printlogo


کد خبر: 247701تاریخ: 1401/3/11 00:00
برنامه‌های لیورپول برای بازگشتی قدرتمندانه‌تر در فصل آینده

با وجود ناکامی‌ در فتح لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول یکشنبه در میان استقبال هوادارانش پایان فصل 22-2021 را جشن گرفت. یورگن کلوپ و مردانش اگرچه این دو جام را از دست دادند اما فصل را هم دست خالی به انتها نرسانده‌اند چون که با غلبه بر چلسی در فینال جام اتحادیه و حذفی، هر دو جام حذفی داخلی انگلیس را از آن خود کردند. آنها امسال می‌توانستند اولین چهارگانه تاریخ انگلیس را ببرند اما با تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی لیگ را از دست دادند و با قبول تنها یک گل در فینال لیگ قهرمانان، از تاجگذاری در اروپا بازماندند. کلوپ بعد از فینال به شبکه اسکای اسپورتس گفت: «من در رختکن به بازیکنانم، بعد از اینکه مدتی جشن قهرمانی رئال مادرید را تماشا کردیم، گفتم که همین حالا هم به آنها افتخار می‌کنم اما دیدم که تنها کسی هستم که در آن جمع چنین احساسی دارد. پس بازیکنانم کمی بیشتر زمان می‌‌خواهند تا با این موضوع کنار بیایند. این را هم درک می‌کنم اما این بازیکنان فصلی فوق‌العاده را سپری کردند. این دو جام را هم که از دست دادیم به خاطر عدم توجه به کوچکترین جزئیات ممکن بود.»
لیورپول اما از همین حالا به فکر برنامه‌ریزی برای بازگشتی قوی‌تر در فصل آینده است و تا الان هم یکسری اقدامات را انجام داده و مابقی آنها را از ابتدای ماه آگوست انجام خواهد داد. یکی از اقدامات صورت گرفته، تمدید قرارداد یورگن کلوپ تا سال 2026 است. این مرد هلندی با تمدید قراردادش می‌تواند به پروژه برنده لیورپول ثبات ببخشد. کلوپ سال 2015 در حالی به لیورپول پیوست که این باشگاه در عمق بحران بود و دور از سهمیه‌های لیگ قهرمانان اروپا و جام بردن هم برایش یک هدف لاکچری بود. در 6 سال حضورش در آنفیلد اما مرد آلمانی، لیورپول را به افتخاراتی مانند قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، لیگ قهرمانان، جام حذفی، جام اتحادیه، جام باشگاه‌های جهان رساند.
لیورپول پس از شکستن طلسم ناکامی‌ 30 ساله‌اش برای قهرمانی در لیگ برتر، به پست منچسترسیتی خورد و نتوانست این کار را تکرار کند. با جذب ارلینگ هالند و یولیان آلوارس اما تیم انگلیسی امیدوار است که بتواند در فصل آینده به سلطه من‌سیتی در لیگ جزیره پایان دهد.
کلوپ گفت:«شما بیشتر از اینکه بهترین بازی‌تان را ارائه کنید دیگر کاری از دست‌تان ساخته نیست و بازیکنان من هم دقیقاً همین کار را کردند. ما تا اواخر بازی، بهترین تیم دنیا را تحت فشار قرار دادیم که این خیلی خاص بود. ما دوباره تیمی خواهیم ساخت که شانس جنگیدن داشته باشد.»
یکی از اتفاقات احتمالی در اردوی لیورپولی‌ها در تابستان امسال جدایی سادیو مانه است که گفته می‌شود می‌خواهد به بایرن مونیخ برود. این در حالی است که قرارداد محمد صلاح و روبرتو فیرمینو نیز مانند قرارداد مانه در تابستان سال آینده به پایان می‌رسد. البته نفر دوم بعد از ورود لوئیز دیاس و دیوگو ژوتا به لیورپول جایگاهش را در ترکیب اصلی از دست داده و انتظار می‌رود که تابستان امسال جدا شود. علاوه بر این سه نفر، دو بازیکن دیگر تیم، دیووک اوریگی و لوریس کاریوس هم آینده مبهمی دارند. آینده جیمز میلنر هم به‌دلیل پایان قراردادش در ماه آینده در هاله‌ای از ابهام است. به همین دلیل شاید جذب یک هافبک برای لیورپول در اولویت باشد.

Page Generated in 0.0143 sec