printlogo


کد خبر: 247710تاریخ: 1401/3/11 00:00
چه تیمی قهرمان NBA می‌شود؟
بوستون سلتیکس یا گلدن استیت

علی رضایی      
 
این هفته تیم بسکتبال سلتیکس با شکست دادن تیم پرآوازه میامی هیت قهرمان کنفرانس شرق شد و به فینال لیگ NBA راه یافت. حالا سؤال این است که تیم بوستون قهرمان می‌شود یا گلدن؟ پرسشی که تا اندازه‌ای برای اکثر کارشناسان بسکتبال مجهول است! تیم بوستون در این فصل با کادرفنی جوان و همان ستاره‌های با انگیزه فصل گذشته، در لیگ جاری حضور یافتند. این تیم دو فصل پیش با کایری اروینگ و کمبا واکر ستاره‌های نامدار آل استار در لیگ NBA به مصاف دیگر تیم‌های حریف می‌رفت؛ ولی در پایان هر فصل نتایج آن به دل هواداران نمی‌نشست. با رفتن این دو بازیکن، بازیکنان با انگیزه و جوان به این تیم ملحق شدند و تیم به مراتب قوی و قویتر شد. این بازیکنان مقابل دیگر تیم‌ها با تمام قدرت ظاهر می‌شدند. آنها به مرحله پلی آف رسیدند؛ ابتدا بروکلین نتس که کوین دورانت مشهور و کایری اروینگ برای این تیم بازی می‌کنند را شکست دادند و نیمه نهایی هم به مصاف میلواکی باکس رفتند. پس از شکست گوزن‌ها در فینال نیز به دیدار میامی هیت رفتند و با شکست دادن هیتی‌های قدرتمند قهرمان کنفرانس شرق شدند.
تیم بوستون در حالی به مصاف تیم گلدن می‌رود که در شروع سری بازی‌های فینال کنفرانس شرق با شکست دادن هیت با نتیجه 4 بر 3 به خانه برگشت. اکثر کارشناسان معتقد بودند که هیت به فینال می‌رسد حتی می‌گفتند مگر می‌شود جیمی باتلر و آدابایو یا اینکه کایل لاوری در فینال NBA نباشند! ولی زمانی که در بازی هفتم سرمربی تیم بوستون یعنی ایم اودوکا توانست در بازی هفتم از همان ابتدا بازی را در دست بگیرد، جو پیش‌بینی‌ها تاحدودی آرام شد. رقابت هفتم دو تیم، دیدار حساس و سرنوشت‌ساز بود. چرا که بازنده بایستی خداحافظی می‌کرد. در بازی هفتم جیسون تیتام، جیلیان برون، ال هارفورد و مارکوس اسمارت ارزش منتالیتی خودشان را نشان دادند. آنها هر لحظه که تیم هیت می‌خواست در کسب امتیازات پیشی بگیرد، با پرتاب شوت‌های منطقه‌ای جبران می‌کردند و اجازه پیشروی این تیم را می‌گرفتند. اما بازی هفتم بازی مرگ و زندگی برای هر دو تیم بود به‌دلیل اینکه 6 بار در برابر هم پیروز و شکست خورده بودند کمااینکه این بازی هم در میامی از ایلات فلوریدا برگزار شد. و هیتی‌ها می‌توانستند از امتیاز میزبانی بازی آخر استفاده کنند اما چه فایده که سرانجام در این رقابت قافیه را باختند و از رسیدن به فینال NBA ناکام ماندند. حال باید منتظر ماند که با حذف تیم هیت آیا تیم بوستون می‌تواند با کسب قهرمانی در فینال NBA، قهرمانی‌های سال‌های گذشته‌اش را تکرار کند؟
و اما تیم گلدن استیت چگونه به این مرحله (فینال NBA) رسید؟ تیمی با نسل طلایی از بازیکنان NBA قهرمان کنفرانس غرب شده است. برخلاف تیم بوستون که دومین تیم صدرنشین کنفرانس شرق به فینال NBA راه یافته است اما تیم گلدن سومین تیم صدرنشین کنفرانس غرب است که به این مرحله آمده تا بازهم قهرمانی‌هایش را تکرار کند. شروع فصل برای این تیم خوب نبود. گلدنی‌ها در ابتدای فصل به خاطر آسیب‌دیدگی یکی، دوتا از بازیکنان اصلی چندتا بازی را از دست دادند. اما در ادامه خودشان را جمع و جور کردند و با قدرت در پلی آف ظاهر شدند. گلدنی‌ها ابتدا دنور را از پیش رو برداشتند، بعد در نیمه نهایی با حذف ممفیس به فینال رسیدند. در فینال هم با شکست تیم دالاس ماوریکس قهرمان کنفرانس غرب شدند. این تیم زودتر از تیم بوستون به فینال NBA راه یافته یعنی روزهای استراحت بازیکنان این تیم به مراتب بیشتر از ریکاوری بازیکنان بوستون است. سری بازی‌های دو تیم بسیار جذاب و دیدنی می‌شود بخصوص زمانی که دو ستاره نامدار این تیم‌ها یعنی جیسون تیتام برای بوستو و استفن کاری برای گلدن استیت رو‌در‌روی هم قرار بگیرند. اما به شرط اینکه بازیکنان هر دو تیم گرفتار آفت آسیب‌دیدگی نشوند.

Page Generated in 0.0056 sec