printlogo


کد خبر: 247737تاریخ: 1401/3/11 00:00
رئیس رفت... رؤسا هم رفتنی هستند

شهاب عزیزی‌خادم با رأی قاطع مجمع از ریاست فدراسیون فوتبال عزل شد تا برای همیشه از فوتبال برود. مردی که رؤیای ریاست دائمی بر فوتبال ما را داشت، خیلی زودتر از آنچه گمان می‌کرد، بهارش را خزان دید تا او (که به دوستانش می‌گفت آمده‌ام تا 16 سال بمانم)، 10 ماهه از فوتبال برود.
با دلایلی که در مورد تخلفات متعدد عزیزی خادم گفته شد، او باید می‌رفت و رفت. اما باقی اعضای هیأت رئیسه چرا مانده‌اند؟ در میان همه اعضای هیأت رئیسه، فقط مهرداد سراجی وصله ناجور بود؟ در ماجرای بازی با لبنان و آن آشوبی که به دلیل بی‌تجربگی، بی‌تدبیری و بی‌برنامگی مدیران جدید به وجود آمد، مهرداد سراجی مقصر بود؟ لغو بازی با کانادا که غرور همه مردم ایران را جریحه‌دار کرد، چطور؟ آن قرارداد هم کار سراجی بود؟
حقیقت امر این است که این هیأت رئیسه، هیأت رئیسه عزیزی خادم بود. اگرچه در ماجرای عزل (که همه می‌دانیم داستانش چه بود)، هیأت رئیسه از رئیس فاصله گرفت؛ اما چه کسی است که نداند این هیأت رئیسه مورد قبول و اعتماد رئیس بود. ضمن آنکه، اعضای فعلی هیأت رئیسه از بهمن 1400 که اختیار و اداره امور فدراسیون را به دست گرفت، نمره قبولی در مدیریت فدراسیون به دست نیاورد. اگر قرار است عزیزی‌خادم به دلیل سوء‌مدیریت از کار برکنار شود، اعضای هیأت رئیسه هم به همان دلایل باید برکنار شوند. البته از هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال چیزی باقی نمانده و ضرورت دارد خیلی زود مقدمات حضور افراد جدید در فدراسیون فراهم شود تا رئیس بعدی با تیمی بدون حاشیه کار را آغاز کند. این تیم از زمان روی کار آمدن، یک روز آرام را برای فوتبال نساخته و اگر منبع بحران جای دیگری بود، توان کنترل و حل بحران را نداشتند. پس لازم است افرادی روی کار بیایند با قدرت مدیریتی بالا و امکان اداره فوتبال در بهترین شکل.
1- حمیدرضا مهرعلی نایب رئیس اول فدراسیون که از مجمع رأی اعتماد نگرفت.
2- حیدر بهاروند نایب رئیس دو هم همین‌طور. در مورد این یک نفر خیلی حرف داریم چون همچنان در رأس سازمان لیگ یعنی صندوق پول فدراسیون فوتبال ریاست می‌کند و هیچ فردی به حضور غیرقانونی او ایراد نگرفته است و حتی گفته شده اختیار و نبض همین مجمع دیروز هم در دست او بوده است! هنوز هیچ فردی نتوانسته به ایشان بگوید به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در ورزش (که چهارسال قبل اجرایی شد)، از فوتبال برود؛ چون خیلی قدرت دارد.
3- نایب رئیس بانوان که در زندان است.
4- سراجی که با رأی مجمع دیروز عزل شد.
5- خزانه فدراسیون و البته خود فدراسیون با سرپرست اداره می‌شوند.
فدراسیون خون تازه می‌خواهد و بدون تردید رئیس جدید (اگر نخواهند میرشاد ماجدی را با این سابقه اندک در مدیریت ورزشی، به رئیس بعدی تبدیل کنند) نیاز به تیمی توانا دارد که قطعاً این هیأت رئیسه مشخصاتش را ندارد.
رئیس رفت. مجمع باید خیلی زود تکلیف باقیمانده افراد از هیأت رئیسه سابق فدراسیون را روشن کند تا انتخابات 8 شهریور برای معرفی همه مدیران جدید فدراسیون باشد.
 

Page Generated in 0.0053 sec