکردنی! از ابتدا تا انتهای مسابقه شاهد یک بازی تنیس باکیفیت بودیم. بیش از چهار ساعت بازی که به شب کشیده شد. فقط می‌شود گفت باورنکردنی. آنها یکدیگر را مجبور به ارائه بهترین بازی‌شان کردند. یکی از آنها جلو می‌افتاد و دیگری جبران می‌کرد و حتی بهتر از حریفش بازی می‌کرد. این نادال بود که شروعی سریع داشت اما جوکوویچ هم برگشت و در چهارمین ست پیش هم افتاد.» الکس کورتخا، یکی دیگر از پیشکسوتان تنیس جهان درباره نبرد هموطنش مقابل جوکوویچ گفت: «من اصلاً استرس نداشتم. بالعکس خیلی مشتاق بودم ببینم چه اتفاقی می‌افتد. شور و شوقی که این دو پسر در این بازی نشان دادند، حیرت‌آور بود.»
در حالی که نادال با حذف مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها به کسب بیست‌و‌دومین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها نزدیک شد، هموطن او و دیگر بخت قهرمانی در این مسابقات، کارلوس آلکاراس با نتیجه 3 بر یک به الکساندر زورف آلمانی باخت. مرد شماره 3 تنیس جهان ست های اول و دوم را با نتایج مشابه 6-4 برد، ست سوم را 6-4 باخت و ست آخر را با نتیجه 7-6 به سود خود به پایان رساند و به این ترتیب در جمع 4 تنیسور برتر رقابت‌های آزاد فرانسه قرار گرفت، جایی که باید به مصاف رافائل نادال برود.

Page Generated in 0.0048 sec