printlogo


کد خبر: 246579تاریخ: 1401/2/22 00:00
آخرین چالش فرهاد؛ بازگرداندن استقلال به مسیر گلزنی

آرمن ساروخانیان
 
استقلال در آخرین دقایق یک فصل رقابتی و فرسایشی، فاصله کمی تا قهرمانی دارد. افزایش امتیازات تیم قهرمان در فصول گذشته تأییدی است که ایستادن روی قله لیگ برتر دشوارتر شده. پیش از قهرمانی پنجگانه پرسپولیس، استقلال خوزستان با 57 امتیاز جام را بالای سر برد، ولی در دو فصل گذشته تیم قهرمان 67 امتیاز داشته.
آنچه اهمیت دستاورد احتمالی شاگردان مجیدی را بیشتر می‌کند، پایین کشیدن تیمی است که در پنج فصل گذشته قهرمان شده و نسبت به رقیبانش برتری ذهنی دارد. قهرمانی قریب‌الوقوع استقلال در لیگ بیست و یکم را از این نظر می‌توان با کار بزرگ اینتر مقایسه کرد که فصل گذشته نوار 9 قهرمانی متوالی یوونتوس را قطع کرد.
استقلال که تا پایان هفته بیست و ششم توانسته 60 امتیاز بگیرد، این هفته فاصله با پرسپولیس را دوباره به 6 امتیاز افزایش داد و روی کاغذ 7 امتیاز تا قهرمانی فاصله دارد. حتی ممکن است پرسپولیس در بازی‌های آینده دوباره امتیاز از دست بدهد و استقلال با امتیازات کمتری به جام برسد. با همه اینها استقلال در بازی‌های باقی‌مانده کار آسانی ندارد. تیم مجیدی همچنان بدون شکست است، ولی مدتی است که از فرم قبل فاصله گرفته و در بازی با شهر‌خودرو چیزی نمانده بود برای چهارمین هفته متوالی متوقف شود. خط حمله استقلال هم زهر گذشته را ندارد و عنوان بهترین خط حمله لیگ را به پرسپولیس و سپاهان واگذار کرده. استقلال در پنج بازی گذشته تنها چهار گل زده که برای تیم صدرنشین آمار خوبی نیست. یامگا، بهترین گلزن این فصل استقلال مدتی است گل نمی‌زند و جابه‌جایی‌های مدام خط حمله نشان می‌دهد که مجیدی به هیچکدام از مهاجمان تیمش اعتماد کامل ندارد. حتی حسین‌زاده که پدیده این فصل استقلال بوده و به تیم ملی رسیده و در بازی با صنعت نفت گل برتری تیمش را زد، مقابل شهر‌خودرو نیمکت‌نشین شد.
استقلال 90 درصد مسیر لیگ بیست و یکم را با موفقیت پشت سر گذاشته، ولی چالش بزرگ مجیدی در چند گام پایانی این است که راهی برای گلزنی تیمش پیدا کند. استقلال شنبه میهمان فولاد با ساختار دفاعی فوق‌العاده‌اش است و ژستد را هم به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. اگر کیفیت خط حمله استقلال ارتقا پیدا نکند، باز کردن دروازه آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان هم در هفته‌های بعد آسان نخواهد بود.
مجیدی بعد از جدایی عجیب یزدانی و مرادمند توانست خط دفاع تیمش را ترمیم کند، ولی برای اینکه طبق وعده‌اش جام به دستان وریا غفوری برسد، باید برای خط حمله هم فرمول تازه‌ای پیدا کند.

Page Generated in 0.0047 sec