printlogo


کد خبر: 247696تاریخ: 1401/3/11 00:00
توپ و تور

واکنش به لغو دیدار دوستانه والیبال ایران و کانادا
داورزنی: رفتار آنها به ما برخورد
رئیس فدراسیون والیبال به لغو دیدار دوستانه تیم ملی والیبال زنان ایران و کانادا واکنش نشان داد.
 محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در مورد لغو بازی دوستانه تیم ملی والیبال زنان ایران و کانادا گفت:«فدراسیون‌های مختلف ملی با هم کار می‌کنند. ما با والیبال کشورهای مختلف تفاهمنامه داریم و بازی تدارکاتی می‌کنیم. با امریکایی‌ها به دفعات بازی تدارکاتی و رسمی داشته‌ایم، بدون هیچ مشکلی و بدون اینکه وارد منازعات سیاسی شویم. اتفاقی که افتاد اصلاً مجزا از بحث فوتبال، برنامه‌ای تدارک دیده بودیم که چند بازی تدارکاتی را با دعوت فدراسیون والیبال کانادا داشته باشیم و چند تیم دیگر هم دعوت بودند.» داورزنی ادامه داد:«یک روز امریکایی‌ها ما را دعوت کردند و گفتیم اگر به تیم ما احترام می‌گذارید و در شرایط محترمانه کارها را انجام می‌دهید، می‌آییم که این اتفاق افتاد. الان هم مشکلی با فدراسیون کانادا نداریم و گفتیم در فرصت دیگری می‌آییم. همه باید به هم احترام بگذاریم. میدان مسابقه رقابتی است اما در خارج از مسابقه باید احترام بگذاریم و نباید آن را با بحث‌های سیاسی و بحث‌هایی که توسط جریانات دیگری دنبال می‌شود آلوده‌ کنیم چرا که این موضوعات شدیداً ضد ورزش و روابط خوب کشورها با هم است.» او با تأکید دوباره که رفتار کانادا باعث اتخاذ تصمیم از سوی فدراسیون والیبال بود، گفت:«ما توسط فدراسیون کانادا دعوت شده بودیم که جوسازی‌ها و موضع‌گیری بد نخست‌وزیر کانادا نسبت به تیم ملی فوتبال، شرایطی را به وجود آورد که محترمانه از فدراسیون والیبال کانادا عذرخواهی و دعوتشان را به وقت دیگری موکول کنیم چون حضور عزتمندانه ما در عرصه‌های مختلف مهم است. دوست داریم تیم ما چه در میدان رسمی و چه تدارکاتی بااحترام کامل شرکت کند. اگر حس کنیم این تیم در میدانی شرکت می‌کند که آن کشور موضع‌گیری بدی نسبت به مردم و دولت ما دارد، به همه ما بر می‌خورد.»
 
آخرین تمرین تیم ملی والیبال نوجوانان
استرالیا اولین حریف ایران
آخرین تمرین تیم ملی والیبال نوجوانان دختر قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا سه‌شنبه، ۱۰ خرداد در کمپ تیم‌های ملی والیبال برگزار شد. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و الکساندرا کمپدلی سرمربی تیم ملی والیبال زنان بزرگسال هم در این تمرین حضور داشتند و عملکرد ملی‌پوشان نوجوان را از نزدیک تماشا کردند. ملی‌پوشان در آخرین جلسه تمرینی خود قبل از اعزام به‌مدت یک ساعت تمرینات توپی را زیر نظر کادر فنی انجام دادند. تیم ملی نوجوانان دختر ایران چهارشنبه، ۱۱ خرداد تهران را به مقصد تایلند محل برگزاری مسابقات، ترک می‌کند.‌ دوشنبه ۱۶ خرداد اولین بازی ایران مقابل استرالیا برگزار می‌شود. تایلند، کره‌جنوبی و ازبکستان سایر رقبای تیم ایران هستند. در پایان دور گروهی دو تیم برتر هر گروه به نیمه‌نهایی صعود می‌کنند و سایر تیم‌ها نیز برای تعیین جایگاه پنجم تا یازدهم به مصاف هم می‌روند. درسا فلاح، دیانا رشیدی، ستایش هادی، پریا حاجتمند، آتنا شادکین، شقایق حسن‌خانی، آسیه حسنی، هدیه طالعی، سپینود دست‌برجن، سارینا یعقوبی، ستایش حسینی و نگار هاشمی بازیکنان تیم ملی ایران در قهرمانی آسیا هستند.
 
واکنش فدراسیون جهانی به حضور حامد
حدادی در سرلیست
فدراسیون جهانی بسکتبال نسبت به حضور حامد حدادی در لیست تیم ملی ایران واکنش نشان داد. کادرفنی تیم ملی بسکتبال ایران روز 29 اردیبهشت 1401 لیست بازیکنان مد نظر خود برای حضور در دور جدید اردوها را منتشر کرد که فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) نسبت به‌ نام حامد حدادی در جمع بازیکنان ایران واکنش نشان داد. فدراسیون جهانی در گزارشی لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم‌ها را اعلام کرد و نوشت: «اسامی منتشر شده از سایت فدراسیون‌های عضو دریافت شده است، حدادی و ژوچی در سرلیست.» نکته قابل توجه پرداختن فیبا به‌نام «حامد حدادی» و «ژوچی» سنتر جوان چینی در تیتر گزارش خود است. طبق لیست فیبا تا به این لحظه اسامی اردونشینان تیم‌های ایران، چین و نیوزیلند مشخص شده است که به نظر تنها تیم‌هایی هستند که از الان اردوهای خود را برای پنجره سوم انتخابی جام جهانی 2023 آغاز کرده‌اند.
 

 


Page Generated in 0.0060 sec