printlogo


کد خبر: 246583تاریخ: 1401/2/22 00:00
ماجرای دختر کنی داگلیش

کنی دالگیش را کمتر کسی است که نشناسد. اسطوره باشگاه لیورپول که بین هواداران این تیم بسیار محبوب است. در اکثر بازی‌های لیورپول و منچستریونایتد در چندسال اخیر، هر وقت کارگردان نمایی از سرالکس فرگوسن می‌دهد، خیلی زود تصویر کنی داگلیش را هم روی آنتن می‌برد تا نشان دهد این دو در باشگاه‌های‌شان جایگاهی یکسان دارند. داگلیش 4 فرزند داشت؛ کلی، پائل، لینزی و لارن که سرنوشت فرزند بزرگش یعنی کلی از همه جالب‌تر است. همان دخترک کوچکی که در عکس بالای ستون مشاهده می‌کنید. او سال‌هاست که وارد فضای رسانه‌ای شده و حالا یکی از گزارشگران معروف شبکه اسکای‌اسپورت است. او چندباری هم با پدرش مصاحبه انجام داده و سوژه اخبار شده. کلی البته بعد از ازدواج، تصمیم گرفت فامیلش را تغییر دهد تا از زیر سایه پدر خارج شود. او این روزها با نام کلی کیتس شناخته می‌شود و همچنان برای اسکای برنامه می‌سازد.
بد نیست بدانید داگلیش به‌عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ اسکاتلند و لیگ انگلستان به شمار می‌رود. او پس از دوره‌ای بی‌نظیر در سلتیک زیر نظر جاک استاین، با رقمی رکوردشکن در سال 1977 به لیورپول پیوست و بسیاری خرید او را بهترین معامله تاریخ لیورپول می‌دانند. او با لیورپول سه بار قهرمان لیگ قهرمانان و 6 بار قهرمان انگلستان شد و پس از فاجعه هیسل به‌عنوان سرمربی تیم منصوب شد. او در زمان فاجعه هیلزبرو هم سرمربی لیورپول بود و در مراسم بزرگداشت تک تک 96 هوادار فوت شده لیورپول شرکت کرد.
او که زننده گل برتری لیورپول در قهرمانی اروپا در سال 1978 بود، در سال 1990 لیورپول را ترک کرد و پس از مدتی هدایت بلک برن را بر عهده گرفت. او بلک برن را برای اولین و آخرین بار به قهرمانی انگلستان رساند و سپس با سلتیک به قهرمانی لیگ کاپ اسکاتلند رسید. او سال 2010 در حالی که لیورپول در بدترین روزهای نیم قرن اخیر خود با روی هاجسون در منطقه سقوط بود، پذیرفت که به طور موقت سرمربی موقت لیورپول شود. او طی یک سال و نیم توانست لیورپول را به دو فینال برساند. قهرمانی سال 2012 او با لیورپول در جام اتحادیه، آخرین جام سرخ‌های آنفیلد قبل از آمدن یورگن کلوپ به باشگاه بود.

Page Generated in 0.0043 sec