printlogo


کد خبر: 247717تاریخ: 1401/3/11 00:00
امید

نخستین بازی تیم امید در تاشکند
ایران- قطر؛ گام اول برای قهرمانی
ایران در اولین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تاشکند به مصاف تیم قطر می‌رود. شاگردان مهدی مهدوی‌کیا بعد از برگزاری اردو در عراق و انجام 2 بازی مقابل این تیم، به تاشکند رفته‌اند تا بخت خود را برای موفقیت در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا آزمایش کنند. البته مهدوی‌کیا بیشتر از بازیکنانی در اردو استفاده کرده که سن‌شان به حضور در مقدماتی المپیک نیز می‌خورد. به همین خاطر جلسه هماهنگی بازی تیم‌های امید ایران و قطر در سالن جلسات ورزشگاه بنیادکار تاشکند برگزار شد. در این جلسه فراز فاطمی به‌عنوان سرپرست تیم حضور داشت. در این جلسه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری بازی اول انجام شد و پس از چک کردن البسه بازیکنان و دروازه‌بان‌ها، مقرر شد تیم ملی در اولین بازی سفید بپوشد و لباس قطری‌ها به رنگ عنابی خواهد بود.
چهارشنبه 11 خرداد
 16:30 ایران – قطر ورزشگاه بنیادکار تاشکند
18:30 ازبکستان - ترکمنستان ورزشگاه مرکزی پاختاکور تاشکند
شنبه 14 خرداد
16:30 ترکمنستان – ایران ورزشگاه بنیادکار تاشکند
18:30 قطر – ازبکستان ورزشگاه مرکزی پاختاکور تاشکند
سه‌شنبه 17 خرداد
20:30 قطر – ترکمنستان ورزشگاه بنیادکار تاشکند
20:30 ایران – ازبکستان ورزشگاه مرکزی قارشی
دیدارهای سوم همه تیم‌ها در روز پایانی مرحله گروهی به‌صورت همزمان برگزار می‌شود.
 
 بازی‌های تدارکاتی زیادی انجام ندادیم
مهدوی‌کیا: به بازیکنانم ایمان دارم
تیم ملی امید ایران در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۲۲ به مصاف قطر می‌رود. این دیدارها در ازبکستان برگزار می‌شود و ملی پوشان با تیم میزبان در یک گروه قرار دارند. مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید ایران در نشست خبری پیش از بازی گفت: «با انگیزه زیادی به این تورنمنت آمدیم و اهداف بزرگی داریم. تجربه خیلی خوبی برای تیم ما خواهد بود. ما در گروه سختی قرار داریم اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم. ما در مرحله آماده‌سازی تیم‌‌مان دیدارهای زیادی انجام ندادیم. با چند تیم در لیگ برتر ایران بازی کردیم و هفته قبل بازی تدارکاتی را برابر تیم ملی عراق برگزار کردیم.»
وی درباره اینکه چه نظری درخصوص گروه‌شان دارد اینگونه پاسخ داد: «همانطور که گفتم گروه سختی داریم. ازبکستان به‌عنوان میزبان بازی‌ها و تیم خوب قطر و همچنین تیم قابل احترام ترکمنستان در گروه ما قرار دارند. ما برای همه حریفان‌مان احترام قائلیم ولی به‌دنبال این هستیم که بهترین نتایج را در گروه‌مان بگیریم.»
مهدوی‌کیا در خصوص اینکه برخی از بازیکنان مانند علیرضا رضایی را در اختیار ندارد، گفت: «مشکلی نیست و ما در همه پست‌ها بازیکنان خوبی داریم. سعی کردیم تا بهترین بازیکنان را به این تورنمنت بیاوریم و اعتقاد ویژه‌ای به بچه‌های‌مان داریم که می‌توانند کارهای بزرگی را انجام بدهند.»
 
 تیم ملی جایگزین جامائیکا
ایران- اروگوئه، 22 خرداد در سنتناریو
پس از لغو بازی تدارکاتی اروگوئه با جاماییکا در تاریخ ۲۲ خرداد، تیم ملی ایران جایگزین جاماییکا شد. بنابراین تیم ملی از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد ۲۲ خرداد در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری سنتناریو در پایتخت اروگوئه میهمان این تیم خواهد بود. تیم ملی ایران برای برگزاری بازی با سیزدهمین تیم رنکینگ فیفا از قطر عازم مونته‌ویدیو می‌شود. قطعاً اروگوئه با فوق‌ستارگانی چون سوارز، والورده، کاوانی، بنتانکور، وسینو، آرائوخو، خوزه ماریا خیمنز، گودین، موسلرا و سایر بازیکنان مطرحش، حریفی بسیار مناسب برای محک ‌خوردن تیم ملی ایران خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0052 sec