printlogo


کد خبر: 247698تاریخ: 1401/3/11 00:00
ایتالیا – آرژانتین در فینالیسیما؛ ساعت 23:15
نبــــرد قهرمانـــــان 2020

ایتالیا، قهرمان یورو 2020 و آرژانتین، فاتح کوپا آمه‌ریکا، در ویمبلی به مصاف هم می‌روند تا فینالیسیما 2022 را برگزار کنند.
 ایتالیا در فینال یورو، در ضربات پنالتی انگلیس را شکست داد و آرژانتین هم با برد یک بر صفر مقابل برزیل قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد.
 ایتالیا برای دومین بار در تاریخش فاتح یورو شده است. اما آنها به طرز حیرت‌انگیزی در دو دوره جام جهانی غایب هستند. این تیم در سال‌های 2018 و 2022 نتوانسته به جام جهانی راه یابد.
 اما روبرتو مانچینی توجه خود را معطوف این بازی می‌کند. آنها همچنین لیگ ملت‌های اروپا را از 14 خرداد آغاز خواهند کرد و دو بازی با آلمان و یک بازی با مجارستان و انگلیس پیش رو دارند و سپس در سپتامبر با انگلیس دیدار خواهند کرد.
 جورجیو کیه‌لینی مقابل آرژانتین آخرین بازی ملی‌اش را انجام خواهد داد. این بازیکن 37ساله به دوران طولانی حضورش در تیم ملی خاتمه می‌بخشد، اما از سوی دیگر، مانچینی به‌دنبال آن است که به چند بازیکن برای اولین بار در تیم ملی بازی بدهد.
 ایتالیا در سه بازی قبلی خود برابر آرژانتین شکست خورده که هر سه دیدار دوستانه بوده است. آخرین دیدار رسمی دو تیم به جام جهانی 1990 برمی‌گردد، جایی که آرژانتین در ضربات پنالتی ایتالیا را با نتیجه چهار بر سه شکست داد و راهی فینال شد.
 آرژانتین هم اخیراً برای اولین بار پس از سال 1993 فاتح کوپا آمه‌ریکا شده است. آنها برزیل را با گل آنخل دی‌ماریا بردند. این تیم همچنین بدون شکست در مرحله مقدماتی جام جهانی، به این رقابت‌ها راه یافته است.
 آرژانتین در جام جهانی 2014 نایب‌قهرمان شد اما در سال 2018 در مرحله یک‌هشتم نهایی کنار رفت.
تیم لیونل اسکالونی از جولای 2019 تاکنون بدون شکست بوده است. در بازی فینالیسیما قرار است وقت اضافه برقرار نباشد و در صورت تساوی دو تیم در 90 دقیقه، کار مستقیماً به ضربات پنالتی کشیده می‌شود. آرژانتین در سال 1993 در این جام بین قاره‌ای، که آن‌موقع جام آرتمیو فرانکی نام داشت، دانمارک را در ضربات پنالتی شکست داد.
 
 اخبار دو تیم
 در ایتالیا دومنیکو براردی، آندره‌آ پیامونتی، فدریکو کیه‌زا، چیرو ایموبیله، گتانو کاستروویلی و رافائل تولوی مصدوم هستند. انتظار می‌رود جورجینیو و مارکو وراتی در خط میانی قرار بگیرند. همچنین جیان‌لوکا اسکاماکا چهارمین بازی ملی خود را تجربه خواهد کرد. دوازده بازیکن ایتالیا سابقه بازی ملی ندارند، از جمله ویلفرید نیونتو، بازیکن 18ساله این تیم.
 در آرژانتین هم شاید خولین آلوارس، بازیکن جدید منچستر سیتی به میدان برود. الکسیس مک‌آلیستر از برایتون به تیم دعوت شده و نهوئن پرز و مارکوس سنسی امیدوارند اولین بازی ملی خود را تجربه کنند.
 
ترکیب احتمالی:
 ایتالیا: دوناروما؛ دی‌لورنتزو، بونوچی، کیه‌لینی، امرسون؛ بارلا، جورجینیو، وراتی؛ زانیولو، اسکاماکا، اینسینیه.
  
آرژانتین: ا. مارتینس؛ مولینا، رومرو، اوتامندی، آکنیا؛ دی‌پل، رودریگس، لوسلسو؛ مسی، ل. مارتینس، دی‌ماریا.

Page Generated in 0.0045 sec