printlogo


کد خبر: 247690تاریخ: 1401/3/11 00:00
لیگ یک

پایین جدول لیگ دسته یک به دنبال قربانی
شش نامزد برای یک سقوط
بازی‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان با قهرمانی استقلال و البته سقوط تیم‌های فجر سپاسی و شهر خودرو تقریباً به پایان رسیده است و چند بازی باقی‌مانده از این رقابت‌ها دیگر چنگی به دل نخواهد زد و این در حالی است که هنوز رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشورمان با وجود مشخص شدن تیم‌های صعود کننده از این رقابت‌ها به لیگ برتر داغ است. بالای جدول لیگ دسته اول فوتبال کشورمان و بازی‌های باقی‌مانده از این رقابت‌ها، مثل لیگ برتر دیگر چنگی به دل نمی‌زند، چرا که مس کرمان و ملوان با 66 و 65 امتیاز تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر هستند و ادامه بازی‌های این دو تیم و حتی سایر تیم‌ها تا رده دهم جدول، تغییری در سرنوشت آنها نخواهد داشت. اما اوضاع پایین جدول همچنان ملتهب است و در حالی که سقوط تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و ماشین‌سازی تبریز به لیگ دسته دوم فوتبال قطعی شده است، تیم سوم سقوط کننده هنوز معلوم نیست و در حقیقت شش تیم امکان سقوط دارند. رایکا بابل با 35 امتیاز در رده شانزدهم قرار گرفته و نزدیکترین تیم به سقوط است. اما تیم‌های ویستا توربین و سایپا با 37 امتیاز در رده‌های پانزدهم و چهاردهم هستند، تیم شمس آذر قزوین با 38 امتیاز در رده سیزدهم است و تیم‌های استقلال خوزستان و قشقایی شیراز هم با 39 امتیاز در رده دوازده و یازدهم هستند. هر کدام از این تیم‌ها اگر از 6 امتیاز باقی‌مانده امتیازی کسب نکنند و رایکا بابل بتواند هر شش امتیاز بازی را کسب کند امکان جابه‌جایی جایگاه رایکا بابل با این تیم‌ها وجود خواهد داشت و همان‌طور که گفته شد در دو هفته باقی‌مانده تا پایان این رقابت‌ها، شش تیم همچنان امکان سقوط‌شان به دسته پایین‌تر وجود دارد. جالب است که دو تیم شاهین شهرداری بوشهر و ماشین‌سازی تبریز با 12 امتیاز سقوط کرده‌اند، اما تیم بعدی حداقل با 35 امتیاز و با فاصله امتیازی 23 امتیاز از دو تیم سقوط کرده، به لیگ دسته دوم فوتبال سقوط خواهد کرد.
در هفته سی و سوم این رقابت‌ها، رایکا بابل به مصاف سایپا خواهد رفت که هر دو تیم امکان سقوط را فعلاً دارند. ویستا توربین تهران به مصاف خیبر خرم‌آباد خواهد رفت که امتیاز این بازی برای خیبر خرم‌آباد خیلی مهم نخواهد بود. شمس آذر قزوین این هفته میهمان قشقایی شیراز است که هر دو تیم فعلاً امکان سقوط‌شان وجود دارد و در نهایت استقلال خوزستان هم به مصاف خوشه‌طلایی ساوه می‌رود که دو بازی آینده برای ساوه‌ای‌ها هم مهم نخواهد بود.
اما در هفته آخر احتمال سخت‌تر شدن کار برای این تیم‌ها وجود دارد اما بستگی به نتایج هفته سی و سوم هم خواهد داشت. در هفته پایانی رایکا بابل و شمس آذر قزوین با هم بازی خواهند کرد. ویستا توربین به مصاف ملوان صعود کرده می‌رود، سایپا با شهرداری همدان دیدار می‌کند و قشقایی شیراز به مصاف خوشه‌طلایی ساوه می‌رود و در نهایت استقلال خوزستان هم با مس شهر بابک بازی خواهد کرد.
 
 
هجده هفته بدون باخت
استقلال ملاثانی و رکوردی که دیده نشد
استقلال ملاثانی در لیگ دسته اول فوتبال کشورمان موفق شد در هفته سی و دوم این رقابت‌ها شاهین بوشهر را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و رکورد خود در نباختن به رقبا را از عدد ۱۷ به ۱۸ که معادل بیش از یک نیم فصل کامل مسابقاتی در لیگ یک است افزایش دهد. استقلال ملاثانی با هدایت ابراهیم اشکش و با اتکا به بازیکنان بومی خود سهمیه استان خوزستان را در رقابت‌های لیگ یک حفظ کرد و رکورد و آمار فوق‌العاده‌ای را نیز بر جای بگذارند. آبی‌پوشان ملاثانی علاوه بر اینکه رکورد نباختن خود را به عدد ۱۸ افزایش دادند و پس از مس کرمان صعود کرده به لیگ برتر به تنها تیمی در لیگ یک تبدیل شدند که در ۱۵ هفته برگزار شده از نیم فصل دوم باختی نداشته‌اند به واسطه امتیازگیری، خط دفاعی مستحکم و همچنین تعداد ثبت کلین‌شیت نیز در بین ۶ تیم برتر لیگ یک قرار گرفتند! در شرایطی که استقلال ملاثانی تا پایان نیم فصل نخست با کسب ۱۷ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار گرفته بود اما طی ۱۵ هفته برگزار شده از نیم فصل دوم با کسب ۲۵ امتیاز؛ ۴۲ امتیازی شد و در رده نهم جدول قرار گرفت تا با ارتقای ۷ پله‌ای رتبه خود نسبت به ۱۷ هفته نیم فصل نخست به لحاظ امتیازگیری در نیم فصل دوم بین ۶ تیم برتر؛ در رتبه چهارم پس از تیم‌های مس کرمان، آرمان‌گهر سیرجان و ملوان بندرانزلی قرار بگیرد.
 

 


Page Generated in 0.0056 sec