printlogo


کد خبر: 247723تاریخ: 1401/3/11 00:00
خبر

 تبریک ای‌اف‌سی به استقلال
 تیم استقلال دوشنبه شب در هفته پایانی لیگ برتر به مصاف نفت مسجدسلیمان رفت و با نتیجه تساوی بدون گل رضایت داد. شاگردان مجیدی بعد از پایان بازی با حضور 100 هزار نفری هواداران در ورزشگاه آزاد جشن قهرمانی خود را بعد از 9 سال انتظار برگزار کردند. توئیتر رسمی AFC این قهرمانی را به تیم استقلال تبریک گفت و نوشت: «به استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر ایران تبریک می‌گویم. آنها در تمام فصل بدون شکست باقی ماندند. همه 30 بازی را بدون شکست بودند.» استقلال توانست قهرمانی بدون باخت را به‌نام خود ثبت کند شاید سال‌های سال این اتفاق برای هیچ تیمی تکرار نشود.»
 
مجمع فدراسیون سوژه بازی استقلال
با توجه به مراسمی که قرار بود پس از پایان مسابقه استقلال با نفت مسجد سلیمان برگزار شود، حضور گروهی از مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش در ورزشگاه آزادی اصلاً چیز عجیبی به نظر نمی‌رسید. آنها در کنار مدیران باشگاه استقلال مسابقه را تماشا کردند و پس از آن هم مراسم اعطای کاپ قهرمانی برگزار شد تا استقلالی‌ها رسماً فاتح بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شوند.
این بازی در آستانه مجمع مهم فدراسیون برگزار شد و کاملاً بدیهی بود برخی مسائل تحت تأثیر همین مسأله قرار بگیرد. در طول زمان برگزاری مسابقه گروهی از مسئولان حاضر در استادیوم پیرامون مجمع با یکدیگر صحبت می‌کردند. ماجرایی که قرار بود روز دهم خرداد ماه رخ بدهد سوژه آنها شده بود و البته در لابه‌لای صحبت‌های آنها می‌شد فهمید که همه می‌دانستند مجمع فدراسیون قاطعانه رأی به برکناری عزیزی خادم می‌دهد و هیچ شانسی برای بازگشت مجدد به عرصه فوتبال کشورمان نخواهد داشت. اتفاقی که در نهایت هم رخ داد و مجمع عزیزی خادم را قاطعانه برکنار کرد.
 
حسینی و رضایی هر دو باید بمانند
دروازه‌بانان استقلال فروشی نیستند
یکی از عوامل مؤثر در قهرمانی این فصل استقلال نمایش خوب دروازه‌بانان آبی‌پوش بود. حسین حسینی بهترین دوره خودش در استقلال را سپری کرد و علیرضا رضایی هم تحت عنوان یک پدیده مطرح شد تا خیال فرهاد مجیدی از بابت آخرین سنگر دفاعی تیمش کاملاً راحت باشد. با توجه به درخشش حسینی و رضایی از همین حالا زمزمه‌های فراوانی پیرامون تمایل چند تیم لیگ برتری برای جذب این دو دروازه‌بان مطرح شده ولی کادر مدیریت باشگاه استقلال تأکید دارند تحت هیچ شرایطی سنگربانان موفق خود را نمی‌فروشند و برای فصل آینده به هر دو آنها احتیاج دارند چون تیم از این بابت به آرامشی رسیده که اصلاً نمی‌خواهد آن را از دست بدهد. با توجه به شرایط استقلال و در پیش بودن جام جهانی به نظر می‌رسد خود حسینی و رضایی نمی‌خواهند دست به ریسک بزنند و تیمشان را عوض کنند چون موقعیتشان کاملاً به خطر خواهد افتاد و این یعنی یک تصمیم اشتباه در مقطعی بسیار حساس.
 
تعجب بازیکنان استقلال
چرا  قلعه‌‌نویی در شب قهرمانی تلخ حرف زد؟
امیر قلعه‌نویی دقایقی پس از اینکه استقلال جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر خود برد در فضای مجازی نسبت به این مسأله واکنش نشان داد. اگرچه سرمربی گل‌گهر سیرجان این اتفاق را به استقلالی‌ها تبریک گفت و آرزو کرد آنها بتوانند برای سومین مرتبه قهرمانی در آسیا را هم جشن بگیرند اما بخش زیادی از صحبت‌هایش حالت تلخ داشت و به ماجراهای خود او و استقلال بازمی‌گشت؛ مواضعی که باعث تعجب بازیکنان استقلال شده بود. استقلالی‌ها صبح دیروز در این رابطه با هم صحبت می‌کردند و اغلب آنها اعتقاد داشتند در شبی که همه هواداران این تیم پس از ۹ سال به معنای واقعی کلمه خوشحال بودند امیر قلعه‌نویی که خودش را جزئی از خانواده استقلال می‌داند، نباید چنین مواضع تلخ و کنایه‌آمیزی اتخاذ می‌کرد. حتی گروهی از هواداران استقلال هم بامداد سه‌شنبه علیه قلعه‌نویی موضع گرفتند و اعلام کردند الان اصلاً وقت خوبی برای بیان چنین حرف‌هایی نبود و سرمربی اسبق استقلال باید به جای نوشتن این جملات، قهرمانی این تیم را با شور و حرارت به مراتب بیشتری تبریک می‌گفت.

 


Page Generated in 0.0054 sec