printlogo


کد خبر: 247716تاریخ: 1401/3/11 00:00
سکوت اسکوچیچ به خاطر جایگاهش نیست
بیرانوند: اردو به این نامنظمی ندیده بودم

علیرضا بیرانوند که این روزها به‌دلیل توافق با پرسپولیس سوژه خوبی برای مصاحبه است، پاسخگوی سؤالات متعددی بود. او درباره انتقادات آزمون و طارمی از شرایط تیم ملی گفت: «این اولین اردویی است که اینقدر نامنظم برگزار می‌شود. تاکنون 5، 6 بازیکن نیز به ما اضافه نشده‌اند. خودمان نیز نمی‌دانیم شرایط چگونه است. برخی‌ می‌گویند ویزای ما برای قطر هنوز صادر نشده است. قرار بود ما چهار بازی دوستانه برگزار کنیم که اکنون به یک دیدار کاهش پیدا کرده که حتی آن یک بازی نیز همچنان مشخص نیست. شرایط سخت است و امیدوارم اتفاق خوبی رخ دهد. فکر کنم بعد از این فیفادی، تا چند هفته قبل از بازی‌های جام جهانی می‌توانیم از اردوی باشگاهی خارج شویم. کار واقعاً خیلی سخت شده است. فعلاً که تا الان هیچ بازی را نداریم.»
بیرانوند در خصوص اینکه آیا تیمی در قطر حضور دارد که با ایران بازی دوستانه برگزار کند، پاسخ داد: «فکر نکنم. اکنون هیچ تیمی نیست که بخواهیم با آن بازی کنیم. از روز دوشنبه فیفادی ما آغاز شده است. طبق قانون تا 14 روز می‌توانیم در اختیار تیم ملی باشیم. اگر قرار باشد فقط تمرین کنیم، این کار را در تهران انجام می‌دهیم و بازی درون تیمی برگزار می‌کنیم. واقعاً شخصیت تیم ملی هیچ‌وقت اینگونه نبوده است. البته من احساس می‌کنم 30 دقیقه پس از برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون، هر چهار بازی دوستانه را مشخص می‌کنند چون تمرکز روی برگزاری این مراسم بوده و طبیعی است. به‌عنوان مثال من که در فدراسیون کار می‌کنم، علاقه‌ای ندارم که با یک تیم ملی بزرگ بازی دوستانه برگزار کنم ولی یک نفر دیگر بیاید و سودش را ببرد ولی شما منتظر برگزاری 7، 8 مسابقه خیلی خوب باشید.»
دروازه‌بان تیم ملی گفت: «از دو ماه قبل این اتفاق افتاده است. بی‌برنامه‌ترین اردوی تیم ملی که من دیده‌ام، همین اردو بوده است. تا جایی که ما می‌دانیم، کادر فنی درخواست انجام پنج، شش بازی تدارکاتی را داده ولی هنوز نتوانسته‌اند یک بازی را قطعی کنند. با ما صحبت می‌کنند و می‌گویند شرایط خیلی سخت است. امیدوارم خیلی زود به ما بگویند که 6 بازی را نهایی کردیم و مطمئن باشید این اتفاق رخ خواهد داد. به هر حال مردم باید بدانند تیمی که بازی‌های دوستانه ندارد، شرایطش برای جام جهانی سخت می‌شود. تمام تیم‌های دنیا برنامه‌ریزی خود را تکمیل کرده‌اند و حتی می‌دانند بعد از جام جهانی به کجا بروند ولی هیچ چیزی برای ما مشخص نیست و شرایط خیلی سختی داریم. این چیزی است که من نباید بگویم ولی آن را مطرح می‌کنم. بجز آقای اسکوچیچ، چند نفر از اعضای کادرفنی اصلاً قراردادی ندارند.»
بیرانوند درباره سکوت اسکوچیچ در قبال این اتفاقات گفت: «اسکوچیچ دیروز یک مثالی زد و گفت یک آدم موفق کسی است که زمانی هزار راه را مقابلش داشته باشد، باز هم به راهش ادامه می‌دهد. او این مثال را برای خودش بیان کرد. راه‌های سختی را مقابل او قرار دارند ولی اسکوچیچ راهش را با سکوت ادامه می‌دهد. او با ما صحبت کرد که چه بازی‌های تدارکاتی را برگزار نکردند، تعداد بازی‌ها را از 4 به 3 و سپس تنها به دیدار با کانادا محدود کردند که آن یک بازی نیز لغو شد. به نظر من اسکوچیچ به‌خاطر از دست دادن جایگاهش سکوت نکرده است. من 8، 9 سال است سنگربان تیم ملی هستم. کسی که تمام بازی‌هایش را برنده شده از چیزی نمی‌ترسد و یا بگوید اگر من حرفی بزنم، بیرونم می‌کنند. از این خبرها نیست و ایشان برنامه‌اش را داده ولی متأسفانه آن را پیش نبرده‌اند.»

Page Generated in 0.0051 sec