printlogo


کد خبر: 247711تاریخ: 1401/3/11 00:00
امشب تا حدودی گره گروه ایران در جام جهانی باز می‌شود
اسکاتلند آماده پذیرایی از اوکراین جنگ‌زده

173 روز دیگر جام جهانی در قطر شروع می‌شود و تیم ملی ایران درست در همان روز نخست باید به مصاف انگلیس برود. البته تکلیف تیم چهارم گروه ما تا این لحظه مشخص نیست و از بین اوکراین، اسکاتلند یا ولز یکی همگروه ایران، انگلیس و امریکا خواهد شد.
امشب تیم‌های اوکراین و اسکاتلند در ورزشگاه همپتون پارک گلاسکو به مصاف هم می‌روند تا برنده‌شان یکشنبه هفته بعد با ولز مصاف دهد. این بازی قرار بود در هفته اول سال 1401 برگزار شود اما به‌دلیل بحران اوکراین، مسابقات عقب افتاد و حالا در همین چند روز تکلیف 3 تیم باقیمانده جام جهانی مشخص می‌شود. خیلی‌ها گمان می‌کردند شاید تا خرداد ماجرای اوکراین به پایان برسد اما فعلاً هیچکس آینده این بحران را نمی‌داند و هنوز احساسات اروپایی‌ها جریحه‌دار به نظر می‌رسد. به طور مثال گریم سونس، اسطوره فوتبال اسکاتلند اظهار نظر جالبی در رابطه با این مسابقه انجام داده است. این کارشناس اسکای اسپورتس ابراز امیدواری کرده که اوکراین با شکست اسکاتلند و بعد ولز راهی جام جهانی شود! «در خلوتم به این بازی فکر می‌کردم. در حقیقت به این فکر می‌کردم که چطور با این موضوع کنار بیایم. من خودم را در شرایط بسیار سختی خواهم دید و احساساتی می‌شوم. من فقط نمی‌خواهم که اوکراین برابر اسکاتلند پیروز شود بلکه دوست دارم این تیم جواز حضور در قطر را کسب کند و قهرمان مسابقات شود. تا کجا باید سرت را در شن‌ها فرو کنی تا متوجه وضعیت جهان در حال حاضر نباشی؟
من نمی‌خواهم یکی از بازیکنان اسکاتلندی باشم که در آن شب بازی می‌کند. نمی‌دانم احساساتم چگونه خواهد بود. احساسات من وقتی عمیقاً به آن فکر می‌کنم این است که مهم‌تر از فوتبال ارسال پیامی مبنی بر غیرقابل قبول بودن رفتار روسیه است. جهان باید متحد شود و به آنها بگوید که شما می‌توانید احساسات را در صدای من بشنوید. این احساس اصلی من در موقعیت کنونی است. من برای این بازی کارشناس تلویزیون هستم و مطمئن نیستم که چگونه با آن کنار بیایم. می‌دانم که اکثر هواداران ما که به آنجا می‌روند، همین احساس را خواهند داشت. این شب واقعاً عجیبی خواهد بود.» اما به نظر می‌رسد احساسات بازیکنان فعلی اسکاتلند چیز دیگری می‌گوید. آنها مثل هر فوتبالیست دیگری دوست دارند در جام جهانی حاضر باشند. اندرو رابتسون، کاپیتان اسکاتلند که در تیم لیورپول بازی می‌کند، احساسش درباره این بازی را این‌طور شرح می‌دهد: «ما با مردم اوکراین همدردی زیادی داریم، البته که داریم. من فکر می‌کنم منصفانه است که بگویم همه در اتحادیه فوتبال اسکاتلند از ابتدا پشت سر آنها ایستاده‌اند. آنچه در آنجا مشاهده می‌‌شود وحشتناک است ولی برای 90 دقیقه یا 120 دقیقه، باید افکارمان را از هم جدا کنیم. ما می‌خواهیم به جام جهانی صعود کنیم، باید برای چالش و احساسات اوکراین آماده باشیم.» این بازی از ساعت 23:15 دقیقه به وقت تهران شروع می‌شود و از طریق برنامه لذت فوتبال شبکه ورزش روی آنتن می‌رود.

Page Generated in 0.0052 sec