printlogo


کد خبر: 247704تاریخ: 1401/3/11 00:00
جامعه به چند «کمپین کرمانشاه» نیاز دارد!

سام ستارزاده     
 
زمستان سال ۹۶، هرچند که در غرب کشور شروعی معادل با بحران و ویرانی داشت، اما لابه‌لای اندوه سنگین یک ایران خاطره‌ای زیبا و ستودنی بر جای گذاشت؛ خاطره‌ای که به دست علی دایی نوشته ‌شد تا الگویی باشد برای افراد مشهوری که در جامعه ورزش یا هنر، با نیت خیر و نه به قصد شهرت و محبوبیت، دست به اقدامی برای گره‌گشایی از زندگی مردم نیازمند کمک می‌زنند؛ اقدامی عملی و متفاوت با پست‌ها و استوری‌های زیبا و بی‌عمل اینستاگرام.
علی دایی پس از زلزله کرمانشاه خود را در خط مقدم یاری‌رسانی به زلزله‌زدگان قرار داد و دو شماره بانکی، شامل شماره یکی از حساب‌های شخصی‌اش را، به‌همراه مبلغی که از سوی خود در حساب قرار گرفته، به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اختصاص ‌داد؛ و با این مبالغ اقدام به جمع‌آوری محموله‌ سنگینی کرد که خود وی شخصاً خودروی حامل آن را به مناطق آسیب‌دیده برد. پس از این اقدام علی دایی، بزرگانی نظیر فرهاد مجیدی و جواد خیابانی نیز به پا خاستند تا در کنار رکورددار سابق گل ملی، در کنار مردم بایستند.
یاد کردن از این پویش تحسین‌برانگیز در این روزها خالی از لطف نیست؛ روزهایی که شکاف میان مردم و شخصیت‌های حقیقی محبوبشان به‌قدری افزایش یافته که برای پر کردن آن، به انتشار مطالبی برآمده از دل مردم در فضای مجازی بسنده می‌کردند. این روزها، نه‌تنها غرب کشور، بلکه مناطق محروم جنوب شرقی، جنوب و مناطق دیگر کشور و به‌طور خاص، آبادان و اهواز بی‌هوا، به کمکی عملی نیاز دارند که به‌مراتب بیش از یک اعلام همدردی ساده باشد.
جشن قهرمانی پرشمار آبی‌های پایتخت در لیگ و بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها، فرصت مغتنمی برای ارتباط نزدیک فوتبالیست‌های دلسوز و دغدغه‌مند کشورمان با اقشار گوناگون مردم است؛ برای این‌که آنان وظیفه اجتماعی خود را به‌نحو احسن انجام داده ‌باشند. این روزها، به‌جای کمپین تشویق مردم به نخریدن و استفاده‌ نکردن، کمپین‌هایی از جنس کمپین کرمانشاه علی دایی نیاز است؛ پویش‌هایی برای تشویق مردم به ایستادن کنار هم و یاری رساندن به یکدیگر، که سلبریتی‌ها خود در خط مقدم آن باشند.

Page Generated in 0.0054 sec