printlogo


کد خبر: 247726تاریخ: 1401/3/11 00:00
اسکوچیچ تبعات دعوت نشدن استقلالی‌ها را خواهد دید
محمد نوری: امیدوارم فرهاد تصمیم درستی بگیرد و بماند

ایمان گودرزی  

محمد نوری، پیشکسوت استقلال معتقد است که استقلال با ماندن فرهاد مجیدی آینده درخشانی خواهد داشت و با تقویت تیم در بعضی از پست‌ها قهرمانی‌ها دنباله‌دار خواهد بود. او خط خوردن استقلالی‌ها از تیم ملی را حق‌خوری می‌داند و مطمئن است که اسکوچیچ از نبود ملی‌پوشان استقلال ضربه خواهد خورد.
 
در جشن قهرمانی با مشکلاتی روبه‌رو شده بودید، مشکلاتی برای ورود به ورزشگاه داشتید؟
اول از همه از قهرمانی استقلال خوشحال هستیم. به تمام پیشکسوتان، مدیریت، کادر فنی، بازیکنان و هواداران این قهرمانی را تبریک می‌گویم. واقعاً جای تأسف دارد. برای این قهرمانی برنامه‌ریزی شده بود که پیشکسوتان با احترام در این جشن حضور پیدا کنند و از تیم حمایت کنند. در کمپ ناصر حجازی بودیم و با احترام از ما پذیرایی شد. با اتوبوس به سمت ورزشگاه حرکت کردیم. یک ساعت بین ضلع‌های شرقی و غربی معطل شدیم. بابت رفتار و برخورد مسئولینی که راه را بسته بودند متأسفم که چنین شرایط فاجعه‌باری را به‌وجود آورده بودند و مانع ورود پیشکسوتان به ورزشگاه شدند و اسطوره‌ها را به ورزشگاه راه نمی‌دادند، ‌حتی یکی از این آقایان مسئولی که راه را بسته بود وقتی با اعتراض ما روبه‌رو شد، گفت تیمتان 10 سال است قهرمان نشده این قهرمانی را هم نمی‌خواهد ببینید. بالاخره با کلی دردسر پیاده به ضلع غربی ورزشگاه رفتیم که پشت میله‌های در ورودی گیر افتادیم. فقط 15 دقیقه از بازی باقی مانده بود و خیلی از پیشکسوتان قصد بازگشت داشتند. به خودمان گفتیم 15 دقیقه هم 15 دقیقه هست و در نهایت وارد ورزشگاه شدیم. با وجود کارت دعوت و بلیت وی آی پی که داشتیم وقتی وارد جایگاه وی‌آی پی شدیم دیدیم که جایگاه پر است! افرادی غیر مرتبط و ناشناس در جایگاه نشسته بودند و جا برای هیچ یک از پیشکسوتان نبود. یکسری افراد بلند شدند و به پیشکسوتان جا دادند و عده‌ای از پیشکسوتان ایستاده بازی را تماشا کردند. واقعاً برای سازمان لیگ و فدراسیون متأسفم که چنین بی‌احترامی را به بزرگان استقلال کردند و جشن قهرمانی را به این اندازه بی‌نظم برگزار کردند. فقط و فقط وقتی خوشحالی بی‌اندازه هواداران و مردم را دیدیم خستگی ما از بین رفت. نمی‌دانم کی این مشکلات برطرف خواهد شد و ما شاهد یک جشن با نظم و انضباط خواهیم بود.
صبح قهرمانی هم که بازیکنان ملی‌پوش استقلال از اردوی تیم ملی خط خوردند.
بی‌احترامی به پیشکسوتان در شب قهرمانی کم نبود صبح هم با خط زدن نام ملی‌پوشان استقلال باز هم به ما توهین و بی‌احترامی شد. فدراسیون می‌گوید در کار سرمربی تیم ملی دخالت نمی‌کند. اگر برای اسکوچیچ نظم و انضباط در تیم ارزش و اهمیت داشت بازیکنانی که مشکل اخلاقی داشتند و به بقیه بازیکنان توهین می‌کردند را کنار می‌گذاشت. چرا باید بازیکنان تیم قهرمان لیگ که یک سال بدون باخت با کسب بیشترین امتیاز جام را بالای سر بردند خط بخورند؟ این بازیکنان مهره‌های اصلی تیم قهرمان بودند و حضورشان در جشن قهرمانی به هیچ وجه اشتباه نبود. اسکوچیچ خودش که تصمیم گیرنده نهایی نیست او فقط خط می‌گیرد تا جای استقلالی‌ها، پنج بازیکن مد نظر خودشان را بیاورند. اسکوچیچ و تمام کسانی که به او خط می‌دهند این را بخوبی بدانید که با میلیون‌ها هوادار و پیشکسوت استقلال طرف هستید. با حق‌خوری کردن قطعاً به موفقیت نخواهید رسید. از این تیم حتی بازیکنان بیشتری مستحق پوشیدن لباس تیم ملی هستند. اگر به همین روند ادامه دهید و با حق‌خوری، بازیکنان شایسته استقلال را دعوت نکنید تبعات آن را خواهید دید.
شایعاتی در مورد جدایی فرهاد از استقلال به گوش می‌رسد.
بله به گوش ما هم رسیده است. فرهاد باید بداند که همه ما و هواداران پشت او هستیم و امیدوارم که فقط تصمیم درستی را بگیرد. مجیدی هنوز کارش در استقلال تمام نشده. او رکورد زد و هواداران را روز به روز بیشتر به خودش علاقه‌مند کرده است. باید کارش را تکمیل کند و تیمش را برای تکرار قهرمانی و حتی ستاره سوم آسیایی آماده کند. امیدوارم بهترین تصمیم را بگیرد و دل هواداران را شاد کند.
 برای فصل آینده و تداوم قهرمانی‌ها، استقلال کدام نقاط ضعف خود را باید تقویت کند؟
تیم بسیار خوبی داریم. هم بازیکنان ثابت و هم بازیکنان ذخیره عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشتند. اگر مرادمند و یزدانی برگردند و سیلوا در تیم بماند قطعاً مشکلی در خط دفاعی تیم نخواهیم داشت. در خط میانی نیاز به بازیساز خواهیم داشت. صحبت‌هایی در مورد جدایی مهدی‌پور به گوش می‌رسد که امیدوارم شایعه باشد و این بازیکن مستعد در تیم بماند. در خط حمله نیاز به بازیکن سرعتی و تمام‌کننده مثل مهدی قایدی داریم. در مجموع با آوردن3،2 بازیکن می‌توانیم تیم را بخوبی تقویت کنیم و قهرمانی را در لیگ تکرار کنیم و به امید خدا در آسیا بدرخشیم. فقط باز هم می‌گویم امیدوارم که فرهاد مجیدی تصمیم درستی بگیرد و در تیم بماند.

Page Generated in 0.0056 sec