printlogo


کد خبر: 246582تاریخ: 1401/2/22 00:00
فرهاد راه دیگری نداشت
بهترین استراتژی برای بهترین استقلال تاریخ

سعید زاهدیان
 
فرهاد مجیدی تا کسب یک قهرمانی در لیگ برتر برای خودش و استقلال تنها 7 امتیاز از 4 مسابقه باقی مانده لیگ برتر می‌خواهد؛ هواداران استقلال بعد از 9 سال تنها و تنها یک چیز از مجیدی می‌خواهند: «قهرمانی لیگ!»
26 دیماه 1400 بود که فرهاد مجیدی در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «می‌خواهم بهترین استقلال تاریخ را بسازم.» اگر براساس این حرف استقلال این فصل را تجزیه و تحلیل کنیم، مجیدی بهترین استراتژی و سیستم ممکن را برای تیمش انتخاب کرده. حالا چرا سیستم و استراتژی او برای رسیدن به این هدف ایده‌آل است:
1- فرهاد مجیدی برای بقا در استقلال باید نتیجه بگیرد و جز قهرمانی، هیچ نتیجه ضمانت و گارانتی لازم برای ماندگاری او نیست. او دوبار پیش از این هم سرمربی استقلال شد. بعد از شفر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد استقلال را بسازد و مکتب بزرگ این باشگاه را زنده کند. اما نتایج آنقدر خوب نبود که در این تیم بماند و اهدافش را اجرا کند. حالا با دو تجربه قبلی، می‌داند که فقط باید قهرمان شد تا در فصل‌های بعد برای هدف بزرگتر برنامه‌ریزی کند.
2- باور بسیاری از هواداران استقلال این است که فقط امیر قلعه‌نویی می‌تواند استقلال را قهرمان کند؛ مجیدی برای تغییر این نگاه چاره‌ای جز قهرمان کردن این تیم نداشت تا به تمام هواداران ثابت کند که این باور غلط را باید کنار گذاشت.
3- برای رسیدن به قهرمانی، استقلال براساس داشته‌ها و بازیکنانی که در اختیارش بود، تصمیم گرفت با 3 دفاع خطی بازی کند. مجیدی این شیوه را می‌شناخت و تعداد زیادی از بازیکنان که از دوره استراماچونی مانده‌اند با این سبک آشنا بودند. به همین دلیل استقلال فوتبالی نتیجه‌گرا و براساس نباختن و استفاده از ضد حملات با بردهای حداقلی تا امروز به جام نزدیک شده. اگر مجیدی امسال قهرمان شود، سال بعد می‌توان از او انتظار بالاتری داشت که قدم در راه ساختن بهترین استقلال تاریخ که وعده داده بردارد.

Page Generated in 0.0059 sec