printlogo


کد خبر: 246588تاریخ: 1401/2/22 00:00
انتقادها از مسی بالا گرفت
چرا به دعوت عربستانی‌ها جواب مثبت دادی؟

سه‌شنبه اعلام شد لیونل مسی سفیر گردشگری عربستان شده. خبری که باعث شد حاشیه‌های زیادی به‌وجود بیاید. بویژه اینکه پیش از این کریستیانو رونالدو چنین پیشنهادی را رد کرده بود.
دیروز عکس‌های جدیدی از لیونل مسی در سفر به عربستان منتشر شد و انتقادات از او فزونی گرفت. مسی قبلاً هم به عربستان سفر کرده بود اما هیچوقت سفر او جنجال نشده بود. لئو در سال ۲۰۱۱ و برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی کشورش و عربستان و همچنین دیدار برزیل و آرژانتین راهی عربستان شده بود. او همچنین برای برگزاری دیدار سوپرجام اسپانیا میان تیم بارسلونا و اتلتیکومادرید هم به ریاض سفر کرده بود اما این بار مسی به دعوت هیفا آل سعود معاون وزیر گردشگری عربستان به این کشور سفر کرد و احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان سعودی روز دوشنبه در توئیتر خود اعلام کرد که لیونل مسی ستاره باشگاه فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن سفیر گردشگری در این کشور شده است.
این اقدام مسی البته واکنش‌هایی منفی را نیز به‌دنبال داشت و برای خیلی‌ها باورپذیر نیست که مسی سفیر صنعت گردشگری عربستان شده باشد. توئیت‌های انتقادی زیادی علیه مسی منتشر شده. برای مثال می‌توان به این نمونه اشاره کرده: «‌از قیافه مسی مشخص است که از درجه حرارت ۴۵ درجه لذت می‌برد!»
ویل اوکالاگان روزنامه نگار هم در مقاله‌ای انتقادی علیه مسی در «OTBSPORTS» نوشت که در آن به نامه گروهی از خانواده‌های زندانیان و مخالفان سعودی اشاره شده است: «شما الهام‌بخش میلیون‌ها نفر هستید و آنچه می‌گویید و انجام می‌دهید واقعاً مهم است. به صراحت می‌گوییم که شما قدرت عظیمی دارید، اما این قدرت، مسئولیت بزرگی نیز به همراه دارد.
رژیم سعودی می‌خواهد از شما برای شستن اعتبار خود استفاده کند. فعالان حقوق زنان، واعظان اصلاح‌طلب، فعالان شیعه، مبارزان دموکراسی، در واقع هرکسی که رژیم را مورد انتقاد قرار دهد یا حتی آن را زیر سؤال ببرد ممکن است با حبس طولانی مدت و در برخی موارد با مجازات اعدام روبه‌رو شود. اگر به بازدید از عربستان «بله» بگویید، در واقع به همه نقض حقوق بشر که امروزه در عربستان سعودی مدرن رخ می‌دهد، بله می‌گویید. جهان باید در مقابل کسانی که دیگران را زیر پا می‌گذارند، بایستد».
اوکالاگان معتقد است مسی با پذیرش این مسئولیت، از ارزش‌های انسانی خود کاسته است. فوتبالیستی که جام جهانی پیش رو را به‌عنوان آخرین فرصت درخشش خود می‌بیند.

Page Generated in 0.0053 sec