printlogo


کد خبر: 247748تاریخ: 1401/3/12 00:00
سوژه

 برای لغو بازی کانادا و ایران ستاد تشکیل دادیم
سجادی: در قطر کنار تیم ملی هستم
حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه دیروز (چهارشنبه) هیأت دولت در مورد لغو بازی کانادا و ایران گفت: «ستاد اصلی این کار را با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط تشکیل دادیم تا مشورت‌های لازم را به ما بدهند. تصمیمات را گرفته‌ایم و مکاتباتی شده است. از ظرفیت وزارت خارجه استفاده کردیم و باز هم خواهیم کرد. فدراسیون فوتبال هم با ارسال 2 نامه مکاتبه کرده و منتظر پاسخ فدراسیون فوتبال کانادا هستیم.»
او درباره اینکه در اردوی قطر کدام بازی‌های دوستانه برای تیم ملی ترتیب داده شده است، تأکید کرد: «فعلاً هنوز گزارشی نداده‌اند اما هفته آینده خودم برای یک مأموریت در قطر هستم. فرصت مناسبی است و به خاطر جام جهانی در قطر حضور دارم و آنجا کنار تیم ملی هستم. ایرادی هم ندارد. در همین یک تا دو روز می‌توان از فدراسیون پرسید. اگر علاقه‌مند به این سؤال هستید از دبیر و سرپرست فدراسیون بپرسید. قطعاً پاسخ می‌دهند.»
 
 مدیر رسانه‌ای تیم ملی:
ایران پیشنهادی برای دیدار با قطر ندارد
اعضای تیم ملی فوتبال ایران به‌دنبال دریافت ویزای سفر به کشور قطر هستند تا در فیفادی خرداد ماه، اردویی تدارکاتی در این کشور برگزار کنند. در همین راستا، زمزمه‌هایی مبنی بر بازی دوستانه شاگردان دراگان اسکوچیچ مقابل تیم ملی قطر به گوش رسید که مدیر رسانه‌ای تیم ملی، این موضوع را تکذیب کرد. او در مورد این بازی نوشت: «تیم ملی فوتبال کشورمان جهت اردوی آماده‌سازی خود در دوحه، هیچ پیشنهادی مبنی بر انجام بازی تدارکاتی با تیم ملی قطر ندارد.»
قطر در جام ملت‌های آسیا 2019 به مقام قهرمانی رقابت‌ها دست یافت و در گروه A جام جهانی 2022 با هلند، سنگال و اکوادور همگروه است.
 
 مسیر طولانی، دلیل اسکوچیچ برای انصراف
ایران - اروگوئه لغو شد
تیم ملی فوتبال کشورمان که قرار بود در امریکای شمالی و برای دیدار با کانادا در خاک این کشور اردوی خود را برپا کند، با لغو این دیدار مسیر خود را تغییر داد و حالا به‌دنبال برپایی اردو در قطر است. در این بین پیشنهادی هم از سوی اروگوئه برای بازی دوستانه آمده بود که فدراسیون شرایط این پیشنهاد و بازی با اروگوئه را بررسی کرد.
با توجه به زمان پیشنهادی دیدار با اروگوئه که 21 خرداد (11 ژوئن) بود و مسیر طولانی پروازی از خاورمیانه تا مونته‌ویدیو، پایتخت اروگوئه که در جنوب قاره امریکای جنوبی قرار دارد، دراگان اسکوچیچ از حضور تیمش در این دیدار استقبال نکرده است.
تیم ملی برای حضور در اروگوئه و انجام بازی دوستانه با این تیم، علاوه بر از دست دادن اردوی خود در قطر، فرصت بازی دوستانه بیشتر را هم از دست می‌داد و صرفاً باید در تک بازی مقابل اروگوئه شرکت می‌کرد. از همین رو و با توجه به مسیر طولانی تا کشور اروگوئه، تیم ملی از حضور در این بازی انصراف داد.
 
 تیم ملی فوتسال زنان ایران همچنان تعطیل
فدراسیون بی‌توجه‌تر از همیشه!
تیم ملی فوتسال زنان عراق به تازگی در کمپ تیم‌های ملی فوتسال ایران اردو برگزار کرده تا خود را برای حضور در مسابقات غرب آسیا آماده کند. هدایت تیم ملی فوتسال زنان عراق را شهناز یاری سرمربی سابق تیم ایران برعهده دارد که به تازگی با فدراسیون فوتبال عراق به توافق رسیده است.
تمرینات تیم ملی فوتسال زنان عراق در حالی ادامه دارد که تیم ملی فوتسال زنان ایران تعطیل هستند و از اسفند ۱۴۰۰ هیچ اردویی برگزار نکرده‌اند. البته اردویی هم که در اسفند برگزار شد با مشکلات زیادی همراه بود و از بی‌توجهی آشکار مسئولان کمیته زنان و فدراسیون فوتبال حکایت کرد.
لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ با قهرمانی تیم پیکان به پایان رسید و انتظار بر این بود که با فاصله کوتاهی اردوهای تیم ملی برگزار شود. فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی ایران هم بعد از پایان لیگ اعلام کرد که درخواست برگزاری اردوها و برنامه تیم ملی را ارائه داده که منوط به برگزاری جلسه با کمیته زنان فدراسیون است اما هنوز هیچ خبری مبنی بر برگزاری اردوها به‌صورت رسمی و غیر رسمی به گوش نمی‌رسد.
شهره موسوی، نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال که همچنان درگیر مشکلات حقوقی و قضایی است، نمی‌تواند در فدراسیون حاضر شود و به وظایف خود عمل کند. موسوی فقط اسمی نایب رئیس زنان فدراسیون است و نمی‌تواند کاری برای سر و سامان دادن به تیم‌های ملی انجام دهد.
به نظر می‌رسد مسئولان کمیته فوتسال هم در غیاب موسوی تیم ملی زنان را رها کرده‌اند و برنامه‌ای بر آن ندارند. این در حالی است که تیم ملی فوتسال زنان قهرمان دو دوره آسیا است و بارها برای ایران افتخارآفرینی کرده اما گویا به طور کلی فراموش شده است و کسی در فدراسیون فوتبال اهمیتی به وضعیت این تیم نمی‌دهد.
 
 

 


Page Generated in 0.0061 sec